تکنولوژی

ارزیابی جهانگرد از وضعيت مناسب بازار آی تی در ايران

ایسنا – نماينده‌ى ويژه‌ى رئيس جمهور در حوزه‌ى فناورى اطلاعات و ارتباطات، گفت: قلمرو IT وضعيت مناسب‌ترى نسبت به ديگر شاخه‌هاى صنعتى و علمى كشور در رابطه با بازار كار و تقاضا داراست.

«نصرالله جهانگرد» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناورى اطلاعات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: ايران در حال تبديل شدن به يك بازار بزرگ و يك وزنه‌ى سنگين در حوزه‌ى IT است و فارغ‌التحصيلان رشته‌ى فناورى اطلاعات و كامپيوتر نبايد نگران شغل خود باشند، چرا كه با كمبود نيروى انسانى در اين بخش مواجه‌ايم.

وى، افزود: با وجود اينكه حوزه‌ى IT از 2 سال پيش فعال‌تر شده است، اما محور اغلب اين فعاليت مراكز رشد مى‌باشند، به اين معنى كه در سال 81 از تاسيس 13 مركز رشد در استان‌ها حمايت كرديم و در سال‌هاى بعد هم اعتباراتى را به آن‌ها اختصاص داديم.

جهانگرد، در حمايت از ايجاد سرورهاى داخلى، گفت: ما از هر پروژه‌اى در زمينه‌ى ايجاد سرورهاى داخلى حمايت مى‌كنيم و آماده پرداخت وام‌هاى كم بهره مى‌باشيم.

دبير شوراى عالى اطلاع‌رسانى با تاكيد به ايجاد مراكز سرور ملى به عنوان يك نياز اساسى و استراتژيك، اظهار داشت: آيين‌نامه‌ى ايجاد اين سرورها تهيه و اعلام شده است، متقاضيان ارزيابى و مجوز نيز صادر شده و در مرحله‌ى اجراست كه اين طرح تماما توسط بخش خصوصى اجرا مى‌شود، ولى در مواقع لازم بخش دولتى حمايت‌هاى لازم را به عمل مى‌آورد.

جهانگرد، تاكيد كرد: فناورى اطلاعات ضرورت و نياز توسعه‌ى آينده‌ى ايران است، بگونه‌اى كه هر كس مسووليت دولت آينده را بر عهده داشته باشد، بايد ضرورت و نياز به IT را در توسعه‌ى كشور مدنظر قرار دهد.

نماينده‌ى ويژه رئيس جمهور در حوزه‌ى فناورى اطلاعات و ارتباطات، با اشاره به رابطه‌ى ايران با تعدادى از كشورها مانند هند و امضاى توافقنامه‌هاى همكارى در زمينه‌ى فناورى،‌ از يك هماهنگى ملى بين قواى قضائيه، مجريه و مقننه و نيز بخش‌هاى دفاعى و انتظامى كشور در پيشبرد هرچه بهتر و سريع‌تر پروژه‌هاى توسعه‌ى فناورى خبر داد و گفت: در حال حاضر هم حرف‌هايى براى گفتن اريم؛ هم از نظر نيروى متخصص و هم از نظر محصولات، ولى به عنوان يك كار سيستماتيك و همه جانبه و حضور در عرصه‌ى بين‌المللى نياز به زمان بيشترى است.

جهانگرد با بيان اينكه ايران تا 4 سال پيش از دايره‌ى فناورى اطلاعات بيرون بود، عنوان كرد: با توجه به شاخص‌هاى IT در جهان كه همان نسبت خطوط دسترسى به اطلاعات و بكارگيرى فناورى اطلاعات در حوزه‌هاى اقتصادى اجرايى و دسترسى مدارس و دانشجويان به اينترنت است، ايران در جاى نسبتا خوبى قرار دارد.

وى تصريح كرد: پارك‌هاى علم و فناورى و مراكز رشد داراى مديريتى متمركز شده‌اند و مجموعه‌ فعاليت‌هاى شروع شده از قبيل كنفرانس‌اى بين‌المللى را مى‌توان عواملى دانست كه از حركت‌هاى نپخته جلوگيرى مى‌كند.

همچنين وى رابطه‌ى بين‌ پارك‌ها و مراكز دانشگاهى داخل پارك‌ها را خوب توصيف كرد و افزود: اميدواريم با تكميل مطالعات اقتصادى، اين پارك‌ها موفق به توسعه‌ى كسب و كار در مناطق تحت فعاليتشان شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا