تکنولوژی

آیا سیم کارت اعتباری تالیا مقرون به صرفه است ؟!

نام نویسنده: آرش کریم بیگی – manager [at] ictna.ir

ایستنا – در روزهای پایانی سال 83 شرکت تعاونی اسلامی مجتمع صنعتی رفسنجان اقدام به ثبت نام برای قرعه کشی واگذاری 500هزار سیم کارت اعتباری (پیش پرداخته) تلفن همراه در شهر تهران کرد و 702هزار نفر از شهروندان تهرانی با مراجعه به دفاتر پستی شهر تهران در این قرعه کشی ثبت نام کردند که با حذف ثبت نام های ناقص ویا تکراری عدد 675هزار نفر به عنوان رقم قطعی تعداد متقاضیان استفاده از سیمکارتهای اعتباری اعلام شد.

بنا به اعلام وبسایت تالیا (نام برند تجاری این سیم کارتها تالیاست) قرار بود مراس قرعه کشی بین این 675هزار متقاضی برای انتخاب 500هزار برنده در 21 فروردین سال جاری و با حضور دستگاه‌های نظارتی و خبرنگاران رسانه‌ها برگزار شود و

اسامی برندگان نیز در تاریخ 7/2/1384 به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم(ص) از طریق روزنامه های کثیرالانتشار اعلام و شروع واگذاری این سیم کارتها از اواسط اردیبهشت آغاز و طی 30 روزکاری به پایان برسد.

اما اینگونه نشد! مراسم قرعه کشی حذف شد و اعلام شد که بین تمام ثبت نام کنندگان سیم کارت توزیع خواهد شد. در 31 اردیبهشت 84 طی جلسه ای با حضور نمایندگان مجتمع صنعتی رفسنجان و خبرنگاران در دفتر مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران (و بدو حضور نمایندگان دستگاههای نظارتی) مراسم قرعه کشی ای برای تعیین اولویت توزیع سیم کارتها بر اساس حرف اول نام خانوادگی ثبت نام کنندگان انجام شد که نتایجش به عنوان خبر و آگهی در مطبوعات منتشر شد.

4روز بعد و به مناسبت سوم خرداد (سالروز فتح خرمشهر) شبکه تلفن همراه اعتباری تالیا با حضور سیداحمد معتمدی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعی از مدیران و معاونینش،نمایندگان مجلس و خبرنگاران رسما افتتاح شد و توزیع سیمکارتهای اعتباری تالیا در 5مرکز اصلی در سطح شهر تهران آغاز شد.

در این گزارش به مقایسه اجمالی بین سرویس های ارائه شده توسط دو اپراتور فعال تلفن همراه کشور یعنی اپراتور دولتی ایران ( TCI ) و اپراتور تلفن همراه اعتباری ( تالیا ) میپردازیم تا ببینیم با توجه به شاخصه های چون گستره توزیع خدمات ، تنوع و کیفیت ارائه خدمات ، سرویس های ارزش افزوده و هزینه های اولیه و جانبی انتخاب کدام اپراتور منطقی تر است.

متن کامل اين گزارش را در سايت ايستنا بخوانيد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا