تکنولوژی

‌٦٠٠ ميليارد تومان از وجوه ثبت‌نام ‌٦/٥ ميليونى تلفن‌همراه به عنوان ماليات كسر شد

ایسنا – رئيس هيات مديره‌ى شركت مخابرات ايران، گفت: هزينه‌ى ايجاد دفاتر خدمات ICT روستايى طبق قانون از محل وجوه دريافتى از ثبت‌نام تلفن‌همراه تامين مى‌شود.

مهندس مسعود مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد اينكه وجوه دريافت شده از ثبت‌نام ‌٦/٥ ميليونى تلفن‌همراه، از سوى مخابرات ايران صرف چه امورى شده است، اظهار داشت: از ‌٢ هزار و ‌٤٠٠ ميليارد تومانى كه به ازاى ثبت‌نام‌هاى تلفن‌همراه از مردم دريافت شد، ‌٦٠٠ ميليارد تومان به عنوان ماليات توسط دولت كسر شده و مابقى آن در اختيار مخابرات ايران قرار گرفت و به شركت ارتباطات سيار منتقل شد.

وى، ادامه داد: با توجه به برنامه‌ريزى‌ها، براى توسعه‌ى شبكه‌ى تلفن‌همراه به ‌١٢ ميليون خط وسط اپراتور بايد چيزى نزديك به ميزانى كه تاكنون در شبكه‌ى انتقال انجام شده يعنى حدود هزار ميليارد تومان براى انتقال بين شهرى و داخل شهرى و خريد تجهيزات ماكس لاين، شبكه‌ى SDH شهرى و بين شهرى هزينه مى‌شد.

وى، خاطرنشان كرد: هزينه‌ى شبكه‌ى انتقال كه در خردادماه افتتاح خواهد شد از منابع ناشى از ثبت‌نام تلفن همراه تامين شد.

وى، ادامه داد: ‌٥٠ هزار تومان از هر خط تلفن‌همراه نيز صرف ايجاد دفاتر خدمات ICT روستايى شد كه ‌٢ هزار دفتر از آن در خردادماه و به تبع آن ‌١٠ هزار دفتر در ماه‌هاى آتى افتتاح خواهد شد، به اين معنى كه هزينه‌ى دفاتر مذكور طبق قانون از محل همن مبالغ تامين خواهد شد.

معاون وزير ارتباطات، خاطرنشان كرد: در راستاى ايجاد شبكه‌ى ‌١٢ ميليونى تلفن‌همراه در يك مرحله تجهيزات مربوط به ‌٢ ميليون و ‌٢٠٠ هزار خط كه در حال واگذارى است وارد شبكه شد كه اين تجهيز از محل همين اعتبارات انجام شد.

وى، خاطرنشان كرد: هزينه‌ى ‌٦٧٥ ميليارد تومانى قرارداد مربوط به مناقصات GC كه هفته‌ى گذشته نهايى شد براى ارائه‌ى ‌٥/٤ ميليون خط دايرى و ‌٧ ميليون خط منصوبه در تلفن همراه، كه با در نظر گرفتن ساير مسايل در بخش اپراتور اول بابت نظارت و مشاوره به سقف هزار ميليارد تومان مى‌رسد نيز از وجوه ثبت‌نامى تلفن‌همراه است كه برا راه‌اندازى شبكه‌ى ارتباطى كشور در خدمت ارتباطات سيار قرار مى‌گيرد.

وى خاطرنشان كرد: ‌٣ شركت برنده‌ى مناقصه‌ به عنوان پيمانكاران عمومى طبق قرارداد مبلغى از هزينه‌هاى مذكور را به عنوان پيش پرداخت و مابقى را با پيشرفت كار دريافت خواهند كرد.

وى، همچنين در مورد وضعيت ارتباطى سيم‌كارت‌هاى اعتبارى كه قرار بود تا آخر هفته تكميل شود، گفت: خوشبختانه شبكه‌ى تلفن همراه دو طرف بر روى شبكه داير شده و تست‌ها از ديروز آغاز شده است. همچنين ارتباط با تلفن ثابت نيز كه به صورت يك طرفه وصل است تا بعدازظهر امروز و نهايتا تا فردا برقرار و عملا شبكه‌ى تاليا آماده خواه شد.

وى، يادآور شد: حدود ‌٦٠٠ هزار ثبت‌نام انجام شده براى سيم‌كارت اعتبارى تا تاريخ ‌١٠/٥/٨٤ با انجام اولويت بندى، هفته به هفته واگذار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا