تکنولوژی

سی دی تقلبی ويندوز را برای مايکروسافت ارسال کرده نخه اصل بگيريد

ایرنا – شركت مايكروسافت در برنامه مبارزه با انتشار نسخه‌هاى تقلبى (قفل شكسته و غير اصيل) محصولات خود تغييراتى ايجاد كرده و از اين پس به دارندگان نسخه‌هاى تقلبى سيستم‌عامل “ويندوز”، يك نسخه رايگان “ويندوز ايكس پى” و يا “كليد مجوز”(‪ (license key‬با نصف قيمت متعارف، اهدا خواهد كرد.

به گزارش سايت اينترنتى “بى‌بى‌سى‌نيوز”، شركت مايكروسافت در سپتامبر سال ميلادى گذشته برنامه‌اى موسوم به “دبليو جى اى”(‪ (WGA‬را به منظور جلوگيرى از گسترش نسخه‌هاى تقلبى “ويندوز” در ميان كاربران خانگى آغاز كرد.

اين برنامه در ابتدا به صورت داوطلبانه بود و از كابران پيش از دانلود برخى فايلهاى به روزكننده “ويندوز” از سايت شركت مايكروسافت درخواست مى‌شد كه به صورت اختيارى “رمز محصول”(‪ (product key‬نسخه ويندوز خود را وارد كرده و اصالت آن را به تاييد برسانند.

اما مايكروسافت پس از مدتى اعلام كرد كه از تابستان سال جارى به بعد، تمامى كاربرانى كه خواهان دانلود نرم‌افزارهاى به روزكننده و اصلاحى از سايت مايكروسافت هستند بايد ابتدا اصالت نسخه ويندوز مورد استفاده خود را به تاييد برسانند.

با اين وجود در جديدترين برنامه مايكروسافت كه به گفته مسوولان اين شركت براى كمك به افرادى كه ناآگاهانه نسخه‌هاى تقلبى ويندوز را خريدارى كرده‌اند طراحى شده، چنانچه كاربران نتواند به صورت آن‌لاين اصيل بودن نسخه “ويندوز” نصب شده در رايانه خود را به تاييد برساند، مايكروسافت به آنها يك نسخه رايگان از “ويندوز ايكس‌پى” اهدا مى‌كند و يا اينكه با نصف قيمت خريد يك نسخه اصيل ويندوز، به آنها يك “كليد مجوز”(‪ (licensing key‬ارائه خواهد كرد.

البته كاربران براى درخواست يك نسخه رايگان ويندوز “ايكس پى” مجبور خواهند بود اين موضوع را كه نسخه تقلبى را از شخص ديگرى خريدارى كرده‌اند، اثبات كرده، سى‌دى حاوى نسخه تقلبى “ويندوز” را براى مايكروسافت ارسال كرده و در گزارشى تقلبى بودن نسخه “ويندوز” مورد استفاده خود را عنوان كرده و فروشنده و نحوه خريدارى نسخه تقلبى را ذكر كنند.

!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا