تکنولوژی

تبليغاتى بدون IT در صدا و سيما

نام نویسنده: محمد ثروتى

آی تی ایران – تا زمان برگزارى انخابات نهم رياست جمهورى کمتر از 10 روز باقى مانده است.تبليغات اين دور نيز به خاطر حضور پررنگ صدا و سيما تفاوت چشمگيرى با دوره هاى قبلى دارد.

کانديداها و يا نمايندگانشان به واسطه جعبه جادويى تلويزيون هر شب و به دفعات ميهمان خانه هاى 12 ميليون خانواده ايرانى هستند و از هر درى سخن مى گويند و اظهار نظر مى کنند جز فناورى اطلاعات و ارتباطات!

به نظر مى رسد عليرغم اين که رشد و توسعه IT در کشور ما امرى اجتناب ناپذير است اما کانديداهاى رياست جمهورى گويى توجهى به اين حوزه ندارند و سخنى از برنامه هاى خود براى آن به زبان نمى آورند و شعارى براى آن سر نمى دهند!

صدا و سيما نيز عمدا يا سهوا،انگارى علاقه اى به طرح موضوعات IT ندارد و سئوالى در ذهن مجريان راديو و تلويزيونش شکل نمى گيرد تا از کانديداها و نمايندگانشان بپرسند و اگر با همين منوال سپرى شود بعيد است که ديگر وقتى براى پرداختن به فناورى اطلاعات و ارتباطات باقى بماند.

شايد در اندک زمان باقى مانده اگر همتى شود و برنامه ريزى صورت گيرد بتوان رايزنى هايى را با مديران صدا و سيما داشت تا توجه اشان را به اين موضوع جلب کرد و بتوان برنامه هاى توسعه فناورى اطلاعات و ارتباطات را از زبان کانديداها بيرون کشاند و به گوش نوندگان رساند.

اين وظيفه اى است که شوراى عالى اطلاع رسانى و يا انجمن شرکت هاى انفورماتيک به خوبى مى توانند مديريتش کنند و پيگير آن باشند.

اين فرصتى طلايى است که نبايد از آن چشم پوشى کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا