تکنولوژی

نقص امنيتى جديدى در IE گزارش شد

داده بان – نقصى در قابليت‌هاى مربوط به فايل تصاوير در مرورگر Internet Explorer مايكروسافت به نفوذ گران امكان مى‌دهد تا كد مخربى را از راه دور بر روى كامپيورها اجرا كنند.

اين حملات در دسته تهديدهاى بحرانى قرار گرفته‌اند وطبق گفته يكى از مشاوران امنيتى اين نقص و آسيب امنيتى در نرم‌افزار مرورگر وب كه مربوط به فايل‌هاى JPEG است، به وجود آمده است. يكى از اين نقايص مى‌تواند براى اجراى كد مخربى از راه دور مورد استفاده قرار گيرد.

اين حملات، نسخه‌ى IE 6 را كه به تازگى منتشر شده و مجهز به سرويس پك دو است، تحت تأثير قرار مى‌دهند.امکان آلوده شدن نسخه هاى قبل نيز وجود دارد.همچنين دو مورد از اين نقايص با عث ايجاد مشكلاتى در حافظه و CPU نيز مى‌گردند.

مايكروسافت در حال بررسى گزارشاتى از آسيب پذيرى‌هاى ممكن در Internet Explorer است. يكى از سخن‌گويان مايكروسافت اعلام کرده است شركت براى كمك به مشتريان و پشتيبانى و حفاظت از آنان، اقدامات لازم و مناسبى را انجام خواهد داد. پيشتر، آسيب پذيرى امنيتى ديگرى، هم IE و هم MSN Messenger را مورد هدف قرار داده است.

اين باگ توسط نقصى در برنامه‌هاى كاربردى International Color Consortium Profiles ايجاد شده، اما مايكروسافت آن را توسط مجموعه‌ى اخير patchهاى خود برطرف ساخته است.
براى دريافت اطلاعات فنى و Pach اين نقايص امنيتى مى توانيد به اين صفحه مراجعه کنيد.

منبع : www.cnet.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا