تکنولوژی

برای مدت کوتاهی : گوگل ديروز در دسترس نبود

ایرنا -سايت اينترنتى موتور جستجوى “گوگل” روز يكشنبه براى مدت كوتاهى به صورت غير قابل دسترس در آمد و برخى گزارشها حاكى از هدايت كاربران به سوى يك سايت ديگر، به هنگام بازديد از سايت گوگل بوده‌است.

به گزارش سايت اينترنتى “نيوز.كام”، صفحه اصلى سايت قدرتمندترين موتور جستجوى اينترنتى جهان روز گذشته به مدت ‪ ۱۵‬دقيقه از دسترس كاربران خارج شد و اين موضوع شايعه هك شدن اين سايت را در ميان كاربران اينترنت در سرتاسر جهان گسترش داد.

“ديويد كرين” سخنگوى شركت “گوگل” با تاييد قطع دسترسى كاربرا به سايت گوگل به مدت ‪ ۱۵‬دقيقه در روز يكشنبه، خبر هك شدن اين سايت را تكذيب كرد و اعلام نمود كه مشكل مذكور در پى بروز اشكال در “سامانه نامهاى دومين” يا “دى ان اس”(‪ (DNS‬بوجود آمده است.

سامانه “دى ان اس”، آدرسهاى اينترنتى را به سوى وب سايتهاى مربوط به آنها هدايت مى‌كند و بروز اشكال در آن سبب كند شدن و يا غير قابل دسترس شدن وب سايتها در اينترنت مى‌شود.

“كرين” افزود كه مشكل بوجود آمده در روز يكشنبه هم‌اكنون برطرف شده و كاربران اينترنت در سراسر جهان مى‌توانند به خدمات “گوگل” دسترسى پيدا كنند.

به گفته بسيارى از كاربران اينترنت، روز گذشته مرورگرها به جا باز كردن سايت گوگل، يك سايت ديگر به نام ‪ SoGoSearch.com‬را نمايش مى‌داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا