تکنولوژی

شرايط حداقل گارانتى در سخ‌افزار رايانه تعيين شد

دنياى اقتصاد- انجمن شركت‌هاى انفورماتيك با همكارى مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك از سال گذشته تصميم به اجراى طرح تضمين تعهدات گارانتى به منظور رعايت حقوق مصرف‌كننده كرده است و اكنون اين طرح با تعريف حداقل شرايط گارانتى قطعات آماده اجرا شده است.

عليرضا خمسه مديرعامل مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص شرايط گارانتى تعريف شده گفت: اين مركز با بررسى استانداردها و شرايط گارانتى قطعات رايانه‌اى در ساير كشورها اقدام به تعريف يك گارانتى استاندارد و مشخص براى قطعات كرده است و طبق اين استاندارد نيز تعهدات ركت‌ها به خريداران را حمايت و تضمين مى‌كند.

وى افزود: شركت‌هاى عضو انجمن شركت‌هاى انفورماتيك با پرداخت هزينه‌اى مى‌توانند برچسب‌هاى هولوگرام اين طرح را دريافت كنند و خريداران نيز هنگام بروز مشكل مى‌توانند در صورت عدم دسترسى به شركت فروشنده سيستمى خريدارى كرده كه داراى اين برچسب است را به اين مركز و يا انجمن شركت‌هاى انفورماتيك آورده و از خدمات پشتيبانى بهره گيرند.

خمسه در خصوص هزينه اجراى اين طرح، گفت: هزينه تبليغات اين طرح از طريق فروش برچسب‌هاى هولوگرام خود به شركت‌هاى متقاضى تامين مى‌شود و براى اجرا و فرهنگ‌سازى نياز به هزينه بيشترى است ك انجمن شركت‌‌هاى انفورماتيك در اين مورد قصد ارائه وام به اين مركز را دارد.

وى در پاسخ به اين سوال كه آيا مركز تيم متخصص و فنى براى رفع خرابى سيستم‌هاى گارانتى شده دارد گفت: مركز چنين تيمى ندارد و به عنوان حمايت كننده سيستم معيوب را از مشترى دريافت و به برخى شركت‌هاى انفورماتيكى كه با مركز همكارى مى‌كنند براى تعمير مى‌فرستد.

مدير عامل مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك اعلام كرد شركت‌‌هايى كه حداقل خدمات تعيين شده را براى مشترى انجام ندهند با آنها برخورد مى‌شود اما مشتريان مى‌توانند خدمات لازم را از طريق اين مركز دريافت كنند.

حداقل گارانتى سخت‌افزار رايانه‌

1- درج شماره سريال رايانه شخصى بر روى سيستم و كارت ضمانت از سوى عضو طرح

2- تعيين زمان گارانتى حداقل 3 ماه براى تعويض با قطعه نو و حداقل يك سال گارانتى براى تعويض با قطعه سالم‌

تبصره 1: خرابى در صورت نوسانات برق، محيط نامناسب كارى از قبيل رطوبت، گرما، سقوط رايانه، مواد شيميايى، ضربه و … بر عهده مشترى است.

تبصره 2: خسارت ناشى از نرم‌افزار و حمله ويروسى و اتصالات بر عهده مشترى است.

تبصره 3: در صورت مخدوش شدن پلمپ دستگاه و يا شماره سريال، گارانتى دستگاه باطل مى‌شود.

3- تعيين زمان حداقل چهار سال براى پشتيباني.

4- رفع كليه اشكالت ايجاد شده در محصولات فروش رفته وفق شرايط كارت ضمانت در كمتر از پنج روز كاري.

5-رفع كليه خرابى‌هاى خارج از كارت ضمانت در كمتر از پنج روز كارى انجام و دريافت هزينه خدمات از مشتري.

6- چنانچه هر يك از فروشندگان تعهدات بيشترى نسبت به تعهدات اين طرح براى دوره گارانتى دستگاه‌هاى خود به مشتريان اعلام كنند. اين طرح شامل اينگونه تعهدات اضافى نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا