تکنولوژی

مركز صنايع نوين به جرگه‌ى حمايت‌كنندگان از صنعت نرم‌افزار پيوست

ایسنا – رئيس انجمن شركت‌هاى انفورماتيك كشور، گفت: مركز صنايع نوين در نظر دارد در 5 زمينه در صورتى‌كه شركت‌هاى نرم‌افزارى پروژه‌اى داشته باشند از آن‌ها حمايت كرده و يا وام در اختيارشان قرار دهد و يا در پروژه‌هايشان سرمايه‌گذارى كند.

«مهندس سهيل مظلوم» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناورى اطلاعات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: همچنين اين مركز در نظر دارد تعدادى از پروژه‌ها را اعلام كند تا شركت‌هاى نرم‌افزارى توانمند، در صورتى‌كه قابليت اجرايى آن را داشته باشند آن‌ها را اجرا كنند.

مظلوم، تصريح كرد: اين كار حاصل چند سال بررسى در مركز صنايع نوين است كه پس از اجرا مى‌تواند تحرك بيشترى به صنعت نرم‌افزارى كشور بدهد.

وى، گفت: مركز صنايع نوين تلاش دارد تا با اختصاص منابع لازم، مساله‌ى كمبود منابع را به حداقل برساند و پس از بررسى‌هايى كه انجام داد به اين نتيجه رسيده كه بايد به پروژه‌هاى IT هم مانند ديگر پروژه‌ها توجه كند تا شركت‌ها بتوانند كارهايى را كه تا به حال به علت عدم وجود منابع لازم اجرايى نكرده بودند اجرا كنند.

مظلوم، تصريح كرد: صنعت نرم‌افزارى نيز بايد مانند بقيه‌ى صنايع مورد حمايت قرار بگيرد و براى اين كار پروژه‌هايى را كه خود به نتيجه رساندند بايد اجرا شود و از طرف ديگر يكسرى از سرفصل‌ها و موضوعات را مطرح كردند تا هر شركت كه راجع به اين سرفصل‌ها، پروژه‌ و يا طرحى داشته باشد، آن‌ها را مطرح كند.

رئيس انجمن شركت‌هاى انفورماتيك اظهار اميدوارى كرد: اگر اقدامات اين چنينى در سطح دولت تداوم يابد به نظر مى‌رسد ديگر در اين زمينه پروژه‌اى نخواهد بود كه از لحاظ اقتصادى آينده‌اى روشن داشته باشد، ولى به خاطر نبودن منابع مالى اجرا نشود.

وى، در پايان گفت: كميته‌ى بررسى كننده‌ى اين پروژه‌ها، كميته‌ى نرم‌افزارى مركز صنايع نوين است كه نمايندگانى از انجمن، دانشگاه‌ها و خود كارشناسان مركز صنايع نوين در آن حضور دارند كه بايد روال مشخصى طرحها را بررسى كرده و نتايج آن را اعلام مى‌كنند.

گفتنى است؛ در اين راستا سمينارى در تاريخ 11 اسفند ماه سال جارى در محل هتل سيمرغ تهران برگزار مى‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا