تکنولوژی

بي.بي.سى از “بازيابى اعتبار خود” خبر داد لندن

ایرنا – شبكه رسانه‌اى “بي.بي.سى” روز سه‌شنبه در گزارش سالانه خود اعلام كرد كه سرويس راديويى بين‌المللى اين شبكه كه درپى جنگ عراق ميزان زيادى از اعتبار بين‌المللى خود را از دست داده بود، اكنون اين اعتبار را به دست آورده‌است.

به گزارش بي.بي.سى، تعداد شنودگان اين رسانه در ‪ ۲۲‬كشور كاهش يافته اما تعداد شنوندگان اين رسانه در مناطق دور افتاده‌تر افزايش نشان مى‌دهد.

براساس اين گزارش، سرويس تلويزيونى بين‌المللى بي.بي.سى نيز در يكسال گذشته اعتبار بيشترى كسب كرده‌است.

بي.بي.سى در اين گزاش از ” جلودار بودن اين رسانه نسبت به رقيبانش در همه نقاط جهان” ابراز رضايت كرده است.

نويسندگان اين گزارش عنوان كردند كه “كاهش اعتبار بي.بي.سى درپى جنگ عراق، بويژه در كشورهاى اسلامى اكنون بهبود يافته است”.

براساس اين گزارش، بي.بي.سى درسالهاى ‪ ۲۰۰۵ – ۲۰۰۴‬گسترده پوشش راديويى خود را كه به ‪ ۴۲‬زبان در جهان برنامه پخش مى‌كنند از ‪ ۱۳۹‬پايتخت به ‪۱۴۴‬ پايتخت افزايش داده است.

در اين گزارش ادعا شده است: سرويس‌هاى راديويى بي.بي.سى در سال گذشته موفق شدند تعداد شنوندگان خود را از ‪ ۱۴۶‬ميليون شنونده در هفته به ‪۱۴۹‬ ميليون شنونده افزايش دهند كه اين ميان تقريبا دو برابر تعدادشوندگان هر رسانه جهانى ديگرى است.

بر اساس اين گزارش، راديو بي.بي.سى اكنون در عراق ‪ ۳/۳‬ميليون شنونده دارد و شنوندگان آن در افغانستان نيز در سال گذشته از ‪ ۵۰۰‬هزار نفر به ‪ ۲/۵‬ميليون نفر رسيده است.

بنگاه سخن پراكنى بي.بي.سى با اشاره به اختصاص مبلغ ‪ ۵۰‬ميليون دلار بودجه اضافى توسط وزارت خارجه به اين موسسه اعلام كرد از اين مبلغ براى گسترش برنامه‌هاى خود در خاورميانه و كشورهاى اسلامى استفاده خواهد كرد.

در اين گزارش عنوان شده است كه پايگاه اينترنتى بي.بي.سى در حال حاضر هر هفته حدود هفت ميليون بازديدكننده دارد و در هفته ‪ ۵‬ميليون نفر به تماشاى شبكه تلويزيونى ‪ ۲۴‬ساعته آن مى‌نشينند.

دراين گزارش ادعا شده است كه شبكه بي.بي.سى درميان موسسه‌هاى رسانه‌اى كشورهاى اروپايى نيز مقام اول را در “ارايه اخبارمنصفانه و قابل اطمينان” كسب كرده‌است.

در اين گزارش همچنين از ادامه تلاشها و تعامل وزارت خارجه بريتانيا با بي.بي.سى براى راه‌اندازى يك شبكه تلويزيونى خبرى عربى زبان خبر داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا