تکنولوژی

وبلاگهاى برتر بخش علمى- آموزشى نخستين جشنواره‌ى دانشجويان وبلاگ نويس معرفى شدند

ایسنا – به گزارش سرويس “نگاهى به وبلاگها”ى خبرگزارى دانشجويان ايران(ايسنا) هيات داوران بخش علمى -آموزشى نخستين جشنواره‌ى دانشجويان وبلاگ نويس ايران، با تصريح بر اينكه وبلاگ به عنوان رسانه‌اى در دل رسانه و رسانه‌ى بى‌رسانه‌ها، ابزارى با كيفيت و ارزان قيمت براى ارائه‌ هرگونه ديدگاهى به سوى وب بشمار مى‌رود، برگزارى جشنواره‌ى نخست را حركتى موثر در تعميق‌بخشى و جهت‌دهى صحيح، فنى و محتوايى اين پديده دانسته و ضمن ارج نهادن به تلاش برگزار كنندگان و شركت كنندگان تداوم اين حركت را نكته‌اى كليد در تاثيربخشى آن مى‌داند.

بنابراين گزارش اين هيات در بررسى وبلاگهاى راه يافته به بخش مسابقه‌ى جشنواره به نكاتى برخورد كه اشاره به آنها مى‌تواند نوع و جهت قضاوت داوران اين بخش را مشخص كرده و در عين حال انتظاراتى را كه از وبلاگها و همچنين برگزاركنندگان اين جشنواره مى‌رود، بيان دارد.

همچنين به گزارش ايسنا هيات داوران ضمن احترام به نظر برگزار كنندگان جشنواره در انتخاب نام علمى و آموزشى براى وبلاگهاى اين بخش اين نكته را يادآور مى‌سازد كه دسته‌بندى وبلاگها با موضوعاتى چون IT، معمارى، كشاورزى، حقوق و غيره كه در مقام قضاوت در يك قياس محتوايى قرار نمى‌گيرد بسيار دشوار است و ابراز اميدوارى مى‌كند در دوره‌هاى آتى وبلاگهاى اين بخش دسته‌بندى‌ها در گروه‌هاى مشخص‌تر مورد ارزيابى قرار گيرد.

اين هيات همچنين با تاكيد بر اينكه اكثر قريب‌ به اتفاق وبلاگهاى اين بخش از كيفيت مناسب و قابل قبولى برخوردار بودند، وبلاگ نويسان را به عنوان شيوه و قالبهاى مناسب‌ترى براى بيان محتوا و همخوانى با ماهيت وبلاگ دعوت مى‌نمايد.

هيات داوران بخش علمى‌، آموزشى نخستين جشنواره‌ى دانشجويان وبلاگ نويس با تاكيد بر اينكه وبلاگهاى علمى، آموزشى به عنوان يكى از موثرترين توليدكنندگان محتواى علمى در محيط وب هستند انتظار دارد وبلاگهاى اين بخش و ارائه‌ى مطالب آموزشى و علمى ضمن حفظ قواعد برداشت و انتشار مطالب نسبت به تاليف مطالب با قواعد نگارشى صحيح و همچنين توجه به دو يا چندزمانه كردن وبلاگهاى خود توجه بيشترى نشان دهند.

اسامى هيات داوران

عليرضا شيرازى، نيما اكبرپور، شهرام شريف.

رتبه اول به دليل نگارش آكادميك وبلاگ، گردهمايى منابع و تحقيقات و گزارشهاى مربوط به گسترش وبلاگ نويسى «وبلاگ كتابدار»

رتبه دوم به دليل پرداختن به هنر معمارى در ابعاد مختلف و جمع‌آورى و پيگيرى مطالب مربوط به معمارى در دنيا «معارى را بياموزيم»

رتبه سوم به دليل يك كار گروهى و منسجم براى ايجاد يك وبلاگ گروهى و تخصصى متفاوت «وبلاگ سرويس ژنتيك و بيوتكنولوژى ايران»

نوشته های مشابه

‫60 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا