تکنولوژی

همايش <آشنايى با تجارت الكترونيك> برگزار شد

دنياى اقتصاد- اولين نشست از سلسله نشست‌هاى آشنايى با تجارت الكترونيك از سوى خانه هنر گل‌ها و با همكارى گروه فناورى اطلاعات و تجارت الكترونيك امين بعد از ظهر ديروز با حضور تنى چند از مسوولان، كارشناسان، دانشجويان و فعالان اين عرصه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، دكتر احمد رون‌فكر راد كارشناس ارتباطات و فناورى اطلاعات و تجارت الكترونيك طى سخنان خود در اين نشست با اشاره به نقش طبقه‌بندى مفاهيم تجارت الكترونيك براى آگاه‌سازى عمومى گفت: رئوسى چون مفاهيم اصلى تجارت الكترونيك، معرفى فناورى‌ها، قوانين و مقررات، راهكارهاى ورود به آن، طبقه‌بندى فعاليت‌هاى قابل ارائه، مزاياى بهره‌گيرى آن، موانع و چالش‌ها و آثار اجتماعى و اقتصادى تجارت الكترونيكى در اين طبقه‌بندى حائز اهميت است.

وى برگزارى چنين همايش‌هايى را ملاك مهمى در ترويج ارتباطات و فناورى اطلاعات در جامعه ايرانى دانست و اظهار داشت: فرهنگ‌سازى عمومى ركن اصلى توسعه ارتباطات و فناورى اطلاعات در جامعه است كه برگزارى نشست‌هاى موضوعى در اين خصوص كمك به سزايى براى تحقق آن به شمار مى‌رود.

اين مدرس دانشكده پست و مخابرات عقب‌ماندگى كشور در حوزه فناورى‌هاى نوين ارتباطاتى و اطلاعاتى را با توجه به عضويت در سازمان تجارت جهانى و مشاركت در جامعه جهانى اطلاعات به مقياس سال نورى بيان داشت و گفت: با توجه به رشد سريع دنياى تكنولوژى بايد هر چه سريع‌تر توشه مناسب را براى حضور در مجامع بين‌المللى آماده كنيم كه در نتيجه اين آمادگى به توسعه آن در كشور و ترميم شكاف ديجيتالى ما بين خود و كشورهاى پيشرفته جامه عمل پوشانده‌ايم.

در ادامه اين اجلاس محمد رضا تقى‌زاده، مدير امور مراكز فناورى اطلاعات سازمان فرهنگى هنرى شهردارى تهران در خصوص ضرورت گسترش فناورى اطلاعات و موضوع تجارت الكترونيك به عنوان يكى از مظاهر فناورى اطلاعات، گفت: با توجه به اهميت به كارگيرى و توسعه فناورى اطلاعات در كشور از سال گذشته شهردارى تهران سرمايه‌گذارى خوبى براى توسعه اين مهم كرد كه به ايجاد 11مركز در اين خصوص در سطح شهر تهران براى كمك به توسعه فرهنگ فناورى اطلاعات در بين شهروندان مى‌توان اشاره كرد.

وى همچنين با اشاره به برنامه‌هاى اين مراكز افزود: آموزش دوره‌هاى رايانه‌ براى سنين مختلف، ارائه دسترسى به اينترنت به صرت رايگان در مراكز و تشكيل فدراسيون بازى‌ها از جمله اين برنامه‌هاست.

تقى‌زاده هدف از ارائه اين خدمات و تشكيل مراكز را ساماندهى مناسب در آگاه‌سازى فناورى اطلاعات و كمك به شناخت كاربردهاى آن در بين آحاد جامعه بيان كرد و افزود: يكى از راه‌هاى كاربردى كردن فناورى اطلاعات پرداختن به موضوعاتى است كه مردم به صورت روزمره با آن سرو كار دارند و به طور يقين هنگامى موضوعى كاربردى شده و فرهنگ آن نهادينه مى‌شود كه مستقيم يا غير مستقيم با امور معيشتى مردم در ارتباط باشد.

همچنين دبير اجرايى اين همايش در جمع خبرنگاران با اشاره به عنوان اولين همايش تجارت الكترونيكى تصريح كرد: تا به حال همايش‌هاى متعددى از سوى دولت خصوصا وزارت بازرگانى برگزار گرديده كه اخيرا نيز شاهد برگزارى سومين اجلاس تجارت الكترونيك از سوى اين وزارتخانه بوديم.

وى افزود: هدف از اجراى همايش آگاه‌سازى و فرهنگ‌سازى عمومى و آشناسازى خانواده‌ها از كاربردهاى تجارت الكترونيك در امور روزمره، است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا