تکنولوژی

شركت “اپل” دومين مجموعه به روزكننده سيستم عامل “جگوار” را منتشر كرد

ایرنا – شركت “اپل” دومين مجموعه از نرم‌افزارهاى اصلاحى و به روزكننده نگارش “جگوار” از سيستم‌عامل “مك او اس ايكس” خود را منتشر كرد.

به گزارش سايت اينترنتى “پى‌سى‌ورلد”، سيستم‌عامل “جگوار”، آخرين بار در ماه آوريل گذشته به روز شده بود و مجموعه جديد، به منظور بر طرف كردن ‪۲۰‬ حفره امنيتى شناسايى شده در آن منتشر شده‌است.

شركت “اپل”، چندى پيش جديدترين نگارش از سيستم‌عامل “مك او اس ايكس” خود با نام “تايگر” را منتشر كرد كه تمامى اين ‪ ۲۰‬حفره امنيتى در آن اصلاح شده‌اند و كاربران “تايگر” نيازى به دانلود و نصب مجموعه اصلاحى جديد نخواهند داشت.

شركت “اپل” اعلام كرده‌است برخى از اين حفره‌هاى امنيتى در صورتى كه اصلاح نشده رها شوند، به هكرها اجازه خواهند داد كه كنترل رايانه كاربران سيستم‌عامل “جگوار” را از راه دور در دست گرفته و كدهاى مخرب را در آنها اجرا كنند.

كاربران رايانه‌هاى اپل كه از اين سيستم‌عامل استفاده مى‌كنند مى‌توانند نرم‌افزارهاى اصلاحى جديد را از طريق سامانه خودكار به روزكننده
نرم‌افزاراى اپل، و يا مستقيما از وب سايت اين شركت دريافت كنند.

گفتنى است شركت “اپل” چند روز قبل سيستم‌عامل “تايگر” خود را با بيش از ‪ ۲۰۰‬ويژگى جديد، به بازار داد.

از جمله ويژگى‌هاى جديد سيستم‌عامل تايگر مى‌توان به فن‌آورى جستجوى هارد ديسك “اسپات لايت” اشاره كرد كه كاربران مى‌توانند به كمك آن، هارد ديسك رايانه خود را به منظور يافتن اسناد، ايميل‌ها، تصاوير، فايلهاى موسيقى و انواع ديگر فايلها جستجو كننند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا