تکنولوژی

سامسونگ بزرگترين نمايشگر Full HDTV TFT-LCD دنيا را با ابعاد 82 اينچ توليد كرد

آی تی ایران – سامسونگ الكترونيكس بزرگترين توليدكننده پانل‌هاى نمايش TFT LCD اعلام كرد كه بزرگترين TFT-LCD دنيا را به ابعاد 82 اينچ توليد نموده است. اين نمايشگر با كيفيت Full HD در بخش توليد جديد اين شركت در تانجوانگ كره توسعه يافته است. اين نمايشگر كه به زودى به عنوان نسل هفتم نمايشگرها به بازار عرضه خواهد شد داراى يك لايه شيشه‌اى به ابعاد 1.87× 2.20 متر مى‌باشد.

سامسونگ يك سرى توسعه‌هاى غير قابل رقابتى را با استفاده از تكنولوژى TFT LCD آغاز نموده است. اين شركت در آگوست 2001 براى اولين بار تلويزيون 40 اينچى را به بازار ارائه نمود و در اكتبر 2002 اولين تلويزيون 46 اينچى و در دسامبر 2003 اولين تلويزيون 57 اينچى و اكنون اولين پانل 82 اينچى را به بازار عرضه نموده است.

جديدترين نمايشگر عظيم TFT-LCD سامسونگ داراى ويژگى‌هاى بسيارى است. اين شركت از الگوى اختصاصى و برتر خود، ITO و تكنولوژى S-PVA بهره گرفته تا به حداكثر زاويه ديد دست يابد. علاوه بر آن اين محصول داراى فيلترى است كه پراكندگى رنگ را در آن به حداقل رسانيده و همچنين آن را داراى حداكثر روزنه ساخته است و بدين ترتيب در آن به كنتراست حداقل 1200:1 و شفافيت 600cd دست يافته است.

زمان پاسخگويى در اين پانل‌ها 8 ميلى ثانيه يا حتى كمتر است كه باعث نمايش واضح تصاوير متحرك مى‌گردد. يك نور پس زمينه پررنگ باعث افزايش ميزان نوردهى تصوير تا 92% گرديده و باعث شده است تا اين دستگاه كيفيت تصوير مرغوبى ارايه ‌دهد.

شرکت سامسونگ اكنون به عنوان عرضه کننده نسل هفتم، در مدل 7.1 مى‌تواند از هر لايه دو پانل 82 اينچى توليد نمايد. قبلا محدوديتهاى اين تكنولوژى مانع توليد صفحاتى با اين ابعاد ميِ‌شد و از تكنولوژى‌هاى رقيب همچون PDP و DLP جهت توليد پانل‌هاى بزرگ استفاده مى‌شد.

سانگ سو كيم، معاون ارشد و رئيس مركز توسعه LCD سامسونگ مى‌گويد: “پانل 82 اينچى ما ثابت مى‌كند كه سامسونگ الكترونيكس حكم بر بازار تكنولوژى است. اين پانل با بهره‌مندى از تكنولوژى اختصاصى S-PVA سامسونگ باعث رفع اعوجاج ديد از تمامى زوايا گشته و زاويه ديد را به 180 درجه رسانيده است. با اين پانل ما به حداكثر كنتراست، زاويه ديد و نوردهى تصوير موجود در دنيا رسيده‌ايم.”

سامسونگ خود را آماده ساخته است تا اولين سرى از TFT LCD نسل هفتم را در خط توليد تانجوانگ كره به توليد انبوه برساند. اين محصولات جهت LCD تلويزيون‌هاى 23 اينچى (24 پانل از هر لايه)، 26 اينچى (18 پانل از هر لايه)، 23 اينچى (12 پانل از هر لايه، 40 اينچى (8 پانل از هر لايه) و 46 اينچى (6 پانل از هر لايه) به كار گرفته خواهد شد.

سامسونگ الكترونكس در بهره‌گيرى از نسل هفتم جهت توليد تلويزيونهاى 40، 46 و 57 اينچى يك سال جلوتر از ديگر رقباست و بدين ترتيب در موقعيتى است كه سريعا حاكم بر بازار رو به رشد توليدات تلويزيونهاى ديوارى خواهد گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا