تکنولوژی

دبيرخانه‌ى شوراى عالى اطلاع‌رسانى: «شوراى عالى IT به بحث زيرساخت‌ها بپردازد»

ایسنا – معاون فنى دبيرخانه‌ى شوراى عالى اطلاع‌رسانى، گفت: وظيفه‌ى شوراى عالى فناورى اطلاعات فراهم آوردن زيرساخت‌هاى فناورى اطلاعات در كشور است و اين موضوع هيچ تداخلى با وظايف شوراى عالى اطلاع‌رسانى ندارد.

مهندس “خسرو سلجوقي“ در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناورى اطلاعات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه تدوين اهداف كلان و راهبردى، سياست‌گذارى، تدوين مقررات و آيين‌نامه‌ها و نيز زمينه‌ساز‌ى براى همكارى‌هاى بين‌المللى در اين بخش از جمله وظايف اين شورا مى‌باشد، گفت: شوراى عالى اطلاع‌رسانى از ابتدا در بحث زيرساخت‌هاى IT دخالت نمى‌كرد و اين كار جزء وظايف وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات قرار داشته و با تصويب اساسنامه‌ى شوراى عالى فناورى اطلاعات اين كار جزء وظايف اين شورا قرار مى‌گيرد.

سلجوقى، تدوين برنامه‌هاى بلند مدت و ميان مدت براى توسعه‌ى پژوهش‌هاى بنيادى و كاربردى و گسترش كاربردى ICT در كشور و تدوين راهبردهاى ملى در قلمر و IT را از جمله اهداف تشكيل اين شورا عنوان كرد.

وى در پايان گفت: با تشكيل اين شورا و وجود شوراهاى ديگر اميد است با هماهنگى و همراهى دبيران شوراها شاهد شكوفايى و توسعه‌ى ICT در كشور باشيم.

گفتنى است پيش از اين وزارت ارتباطات اعلام كرده بود كه با تصويب اساسنامه‌ى شوراى عالى فناورى اطلاعات تمام اركان مربوط به مديريت، سياستگذارى برنامه‌ريزى و اجرا نهايى شده و ابهاماتى كه در مورد نحوه‌ى تحول فناورى اطلاعات مطرح مى‌شد، برطرف مى‌شود. ضمنا با توجه به ماده‌ى 14 قانون وظايف و اختيارات وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات، كه مقرر نموده كليه‌ى قوانين و مقررات مغاير با اين قانون بايد لغو شود، در آخرين جلسه‌ى شوراى عالى انقلاب فرهنگى مقرر شد تا در مصوبه‌ى شوراى عالى اطلاع‌رسانى تجديد نظر صورت گرفته و امورى كه در شوراى يادشده (فناورى اطلاعات) ديده شده از وظايف شوراى عالى اطلاع‌رسانى حذف شده و اين شورا عمدتا به مسائل فرهنگى اطلاع‌رسانى بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا