تکنولوژی

شواليه بيل گيتس وارد می شود

بی بی سی – بيل گيتس سلطان نرم افزار جهان، از ملکه بريتانيا يک نشان افتخارى شواليه دريافت کرده است.

آقاى گيتس ۴۸ ساله که ثروتمندترين مرد دنياست، اعلام کرد که براى وى افتخار بزرگى است که “مهارتهاى تجارى” و مبارزه اش با فقرارج نهاده مى شود.

او پس از ديدارى خصوصى با ملکه اليزابت، اعلام کرد که ملکه بريتانيا درباره کار با رايانه از وى سوالاتى پرسيده است.

آقاى گيتس به عنوان شهروند آمريکايى نمى تواند از لقب Sir استفاده کند، ولى حق دارد مخفف کلمه شواليه را به ابتداى اسمش اضافه کند.

همسر اين کارآفرين، مليندا، نيز در اين مراسم در کاخ باکينگام حضور داشت. آقاى گيتس گفت: “استفاده از رايانه براى ملکه به اندازه جوانان طبيعى نيست. ما درباره استفاده از رايانه، بنياد گيتس و سفرهاى ملکه و خودمان صحبت کرديم.”

وى افزود: “ما درمورد تحولات جهان بسيار سخن گفتيم. بحث خيلى جالب توجهى بود.”

آقاى گيتس پيش از ديدار با ملکه با همسر وى، پرنس فيليپ ملاقات کرد که رييس دانشگاه کمبريج است. آنها درباره پژوهشکده مايکروسافت- کمبريج صحبت کردند.

اين نخستين آزمايشگاه تحقيقاتى از اين نوع در خارج از آمريکاست.

گفتنى است که نشانهاى افتخارى را ملکه بريتانيا بنا به توصيه وزير خارجه اين کشوراعطا مى کند. جک استرا گفت که از اعطاى نشان شواليه به آقاى گيتس خرسند است.

آقاى استرا افزود: “وى يکى از مهم ترين رهبران تجارى اين زمانه است.”

آقاى گيتس مايکروسافت را در سال ۱۹۷۵ با دوست دوران کودکى اش پل آلن بنياد نهاد. تا سال گذشته ارزش اين شرکت بيش از ۵۰ ميليارد دلار برآورد مى شد.

علاوه بر ميليونها دلار سرمايه گذارى براى کشف واکسن ايدز، خانواده گيتس يک طرح اعطاى بورسيه به درخشان ترين دانش آموزان براى تحصيل در دانشگاه کمبريج براه انداخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا