تکنولوژی

ائتلاف 15 برنده قاطع انتخابات نظام صنفي رايانه اي تهران

آي تي ايران – انتخابات نظام صنفى رايانه اى تهران روز دوشنبه در محل مركز آفرينش هاى كانون برگزار شد كه در پايان ائتلاف 15 متشكل از اعضاى هيات مديره انجمن شركت هاى انفورماتيك بيشترين كرسى ها را به خود اختصاص دادند.

در روزى كه به خاطر اعتراض تعدادى از حاضران به نحوه برگزارى انتخابات با تنش و بحث هاى متعددى مواجه بود و در حالى كه در ابتداى جلسه گروهى با درخواست مكرر خواستار تعويق زمان انتخابات بودند سرانجام انتخابات پس از چند ساعت بحث به سرانجام رسيد.

در ميان انتخاب شدگان شركت ها اميرحسين سعيدى ، سهيل مظلوم ، مسعود مرتضوى،احمد عليپور، پرويز رحمتى،‌ ناصرعلى سعادت، مهران خوانسارى،‌مهرداد ذولفقاريان،محمدباقر اثنى عشرى،باقر بحرى،اسلام ناظمى،محمد حسن برادران قاسمى، محمد رضا خادمى، فرزاد فردين و سيد محمود هاشمى حايز بيشترين آراى ماخوذه شدند.

همچنين رضا رنجبر،‌فخرى،‌غنيمى فرد و صباغ نيز به عنوان اعضاى هيات مديره فروشگاه ها انتخاب شدند. همچنين سعيد عابدين دوركوش نيز به عنوان بازرس انتخاب شد.

انتخابات نظام صنفى در حالى آغاز به كار كرد كه اعضا در هنگام ورد به سالن با متن هاى تبليغاتى متعدد و همچنين نامه هاى اعتراض آميز مواجه شدند. در يكى از اعلاميه ها كه با عنوان مهم و فورى و از سوى اتحاديه صادركنندگان نرم افزار، انجمن آموزشگاه هاى رايانه كشور،‌سنديكاى توليد كنندگان رايانه ايارن و مجمع ناشران الكترونيك توزيع شد موضوع درخواست براى تاخير يك ماهه انتخابات درخواست شده بود.

در اين اطلاعيه با اشاره به اعتراض برخى از فعالان و شركت ها و انجمن ها و سنديكاهاى صنعت فناورى اطلاعات آمده بود برگزارى انتخابات به علت عدم ايجاد فرصت مشاركت براى بخش وسيعى از شركت ها و انجمن ها و مراكز آموزش فناورى اطلاعات و تشكل هاى مرتبط به مدت يك ماه به تاخير افتد.

اين اطلاعيه مى افزود در خلال مدت تاخير شرايط و امكا نات حضور همه دست اندركاران صنف ايجاد گردد و برگزار كنندگان و مجريان انتخابات خود نامزد انتخابات نباشند.

از سوى ديگر گروهى با عنوان 14 نامزد مستقل نيز نيز ضمن اعتراض به نحوه برگزار انتخابات اسامى كانيداهاى خود را به نامه اعتراض آميز خود الصاق كرده بودند.

در اين نامه نيز آمده بود:‌ اعضاى محترم هيات مديره انجمن تصور نمى كنند رسالتى را كه در انجمن دارند كه به واسطه تحقق آن انتخاب گرديده اند و مى بايست به جهت احترام به آراى جمع حداقل قبل از كانديداتورى از مقام فعلى خود استعقا دهند؟

اين نامه همچنين به شرايط دشوار و نامعقول در ثبت نام در انتخابات اشاره كرده و افزود:‌بغرنج ساختن مراحل ثبت نام از جمله اخذ استشهاديه از 25 شركت حضور در صف مراكز محدود بهدارى براى اخذ گواهى عدم اعتياد و … خود منجر به عدم حضور برخى از افراد پيش كسوت و با تجربه به دليل مخالفت با اين شرايط گرديده است .از سوى ديگر تعداد قابل توجهى از نامزدهاى انتخاباتى به دليل نقص مدارك و يا عدم امكان تحويل مدارك در زمان مشخص شده توسط انجمن از گردونه انتخابات حذف شده اند آيا تصور نمى كنيد در منگنه قراردادن اين افراد در يك فرصت زمانى كم،‌با علم بر آنكه اكثر مديران عامل شركت هاى عو صنف بوده و به طبع مشغله هاى خاص خود را دارند صحيح و منطقى نيست . اين در حالى است كه در همين فرصت ظاهرا كم اعضاى هيات مديره فعلى به اتفاق مديران قبلى و متحدين خود توانسته اند فرصت مذاكره و هماهنگى به منظور اتحاد ،‌ساخت سايت تبليغاتى، ارسال نامه ها و فاكس ها در تيرا‍‍‍ژ وسيع، چاپ رنگى بروشور و با عكس و تفصيلات پيدا كنند.

در همين حال در ميانه جلسه به دليل اعتراض عده اى به موضوع حد نصاب نرسيدن اعضاى فروشگاه هاى رايانه اى جلسه مجمع عمومى به محل بحث هاى موافق و مخالف تبديل شد كه در اين ميان حاضران كه عده آنها به 800 نفر مى رسيد با تشويق هاى خود عملا به حمايت از طرفين مى پرداختند كه در اين ميان سهم حاميان نامزدهاى انجمن شركت هاى انفورماتيك بيش از بقيه بود.

پس از تصويب مراحل راى گيرى به هر يك از كانديداها يك دقيقه فرصت داده شد كه به معرفى خود و برنامه هاى انتخاباتى خود بپردازند . سپس راى گيرى با ورقه انجام گرفت و نتايج آن نيز با رايانه شمارش شد.

ائتلاف 15 كه شامل اعضاى هيات مديره انجمن مى شد در جلسه معرفى هر كدام به گوشه اى از برنامه هاى اين ائتلاف براى آينده صنف اشاره كردند اين در حالى بود كه در مقابل در ائتلاف 14 تمام فرصت به يك نفر داده شد تا به معرفى برنامه هاى اين ائتلاف بپردازد.

در ميانه سخنرانى كانديداها عده اى در دود 15 نفر عمدتا از مجمع ناشران الكترونيك بدون دادن راى جلسه مجمع را ترك كردند و سپس در بيرون از ساختمان كانون به انتقاد از شرايط راى گيرى كردند.

در زمانى كه اين گروه نسبت به قانونى بودن تشكيل اين جلسه تشكيك به عمل آورد سپهرى راد رييس شوراى عالى انفورماتيك پشت تريبون قرار گرفت و با اشاره به موادى از آيين نامه اين جلسه را قانونى دانست.

در ابتداى جلسه انتخابات رحمانى استاندار تهران و فرش باف رييس سازمان مديريت و برنامه ريزى استان تهران نيز به سخنرانى پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا