تکنولوژی

هشدار پليس سايبر انگليس به دولت: احتمال وقوع يك 11/9 الكترونيكى وجود دارد

آی تی ایران – Spamhaus بزرگترين كمپانى مبارز ضد اسپم جهانى ، به دنبال هشدار نيروهاى امنيتى پليس سايبر به دولتها دال بر جدى گرفتن خطر حملات اسپم، از كليه سياستمداران و دولتمردان خواست تا خطرات ناشى از اسپم ها را جدى تر بگيرند.

به گزارش روز شنبه دفتر اطلاع رسانى موسسه تحقيقات و توسعه ناجا epolice به نقل از پايگاه اينترنتى ITweek ، “لرد هريس” سخنگوى بخش امنيتى infosec از موسسه هاى وابسته به spamhaus اظهار كرد: تروريستهاى سايبر توانائى انهدام سيستم هاى الكترونيكى كه بخش هاى زير بنائى برخى سازمان ها و نهاد هاى ملى انگليس را تشكيل مى دهند را دارا هستند. سرويسهاى زير بنائى ترانسپورت و توانير همواره در معرض حملات سايبر قرار دارند.

هريس در ادامه افزود: احتمال وجود يك حادثه يازدهم سپتامبر 11/9 الكترونيكى به وضوح وجود دارد، اما عليرغم اين هشدار دولت انگليس هيچ راه كار خاصى براى دفع اين حمله احتمالى در دست ندارد و در صورت احتمال اين خطر بعيد به نظر مى رسد كه دولت بتواند واكنش مناسبى در برابر آن انجام دهد.

وى گفت: دولتها بايستى برنامه هاى قانونمند خو د را به منظور وارد كردن فشار بر صنايع براى توسعه سيستماتيك برنامه هاى حفاظتى و امنيتى خود و همچنين يك استراتژى حساب شده در جهت خنثى كردن تهديدهاى آتى در دست داشته باشند.

كمپانى ضد اسپم جهانى طى بيانيه اى با ارائه آمارى ازحملات ناشى از اسپم ها در سال گذشته و سال جارى اعلام كرده است : به استثناء يكى دو تن از دولتمردان انگليسى كه خود در زمينه فناورى اطلاعات متخصص هستند، ديگر سياستمداران از نتايج به بار آمده از حملات احتمالى اسپم ها آگاه نيستند و اين موضوع مهم را جدى نم گيرند .

در اين بيانيه از سياستمداران رده اول انگليس خواسته شده است تا جرائم الكترونيك را جدى بگيرند و استراتژى امنيتى خاصى را در اين زمينه بيانديشند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا