تکنولوژی

نخستين جشنواره دانشجويان وبلاگ‌نويس ايران” در يك نگاه…

ایسنا – دانشجويان وبلاگ‌نويس ايران ازجمله پرچمداران آزادى بيان، احترام به حقوق و شخصيت فرد فرد انسانها، كثرت‌گرايى و پويايى در انديشه و عمل در دانشگاهها و جامعه هستند.

به گزارش سرويس “نگاهى به وبلاگها”ى خبرگزارى دانشجويان ايران(ايسنا) مصطفى معين در پيامى به جشنواره دانشجويان وبلاگ‌نويس دانشگاه بوعلى سينا برگزارى اميدبخش جشنواره دانشجويان وبلاگ نويس ايران و نمايشگاه وبلاگ‌هاى برگزيده در دانشگاه بوعلى سينا، را رويدادى دانست كه مى‌بايست در چند سال گذشته رخ مى‌داد.

وى گفت:وبلاگ امكان ارزشمندى است تا جوانان دانشجو بدون وابستگى و واهمه از فشار و تهمت، در عرصه‌هاى متفاوت سياسى، اجتماعى و فرهنگى اقدام به نشر نقطه نظرات خود نمايند و آراء ديران را نيز آزادانه مطالعه و درباره آن اعلام نظر كنند. از سوى ديگر وبلاگ عرصه‌اى است براى آنان كه دغدغه جوانان كشور را دارند و مايلند بى‌واسطه نگاه و ارزيابى آنان را درباره رويدادهاى محيط دريابند.

به‌زعم وى نسل اول و دوم انقلاب، خدمات بسيارى را در طى سالهاى گذشته به انقلاب و كشور عرضه داشته است. ليكن بايد اذعان داشت كه در ارتباط موثر و مثبت با نسل سوم پس از انقلاب دچار كاستى‌هاى جدى بوده است. در دنيايى كه سرعت تغيير در آن مافوق تصور است و هر غفلتى مى‌تواند فاصله فكرى نسل‌ها را بيفزايد، خلاقيت و انعكاس افكار و احساسات بى‌آلايش جوانان در وبلاگ‌ها فرصت غنيمتى است كه بى‌توجهى به آن قابل پذيرش نيست.

معين در ادامه‌ى اين نامه افزوده‌است كه دانشجويان وبلاگ‌نويس ايران ازجمله پرچمداران آزادى بيان، احترام به حقوق و شخصيت فرد فرد انسانها، كثرت‌گرايى و پويايى در انديشه و عمل در دانشگاهها و جامعه هستند. اميد آنكه اين جشنواره نقطه آغازى براى توجه بيشتر به جوهره وبلاگ‌نويسى و تكريم حقوق وبلاگ‌نويسان دركشور و در ميان جوانان باشد.

وى در پايان با قدردانى از همت و جديت دبيران جشنواره، دبيرى مشترك آنها را الگو و تجربه‌اى جديد در مديريت فعاليت‌هاى دانشجويى به دانشجويان و دانشگاهها معرفى كرد و اظهار اميدوارى كرد كه شل‌گيرى تشكل و جمعى كارآمد از دانشجويان وبلاگ‌نويس استمرار و بالندگى بيشترى يابد.

وقتى ضوابط و هنجارهاى محيط‌شرايط مساعدى را براى جوانان فراهم نياورده‌است، جوانان به سمت وبلاگ‌نويسى روى مى‌آورند،وبلاگ مبين برخى لايه‌هاى پنهان است كه نمى‌توان آنها را به طور آشكار در جامعه بيان كرد.

پيمان مغازه مدير فرهنگى وزارت علوم، تحقيقات و فناورى در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس “نگاهى به وبلاگها”ى خبرگزارى دانشجويان ايران(ايسنا)ضمن بيان مطالب فوق اظهار داشت: وبلاگ مبين برخى لايه‌هاى پنهان است كه نمى‌توان آنها را به طور آشكار در جامعه بيان كرد،به‌عنوان مثال مخالفان نژاد پرستى در فرانسه عقايدشان را در وبلاگهايشان بيان مى‌كنند؛ در ايران نيز اينگونه است وقتى ضوابط و هنجارهاى محيط‌شرايط مساعدى را براى جوانان فراهم نياورده‌است، جوانان به سمت وبلاگ‌نويسى روى مى‌آورند.

وى گفت: وبلاگ‌نويسى جوانان را به سمت فرهنگ مكتوب سوق مى‌دهد و اين در ايران كه فرهنگ شفاهى حاكم است و افراد افكارخود را بدون پنهانكارى و به طور شفاف بيان مى‌كنند مثبت است.

مغازه‌ خاطر نشان ساخت:در وبلاگها به غير از روزنگاريها مباحث زيادى رد و بدل مى‌شود و به همبن دليل وبلاگها به غناى فرهنگ و معرفى آن در شبكه جهانى موثر است.

وى با تاكيد ب اينكه جوانان كشور بايد احساس كنند كه دراجتماع نقش داشته و از حقوق برابر برخوردارند، گفت: وبلاگ نويسى احساس شهروندى را به جوانان انتقال داده زيرا كسى كه وبلاگ دارد مى‌تواند به عنوان يك شهروند نقطه نظراتش را بيان كند.

وى افزود:مقام معظم رهبرى دو شعار را براى كشور بيان فرمودند كار ما اين نيست كه اين شعارها را بنويسيم و بگوييم بلكه براى عمل به آنها بايد شرايط را فراهم كنيم.بازگوكردن مكرر اين شعارها كارى را پيش نمى‌برد.

وى گفت:تعدادى از جوانان به علت برخى كج سليقگى‌ها از مجموعه مديريت كشور فاصله گرفته‌اند و نگاهى بدبينانه به مديريت مى‌كنند مى‌توانيم با زبان مشترك اين ديد را مثبت كنيم.

مغازه‌ افزود: بايد براساس شعار همبستگى ملى و مشاركت عمومى و زبان مشترك با وبلاگ نويسان ارتباط برقرار نماييم اگر جوانان احساس نمايند مجموعه مديريت جامعه دغدغه‌هاى آنها را مى‌فهمند و به حقوق آنها احترام مى‌گذارند به مسؤولين نزديك مى‌شوند.

بلاگر وبلاگ خوابگرد معتقد است، وبلاگ نويسى نماد روشن نفس كشيدن در عصر روشن است.

به گزارش خبرنگار سرويس “نگاهى به وبلاگ‌ها”ى خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا) رضا شكراللهى در نخستين جشنواره سراسرى دانشجويان وبلاگ نويس ايران درهمدان گفت: من زبان شناس نيستم، ولى به رغم دغدغه‌هايم به آن علاقمندم؛ سخنران نيستم، سالها كنج خانه نوشته‌ام و سخن نگار هستم تا يك سخنگو.

وى افزود: مى‌توانم پيرامون در خدمت و خيانت وبلاگستان در زبان فارسى سخن بگويم، اما به علت سوء تفاهم‌هايى كه پيرامون مطالب وبلاگم پيش آمده موضوع سخنانم را وبلاگستان فارسى انتخاب نموده‌ام.

رضا شكراللهى ادامه داد: وبلاگ يك پديده نوظهور است ولى هنوز درحد پديده است و از مرز آن عبور نكرده، از آن لحاظ كه تاثيرگذار است مورد توجه نيست به همان اندازه كه براى ديدن وبلاگ نويسى بايد منتظر آينده بود براى تاثير آن نيز بايد منتظر آينده نشست.

وى اظهار داشت: قوم ايرانى اساس قوم شفاه بوده و بزرگترين ضربه‌هاى فرهنگى و علمى را از اين خصلت داشته‌است، درتاريخ ما افراد تاثيرگذار محدود هستند، زيرا امكانات متنى سرزمين ما كم بوده است؛ اما وبلاگ پايان مرزهاى محدود متن نگارى در ايران است.

بلاگر خوابگرد ادامه داد: درگذشته نوشتن در اختيار عامه جامعه نبود، اما امروز بلاگرها با هر زبانى در جايگاه نويسندگى نشسته‌اند.

شكراللهى گفت: در پديده وبلاگ نويسى همه در مقام نويسندگى قرار گرفته‌اند، فضا به‌گونه‌اى است كه افراد و نويسندگان مشهور مى‌توانند با بلاگرهاى معمولى صحبت كنند.

وى با بيان اينكه امروز هر وبلاگ نويس متنى را توليد مى‌كند كه قبل استناد، نقد و بايگانى شدن است؛اظهار داشت: در فرهنگ شفاهى همه‌چيز در زمان گم مى‌شد و چنانچه نوشته‌اى وجود نداشت، سر آن دعوا و نقدى نمى‌شد،در حالى كه وبلاگ براى اولين بارهمه چيز ثبت را كرد و اين به عنوان يك انقلاب متنى در زبان فارسى است.

اين بلاگر تصريح كرد: مرز ميان زبان معيار و زبان جارى شفاهى درحال برداشته شدن است و اين اتفاق مانند سيلاب تندى است كه در رودخانه زبان فارسى به جريان درآمده است، وبلاگ‌نويسى پديده‌اى با شتابى فزاينده است و نويد سازمان‌هاى بزرگترى را مى‌دهد.

به گفته وى بزرگترين خدمت وبلاگستان به زبان فارسى قابل استناد، نقد و تامل شدن زبان فارسى است و مى‌توان خوشحال بود كه فرشته مرگ از نشستن برشانه زبان فارسى پشيمان شده‌است.

در حاشيه نخستين جشنواره دانشجويان وبلاگ نويس ايران ميزگرد “حقوق رسانه‌هاى مجازي” در سالن اجتماعات دانشگاه بوعلى سينا برگزار شد كه در اين ميزگرد دادخواه، عيسى سحرخيز و اروج‌زاده به بررسى حقوق وبلاگ نويسان در ايران پرداختند.

به گزارش خبرنگار سرويس “نگاهى به وبلاگها”ى خبرگزارى دانشجويان ايران(ايسنا) دادخواه -حقوقدان- ضمن ابراز خوشحالى از برگزارى چنين جشنواره‌اى در بررسى حقوق وبلاگ‌نويسان بر طبق قانون اساسى گفت: در قانون اساسى ما همه قوانين بايد براساس موزين اسلامى باشد، هنگامى كه اسلام را بيان مى‌كنيم بايد تمامى جنبه‌هاى آن را در نظر بگيريم.

وى افزود: مخاطب اعلاميه حقوق بشر دولتها،اما منتفع آن انسانها هستند.

عيسى سحرخيز نيز در ادامه با گراميداشت ياد روزنامه‌نگارانى كه در زندان هستند گفت: وقتى صحبت از حقوق وبلاگ نويس‌ها را مطرح مى‌كنيم،بايد پرسيد كه آيا در اين كشور واقعا حقوقى براى آنها وجود دارد؟

سحرخيز همچنين ادامه داد: وبلاگ چيزى نيست جز آنچه وبلاگ نويس فكر مى‌كند و عقيده دارد، در وبلاگ خود مى‌آورد و بايد حق اين حريم نگه داشته شود.

وى گفت: هر كه دلش بخواهد وبلاگ تشكيل مى‌دهد و راحت وارد نياى مجازى مى‌شود، اما در جامعه ما وقتى صحبت از حقوق وبلاگ نويس‌ها مى‌شود، فضاى تاريك و مبهمى ديده مى‌شود.

به گزارش خبرنگار ايسنا، سحرخيز تصريح كرد: فيلترينگ چيزى نيست جز چسبى بر دهان افراد كه متاسفانه در جامعه ما كم نيست.

در ادامه اروج‌زاده گفت: در پديده‌هاى رسانه‌اى وبلاگ يك وجه خاصى دارد و هيچ عرصه اطلاع‌رسانى به اندازه وبلاگ نيست، ذات وبلاگ با آزادى پيوند خورده است.

در كنار بحث حقوق بلاگرها بحث حقوق وبلاگ‌ها مطرح است، وبلاگ به عنوان پديده و واسطه اطلاع‌رسانى حقوقى است كه بى‌توجهى به جايگاه آن در ميان وسايل اطلاع‌رسانى، نقض حقوق وبلاگهات.

سحرخيز در پاسخ به سوال يكى از دانشجويان كه چرا سعى داريد وبلاگ را سياسى جلوه دهيد؟ گفت: من نمى‌گويم قانون را نبايد رعايت كرد، بلكه مى‌گويم حقوق اين جامعه را بايد در نظر گرفت. ما بايد قانون را بدانيم

همچنين اميد معماريان نير در سخنرايى‌اى چنين اظهار داشت كه يكى از كاركردهاى وبلاگ‌نويسى، راهى براى آموزش است كه من شخصا از اينترنت مطالب زيادى را آموخته‌ام.

به گزارش خبرنگار سرويس “نگاهى به وبلاگ‌ها”ى خبرگزارى دانشجويان ايران(ايسنا) معماريان افزود: شكل‌دهى به معيارهاى اخلاقى يكى از نگرانيهاى فضاى مجازى است، همانگونه كه در جامعه در يكسرى حوزه‌ها معيارهاى اخلاقى تدوين شده بهتر است در فضاى وبلاگ‌ها نيز اين امر صورت گيرد؛البته اين امر يك پديده پيچيده است كه به خاطر هويت سيال آن شكل‌دهى به اين امر مشكل است.

اين روزنامه‌نگاردر همايش دانشجويان وبلاگ نويس ايران گفت: در ايران جوهره پديده اينترنت، اينكه چه كارى مى‌كند و چه ويژگيهايى دارد فهميده نشده و مانند پديده‌هايى مثل ماهواره و ويدئو با آن برخورد مى‌شود.

وى ادامه داد: يكى از ويژگيهاى جامعه وبلاگ نويسى ايران ناپيوستگى آن است و يك نوع انباشتگى بدون اتصال وجود دارد، همچنين بين وبلاگ نويسان شبكه‌هاى وبلاگ كم است.

معماريان ادامه داد: اين كه زبان فارسى پنجمين زبان وبلاگ نويسى در سطح جهان است، عجيب مى‌باشد مثل بدنى كه سر بزرگى داشته باشد.

وى گفت: در وبلاگ نويسى ناموزونى درتوليد متن وجود دارد،به طوريكه در برخى حوزه‌ها انباشت متن و در برخى ديگر توليدى وجود ندارد عدم دسترسى ابزار به كامپيوتر و خط قرمزهاى فرهنگى نيز از محدوديت‌هاى اين پديده است.

اين روزنامه‌نگار با بيان اينكه وبلاگ‌نويسان به علت ناموزونى و ناپيوستگى تاثير كمى دارند؛ گفت: تاثير وبلاگ نويسى بيشتر از پديده بودن آن است و يكى از ويژگيهايى كه وبلاگ نويسى را با ضعف مواجه مى‌كند فضاى بسته آن مى‌باشد يعنى حلقه مخاطبان آن بسته است به هين دليل تاثيرگذارى آن هم محدود مى‌باشد.

وى ادامه داد:بلاگرها، وبلاگ‌نويسى را به عنوان يك پروژه اجتماعى دنبال نمى‌كنند در حاليكه بايد سعى كنند ديدگاهى را دنبال نموده و دقت كنند نوشته‌هايشان به آن ايده آسيب وارد نكند؛البته در ايران پراكنده‌نويسى در سراسر وبلاگ‌ها مشهود است.

اين وبلاگ نويس با بيان اينكه بلاگ نويسى يك پديده رسانه‌اى است گفت:بلاگرها از متن‌هايى استفاده مى‌كنند كه قابل اتكا نيست و حتى روزنامه‌نگاران گزارش‌هايشان كه عدد و آمار دارد را در وبلاگهايشان نمى‌گذارند و سعى مى‌كنند آن را در روزنامه‌ها چاپ كنند تا بهره اقتصادى نيز برايشان داشته باشد.

معماريان تصريح كرد:يكى از ويژگيهاى وبلاگ‌نويسى در ايران ارتباطى است كه بين فارسى زبانان جهان ايجاد كرده و من اميدوارم همه ما بتوانيم به كاركردن روى ويژگيهاى وبلاگ نويسى به ساختار منسجم ، ارتباط شفاف و مفيدى برسيم.

وبلاگ به عنوان رسانه‌اى در دل رسانه…

به گزارش سرويس “نگاهى به وبلاگها”ى خبرگزارى دانشجويان ايران(ايسنا) هيات داوران بخش علمى -آموزشى نخستين جشنواره‌ى دانشجويان وبلاگ نويس ايران، با تصريح بر اينكه وبلاگ به عنوان رسانه‌اى در دل رسانه و رسانه‌ى بى‌رسانه‌ها، ابزارى با كيفيت و ارزان قيمت براى ارائه‌ى هرگونه ديدگاهى به سوى وب بشمار مى‌رود، برگزارى جشنواره‌ى نخست را حركتى موثر در تعميق‌بخشى و جهت‌دهى صحيح، فنى و محتوايى اين پديده دانسته و ضمن ارج نهادن به تلاش برگزار كنندگان و شركت كنندگان تداوم اين حركت را نكته‌اى كليد در تاثيربخشى آن مى‌داند.

بنابراين گزارش اين هيات در بررسى وبلاگهاى راه يافته به بخش مسابقه‌ى جشنواره به نكاتى برخورد كه اشاره به آنها مى‌تواند نوع و جهت قضاوت داوران اين بخش را مشخص كرده و در عين حال انتظاراتى را كه از وبلاگها و همچنين برگزاركنندگان اين جشنواره مى‌رود، بيان دارد.

همچنين به گزارش ايسنا هيات داوران ضمن احترام به نظر برگزار كنندگان جنواره در انتخاب نام علمى و آموزشى براى وبلاگهاى اين بخش اين نكته را يادآور مى‌سازد كه دسته‌بندى وبلاگها با موضوعاتى چون IT، معمارى، كشاورزى، حقوق و غيره كه در مقام قضاوت در يك قياس محتوايى قرار نمى‌گيرد بسيار دشوار است و ابراز اميدوارى مى‌كند در دوره‌هاى آتى وبلاگهاى اين بخش دسته‌بندى‌ها در گروه‌هاى مشخص‌تر مورد ارزيابى قرار گيرد.

اين هيات همچنين با تاكيد بر اينكه اكثر قريب‌ به اتفاق وبلاگهاى اين بخش از كيفيت مناسب و قابل قبولى برخوردار بودند، وبلاگ نويسان را به عنوان شيوه و قالبهاى مناسب‌ترى براى بيان محتوا و همخوانى با ماهيت وبلاگ دعوت مى‌نمايد.

هيات داوران بخش علمى‌، آموزشى نخستين جشنواره‌ى دانشجويان وبلاگ نويس با تاكيد بر اينكه وبلاگهاى علمى، آموزشى به عنوان يكى از موثرترين توليدكنندگان محتواى علمى در محيط وب هستند انتظار دارد وبلاگهاى اين بخش و ارائه‌ى مطالب آموزشى و علمى ضمن حفظ قواعد برداشت و انتشار مطالب نسبت به تاليف مطالب با قواعد نگارشى صحيح و همچنين توجه به دو يا چندزمانه كردن وبلاگهاى خود توجه بيشترى نشان دهند.

اسامى هيات داوران

عليرضا شيرازى، نيما اكبرپور، شهرام شريف.

رتبه اول به دليل نگارش آكادميك وبلاگ، گردهمايى منابع و تحقيقات و گزارشهاى مربوط به گسترش وبلاگ نويس «وبلاگ كتابدار»

رتبه دوم به دليل پرداختن به هنر معمارى در ابعاد مختلف و جمع‌آورى و پيگيرى مطالب مربوط به معمارى در دنيا «معمارى را بياموزيم»

رتبه سوم به دليل يك كار گروهى و منسجم براى ايجاد يك وبلاگ گروهى و تخصصى متفاوت «وبلاگ سرويس ژنتيك و بيوتكنولوژى ايران»

براى هشدار دادن استحاله‌ى وبلاگ از كاركردهاى اصلى تكنيكى و محتوايى به كاركردهاي…

به گزارش سرويس “نگاهى به وبلاگها”ى خبرگزارى دانشجويان ايران(ايسنا)

بيانيه‌ى هيات داوران بخش فرهنگى – ادبى نخستين جشنواره‌ى دانشجويان وبلاگ نويس در بيانيه‌اى اعلام كرد:

براى هشدار دادن استحاله‌ى وبلاگ از كاركردهاى اصلى تكنيكى و محتوايى به كاركردهاى بيگانه از ذرات آن، چندين معيار شخصى را در داورى خويش، هم‌عرض با يكديگر مدنظر قرار داده كه عبارتند از؛ 1- ماهيت رسانه‌اى و ارتباطى وبلاگ، 2- مسووليت در قبال زبان و نگارش، 3- كيفيت طرح و ساختار سمعى و بصرى همراه با نبود عناصر مزاحم و با در نظر داشتن صفت دانشجويى اين جشنواره، هويت دانشجويى وبلاگ و سرانجام خلاقيت در نامگذارى وبلاگ از منظر زيبايى‌شناختي.

بنابراين گزارش به اين ترتيب، از ميان وبلاگهايى كه براساس هيات انتخاب از جمع ثبت نام كنندگان به مرحله‌ى نهايى راه يافته‌اند، هيات داوران 6 وبلاگ را شايسته‌ى تقدير و دريافت جايزه مى‌داند به اين شرح اعلام مى‌كنيم؛

براساس سنت قديمى كه هيات داوران خارج از چارچوب و معيار داورى جشنواره‌ها مجازند جايزه‌ى ويژه‌اى را به اثرى اهدا كنند كه در تمايز با ساير آثار از ويژ‌گيهاى منحصر به فردى برخوردار است،هيات داوران با تقدير از وبلاگ (پژوهشى بر هنر) جايزه‌ى ويژه‌ى خود را به‌خاطر استفاده از وبلاگ براى پرداخت به يك موضوع كاملا تخصصى و پيوندهاى فراوان مستندات مرتبط، همچنين بهره جستن از قابليتهاى متنوع و پرشمار وبلاگ تقديم مى‌كند به «وبلاگ بياض»

به گزارش ايسنا از ميان وبلاگهايى با گرايش روزنامه‌نگارى كه ناگزر در بخش فرهنگى ادبى شركت كرده‌اند به‌خاطر روح منسجم و روايت شخصى در كمال سادگى و متانت «وبلاگ حالا خودم حرف مى‌زنم»

بخاطر يكدستى و هماهنگى در اجراى محتوايى، ساختار و برترى وبلاگ، بهره‌جويى از تنوع و تعدد امكاناتى كه شاخصه‌ى اصلى يك وبلاگ بشمار مى‌آيند و نيز طنين و آهنگ زبانى سنجيده و پاكيزه و جايگاه پيشين (و غيره ،در محضر ملك‌الموت)

بخاطر زبان فرهيخته البته به معناى ساده كه پرسش است و تامل است و دغدغه در تماميت نوشته‌ها، و نيز بهره‌گيرى از امكانات ذاتى وبلاگ كه همانا شبكه‌اى است از پيوندهاى ارجايى منتهى به متن‌ها، وبلاگ برگزيده‌ى دوم ما اين اس :«وبلاگ ارتفاع صفر»

به رغم نبود ارجاعات متنى و ناديده گرفتن تاثير گزينش تيتر براى هر مطلب اما بخاطر ظاهر بى‌پيرايه و متنى روايتگر از فرهنگ و جامعه‌اى كه فرديت نويسنده در آن موج مى‌زند انتخاب سوم اين است «نوشته‌هاى اتوبوسى»

لازم به ذكر است كه جليل اكبرى صحت، سيد رضا شكراللهى و شهاب مباشرى هيات داوران بخش فرهنگى – ادبى نخستين جشنواره‌ى دانشجويان وبلاگ نويس را تشكيل دادند.

با توجه به سابقه‌ى فعاليت، تداوم در نوشتار، شكل‌دهى به شبكه‌ها…

به گزارش سرويس “نگاهى به وبلاگها”ى خبرگزارى دانشجويان ايران(ايسنا) هيات داوران نخستين جشنواره دانشجوين وبلاگ‌نويس ايران طى بيانيه‌اى وبلاگهاى برتر بخش سياسى- اجتماعى نخستين جشنواره‌ى دانشجويان وبلاگ نويس را چنين اعلام كردند؛

با توجه به سابقه‌ى فعاليت، تداوم در نوشتار، شكل‌دهى به شبكه‌ها، استفاده‌ از لينك، طراحى، قالب كاربردى، بافت سياسى اجتماعى در رعايت مرزهاى پيدا و ناپيداى وبلاگ نويسى، وبلاگهايى كه شايسته‌ى تقدير شدند عبارتند از حزب جوانان زير آفتاب به‌خاطر ايده نو و وبلاگ سلام آقاى خامنه‌اى به‌خاطر انتخاب نام جذاب.

همچنين به گزارش ايسنا وبلاگ احسان هزاره‌ى سوم به‌خاطر زبان ساده، تداوم در نوشتن، سابقه‌ى فعاليت

جايزه‌ى اول

وبلاگ چرك‌نويس بخاطر استفاده از لينك و فرم زبان نوشتارى و به روز رسانى مداوم جايزه دوم

و وبلاگ شرح بخاطر طراحى مضامين جدى، اجتماعى و استفاده‌ى مناسب از لينك و عكس جايزه‌ى سوم را به دست آوردند .

لازم به ذكر است كه اسامى داوران بخش سياسي_اجتماعى على پيرحسين‌لو، اميد معماريان و محمود فرجامى بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا