تکنولوژی

آى بى‌ام” براى توسعه فن‌آورى پردازنده‌هاى “سل” با “مركورى” همكارى مى‌كند

ایرنا – شركت توليدكننده تجهيزات رايانه‌اى و الكترونيكى “مركورى” اعلام كرد براى توسعه فن‌آورى پردازنده “سل” شركت “آى بى‌ام”، با اين شركت همكارى خواهد كرد.

به گزارش سايت اينترنتى “نيوزفكتور”، شركت “مركورى” از اين پس از پردازنده‌هاى “سل” شركت “آى بى‌ام” در محصولات خود استفاده كرده و از اين طريق فن‌آورى پردازنده‌هاى “سل” را براى استفاده در تجهيزاتى نظير رادارها، تجهيزات رديابى صوتى و اسكن‌هاى اشعه ايكس، توسعه خواهد داد.

“آى بى‌ام” پيش از اين اعلام كرده بود پردازنده‌هاى “سل”(‪ (Cell‬ساخت اين شركت داراى كارايى بسيار گسترده‌اى هستند و مى‌توان آنها را علاوه بر استفاده در رايانه‌ها، براى تامين توان پردازش اطلاعات در گستره وسيعى از تجهيزات الكترونيكى ديگر نيز مورد استفاده قرار داد.

“آى بى‌ام” ماه ميلادى گذشته با از دست دادن شركت “اپل” به عنوان شريك تجارى مهم خود، شكست بزرگى را در زمينه توليد پردازنده‌هاى رايانه‌اى متحمل شد.

“اپل” در ماه گذشته ميلادى اعلام كرد كه در آينده ديگر از پردازنده‌هاى “پاور پى‌سى” شركت “آى بى‌ام” براى ساخت رايانه‌هاى خود استفاده نكرده و پردازنده‌هاى “اينتل” را جايگرين آن خواهد كرد.

به نظر مى‌رسد هرچند “آى بى‌ام” در زمينه بازاريابى پردازنده‌هاى “پاور پى‌سى” خود دچار مشكل شده اما با شروع همكارى شركت “مركورى” با اين شركت، “آى بى‌ام” موفق خواهد شد پردازنده “سل” خود را به خوبى معرفى كند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا