تکنولوژی

فعاليت های پليس 10+ تشریح شد

آی تی ایران – رييس كميته خدمات پليس +‪ ۱۰‬گفت:امروز پليس به عنوان پيشروترين سازمان دربحث دولت‌الكترونيك است كه ماموريت‌هاى خود را در بستر فناورى اطلاعات و ارتباطات ارايه مى‌كند.

سردار”عيسى شريفى” روز دوشنبه در آيين سالروز تاسيس دفاتر خدمات دولت الكترونيك افزود:به‌اعتقادكارشناسان اين مساله پيشرفت چشمگيرى در بكارگيرى فناورى اطلاعات در ايران و كشورهاى هم تراز در دنيا به شمار مى‌رود.

وى از حفظ كرامت انسانى ودرنظر داشتن عوامل سرعت ، دقت و صحت به عنوان برنامه‌هاى اصلى نيروى انتظامى ياد كرد و افزود : براى نيل به اين منظور تحول و نوسازى ناجا با استفاده از فناورى اطلاعات و ارتباطات به عنوان برنامه استراتژيك در دستور كار فرمانده نيروى انتظامى و مركز فناورى ناجا قرار گرفت.

سردار شريفى در ادامه با اشاره به اينكه در نظرسنجى وزارت اطلاعات در مورد تعيين ميزان رضايت مردم از عملكرد سازمان‌هاى دولتى درسال ‪ ،۷۵‬پليس در رده ‪ ۱۷‬بوده است افزود: اين در حالى است بر اساس نظر سنجى مشابه‌در سال ‪ ۸۳‬اين ميزان به رده چهارم ارتقا يافته است.

به گفته از دستاورداى مهم بكارگيرى فناورى اطلاعات در ناجا افزايش رضايت مردم از پليس است و تا به امروز هيچ سازمانى نبوده است كه در مدتى كوتاه بتواند سطح رضايت مردم را به اين ميزان بالا ببرد و اين سرمايه‌اى عظيم براى پليس است كه در حفظ آن بايد تلاش كرد.

به گفته وى در كمتر از چهار سال، پليس كشور به كمك بهره‌گيرى از تخصص داخلى و استفاده از تجربيات ساير كشورها وبه‌كارگيرى فناورى روزدنيا اقدام به استفاده از فناورى اطلاعات (‪ (IT‬در تمام فرايندهاى سازمانى خود كرد.

شريفى افزود: هم اكنون در اين حوزه ‪ ۱۰‬سيستم جامع در سطح ملى در ناجا راه اندازى شده كه از اين ميان پنج سيستم آن به‌طورمستقيم درموضوع ارايه خدمات مورد نياز مردم و پنج سيستم ديگر در امر پشتيبانى و عملياتى تعريف شده است.

وى با اشاره به‌اجراى موفق طرح پليس ‪ ۱۱۰‬در سطح كشور افزود : پليس ‪۱۱۰‬ كه كار فوريت‌هاى پليسى و خدمات پليسى رابه‌مردم‌ارايه مى‌دهد، از جمله اين خدمات عملياتى و پشتيبانى ناجا عنوان كرد كه با استفاده‌از فناورى اطلاعات تحقق يافته است.

وى خاطر نشان كرد: پليس توانست مدرنترين بسترهاى ارتباطى را به كار گيرد تا سيستم‌هاى رايانه‌اى خود را براى ارايه ماموريت‌هاى بهنگام در سراسر كشور به صورت يكپارچه عملياتى كند.

رييس كميته مركزى پليس +‪ ۱۰‬دلايل اجراى اين سيستم از ديدگاه ناجا را ارايه خدمات بهتر، كارآيى بالاتروكاهش تصديگرى دانسته‌كه‌ازديدگاه متقاضيان، كاهش طول سفرها، كاهش وقت‌هاى تلف شده، آرامش و آسايش بيشتر دور بر داشته است.

به گفته وى استفاده از فناورى اطلاعات در ناجا از ديدگاه كليت نظام، دستيابى به جامعه‌پيشرفته‌تر، توسعه مبتنى فناورى اطلاعات(‪ ،(IT‬استقرار دولت الكترونيكى و صرفه جويى در هزينه‌هاى مردم و دولت است.

شريفى انتظارات مردم از سيستم‌هاى ناجا را سهولت، دقت، احترام و سرعت عمل عنوان كرد و افزود: ناجا نيز باتوجه به حياتى بودن مسووليت ، احساس خادم مردم بودن در حين توجه به سودآورى دقت در اخذ و ثبت مدارك، مديريت همراه با احترام و حضور ارباب رجوع به نحوى كه كمترين‌اتلاف وقت ايجاد شود، اقدام به راه‌اندارى سيستم پليس + ‪ ۱۰‬كرده است.

بابرگزارى سالروزتاسيس دفاتر خدمات دولت الكترونيك (پليس+‪ (۱۰‬در موسسه تحقيقات ناجا، طرح دفاتر خدمات دولت الكترونيك (پليس+‪ (۱۰‬يك ساله شد.

در اين مراسم رييس كميته خدمات پليس+‪،۱۰‬مشاور فرماندهى ناجا در امور فناورى اطلاعات و معاون فناورى اطلاعات و جمعى از مديران بلند پايه پليس ‪ ۱۱۰‬حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا