تکنولوژی

دوربين چشمى مجهز به دوربين عکاسى ديجيتال

کامتونت – به نقل از نيويورک تايمز، نوعى دوربين چشمى به بازار عرضه شده است که داراى دوربين عکاسى ديجيتال است و مخصوص علاقمندان پرندگان است به نحوى که ميتوانند حين ديدن پرندگان از راه دور از آنها عکس ديجيتالى بگيرند.

هرچند که اين دوربين چشمى براى علاقمندان به رويت پرندگان توصيه شده است اما دليلى وجود ندارد که ورزش دوستان، علاقمندان به کنسرتهاى موسيقى و غيرو نتوانند ز آن استفاده کنند.

چهار مدل در اين رابطه بيشتر از بقيه مورد توجه قرار گرفته است که عبارتند از Bushnell Instant Replay – Compact Instant Replay – Celestron VistaPix – Meade CaptureView CV-4 . قيمت مدلهاى اين دوربين که از طرف معروفترين سازندگان دوربينهاى چشمى به بازار عرضه شده است چيزى بين 160 تا 425 دلار امريکاست.

متاسفانه دوربينهاى فوق از رزولوشن پايينى بهره گرفته اند و فقط دو يا سه مگاپيکسل ارائه ميکنند که بهترين چاپ را در اندازه کاغذى 8 در 10 اينچ ارائه ميکند. اين دوربنيها فاقد بعضى قابليتهاى دوربينهاى عکاسى ديجيتال هستند مثلا زوم ديجيتال، باطريهاى قابل شارژ و البته فلاش ندارند. هرچند که فلاش در فصله هاى طولانى که اين دوربينها رويت ميکنند کاربرد ندارد. اين دوربينها فقط زوم معمولى دارند. اندازه اين زوم معادل 8X ميباشد و همگى آنها از باتريهاى AA يا AAA سود ميجويند. همه آنها کيف دارند و داراى کابل اتصال به تلويزيون هستند تا عکسها را در تلويزيون ببينيد. همگى آنها قابليت انتقال عکسها را به ويندوز و مک نيز دارند.

علاقمندان به رويت صحنه ها از راه دور اينک راهى دارند تا ديده هاى خود را با ديگران به اشتراک بگذارند و آنها را به يادگار نگهدارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا