تکنولوژی

آخرين مذاكره با ترك‌سل طى 2 روز آتى انجام می گيرد

ایسنا – رئيس هيات مديره‌ى شركت مخابرات ايران‌، گفت: طرف ترك كنسرسيوم ايرانسل، روز چهارشنبه اعلام كرد كه با شرايط پيشنهادى موافقت دارد و بايد به آن‌ها فرصت دهيم.

مهندس مسعود مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد آخرين وضعيت مذاكرات پيرامون اپراتور دوم تلفن‌همراه، اظهار داشت: طبق زمانبندى اعلام شده با شركاى داخلى و خارجى كنسرسيوم ايرانسل، ترك‌سل تا پايان وقت ادارى روز دوشنبه‌ى گذشته فرصت داشته نسبت ب اعلام موافقت و يا عدم موافقت خود را نسبت به شرايط تغيير تركيب هيات مديره اعلام كند.

وى، ادامه داد: همان‌طور كه قبلا هم گفته شد، شركاى ايرانى موافقت خود را اعلام كردند تا كار با تركيب سه نفر اعضاى داخلى، سه نفر اعضاى خارجى و يك سهم به ميزان 17 درصد به بانك ارائه شود، اما اعضاى كنسرسيوم شرق آسيا يا نمايندگان خارجى به نحو‌ه‌ى اين مطلب اعتراض داشته و طى نامه‌اى اعلام كردند در عين حال كه تركيب 4 نفر ايرانى را مى‌پذيرند، نياز به مذاكره دارند، اما اين بحث از نظر ما با شرايط سازگار نبوده و در واقع ميزان سهم آن‌ها كاهش نيافته بود.

وى، خاطرنشان كرد: در نتيجه به كنرسيوم خارجى گفته شد كه با توجه به عدم اعلام جواب صريح و روشن و وجود ابهام، آن‌ها را نپذيرفته و شركاى داخلى مى‌توانند با ساير نفرات خارجى با همان تركيب مزايده‌ى سال 82 وارد مذاكره شوند تا با هر يك كه پذيرفتند به توافق برسند.

وى، ادامه داد: با اعلام اين نكته از سوى خبرگزارى‌ها، طرف تركيه‌يى به اين نتيجه رسيد كه بحث جدى است و ما نمى‌توانيم مزايده‌اى به اين بزرگى را به خاطر نظرات يك شركت خارجى معطل كنيم. در نتيجه به تكاپو افتاد. به همين خاطر روز چهارشنبه با ما تماس گرفته و اعلام كردند مسايل ما را مى‌پذيرند، اما به فرصت و جلسه‌اى توضيحى نياز دارند.

وى، افزو: آنچه از طرف ما به آن‌ها اعلام شد بر مبناى اين نكته بود كه هيچ قولى به آن‌ها نمى‌دهيم، زيرا مذاكره را با ساير حاضران در مزايده آغاز كرده و آن‌ها در حال ارائه‌ى طرح كارى خود هستند.

رئيس هيات مديره‌ى شركت مخابرات ايران، افزود: چهارشنبه شب طرف خارجى فكسى براى ما ارسال و نماينده‌ى آن‌ها نيز هماهنگ كرد با شرايط پيشنهادى موافقت دارند، اما پيرامون بحث تركيب چهار نفر سهامدار ايرانى و دو نفر هيات مديره نيازمند اداى توضيح هستند، ما نيز اين نكته را از اين باب پذيرفيتم تا به آن‌ها فرصت دهيم.

وى خاطرنشان كرد: با توجه به اعلام شوراى اقتصاد دستمان باز است كه اگر ه يك از شركت‌ها مشكل داشته باشند با ديگرى وارد مذاكره مى‌شويم.

وى افزود: قرار است تا با طرف خارجى روز شنبه يا يكشنبه مذاكره داشته باشيم و با توجه به اينكه تا 5 تير ماه فرصت داريم كنسرسيوم ايرانسل بايد به توافق برسند در غير اين‌صورت كل كنسرسيوم حذف و كنسرسيوم بعدى از روز ششم تير ماه وارد مذاكره شده و مجوز براى آن‌ها باز خواهد بود.

وى افزود: طرف خارجى موظف است قانون و اصلاحات مجلس را رعايت كند و اميدواريم پروژه‌ى اپراتور دوم با طرح اوليه‌ى خود به نتيجه‌ى برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا