تکنولوژی

سيستم اعلام خطر اسپم هاتميل مايکروسافت

کامتونت – به نقل از ebcvg، شرکت بزرگ نرم افزارى دنيا مايکروسافت يک سيستم امنيتى جديد براى مشترکين هاتميل خود ارائه ميدهد که در صورت تشخيص اسپم بودن ايميل رسيده، اعلام خطر ميکند. اما مشکل اينجاست که براى ارسال ايميل بايد مطابقت با تکنولوژى خاصى وجود داشته باشد.

اين تکنولوژى خاص بنام Sender ID نامگذارى شده است که ميگردد تا ايميلهاى اضافى را تشخيص دهد که بدين ترتيب کار براى اسپمرها مشکل ميشود که بخواهند هدر و آدرس ايميل را جعل کنند. اين تکنولوژى از يک ديتابيس استفاده ميکند که متشکل از آدرسهاى عددى منحصربفرد (يونيک) سرور ميل (mail) ميباشد تا مطمئن شود که آيا اين پيام واقعا از يکى از اين ميل سرورها ارسال شده است.

مايکروسافت ميگويد که اين سيستم جديد به محض ورود ايميل به داخل صندوق پستى اقدام به اعلام خطر ميکند. اين سيستم که مايکروسافت از آن بنام safety-bar ياد کرده است هر ايميلى که توسط ايميلهاى بازاريابى بدون مشخصه هاى مناسب Send ID ارسال شده باشد را بعنوان اسپم علامت (فلاگ) ميزند.

اگر از سرويس ايميل هاتميل استفاده ميکنيد حتما متوجه وجود آيکون کوچکى در سمت چپ ليست نامه هاى رسيده شده ايد که با بردن اشاره گر ماوس بروى آن، برايتان مينويسد که آيا اين ايميل از يک فرستنده آشنا رسيده است يا ناشناس ميباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا