تکنولوژی

فراخوان متخصصان علوم رايانه ايرانى براى عضويت در ISOC

آی تی ایران – کارگروه راهبرى اينترنت ايران که در زمينه مسايل مديريت اينترنتى فعاليت مى کند طى فراخوانى از همه متخصصان و کارشناسان علوم رايانه اى دعوت به عمل آورده تا ضمن عضويت درجامعه اينترنتى ( ISOC) زمينه تاسيس شعبه ايرانى آن را فراهم آورند.

ISOC يکى از موثرترين و پرنفوذترين ارگانهاى تخصصى در زمينه اينترنت است که سالهاست به طور تخصصى به فعاليت در زمينه اينترنت و استاندارد سازى و تدوين سياست هاى کلى مى پردازد.

اين سازمان در سال 1992 تاسيس شده و هم اکنون بيش از 20 هزار عضو متخصص از 180 کشور جهان و 82 شعبه در 64 کشور جهان دارد.

ISOC که مخفف Internet Society است، هم اکنون به يکى از مهره‌هاى کليدى در عرصه تکنيکى و سياستگزارى تبديل شده است. از موسسين اوليه ISOC، مى‌توان “وينت سرف” و “رابرت کان” را نام برد که معروف به پدران اينترنت و طراحان پروتکل TCP/IP هستند و هر دو اخيرا جايزه نوبل کامپيوتر را کسب کرده‌اند.

ISOC معمولا به دنبال اعضاى فعال، جستجوگر، محقق و قدرتمند در حيطه‌هاى تکنيکى و سياستگذارى است و دفتر مرکزى آن در آمريکا و دفتر ادارى دوم آن در سويي واقع است.
براساس قوانين ISOC براى تاسيس شعبه (Chapter) در يک کشور، بايد تعداد اعضايى که از آن کشور عضو ISOC هستند به حد نصاب برسد تا بتوان آن شعبه را تاسيس کرد.

در حالى که در برخى کشورهاى در حال توسعه که در مقايسه با ايران از ميزان متخصصان رايانه اى کمترى برخوردار هستند ISOC شعبه برقرار کرده هنوز در ايران اين امر محقق نشده است.
بعنوان مثال: بحرين، پرو، اوگاندا، توگو، موراکو، غنا و خيلى از کشورهاى آفريقايى ديگر. حتى از کشورهاى همسايه و اطراف ايران مى‌توان به پاکستان، عربستان، ترکيه، گرجستان، مصر، رژيم صهيونيستى و فلسطين اشاره کرد

کارگروه راهبرى اينترنت ايران که در تابستان 1383 زير مجموعه دبيرخانه شوراى عالى اطلاع رسانى شکل گرفته، يکى از اولين اولويت‌هاى خود را، پيگيرى، مطالعه و تماس با کادر اجرايى ISOC قرار داد و پس از مقدمات اوليه، از ماه گذشته طى فراخوانى، از همه متخصصان برجسته (کارشناسان، کارشناسان ارشد و دکترا) در زمينه علوم رايانه و مخابرات (شبکه‌ها) دعوت مى‌کند که براى انسجام بيشتر و کمک به تشکيل شعبه جامعه اينترنتى در ايران، با مراجعه به سايت ISOC، فرم عضويت را تکميل نمايند. اين فرم در آدرس http://www.isoc.org/members/isoc_member.php قرار دارد.

لطفا دقت کنيد که همه بخشهاى فرم عضويت را پر نموده و پس از تکميل فرم و گرفتن تاييد نسبت به عضويت شما (با اعلام بر روى صفحه مانيتور)، مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگى، تاريخ عضويت در ISOC، ايميلى که در ISOC ثبت شده و همچنين رشته و گرايش تخصصى و مشخصات مدرک تحصيلى خود را به آدرس: [email protected] ارسال نماييد تا اين کارگروه، ضمن وارد کردن شما در ليست اعضاى شعبه ايران، نام شما را جهت مراحل ادارى، به دفتر ادارى واقع در سوييس ارسال نمايد.

دقت کنيد که عضويت در ISOC درجات متفاوتى دارد که براى بعضى از درجات شما بايد مبلغى را بپردازيد، ولى در بدو ورود مى‌توانيد به عنوان عضو آزاد درخواست نماييد که هزينهاى در برندارد. اين موضوع به صراحت در پايين فرم عضويت اين مسئله مشخص شده است.

جهت اطلاعات بيشتر براى عضويت در ISOC مى توانيد با آدرس الکترونيکى [email protected] متعلق به کارگروه راهبرى اينترنت ايران تماس بگيريد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا