تکنولوژی

اتسومی:‌اجلاس جامعه اطلاعاتی اجلاسی از راه حل ها برای همه کشورهاست

آی تی ایران – دبير کل اجلاس جامعه اطلاعاتى در يک مصاحبه مطبوعاتى در آغاز برگزارى دومين اجلاس مقدماتى جامعه اطلاعاتى PrepCom-2 در ژنو تاکيد کرد که اجلاس اصلى جامعه اطلاعاتى در ماه نوامبر سال آينده تونس اجلاسى از راه حل ها هم براى کشورهاى در حال توسعه براى کشورهاى توسعه يافته است.

بخش ویژه :
* اخبار و اطلاعات مربوط به اجلاس دوم مقدماتی جامعه اطلاعاتی PrepCom-2

يوشيو اتسومى دبير کل کل اتحاديه جهانى مخابرات و دبير اجلاس جامعه اطلاعاتى با اشاره به برگزارى اجلاس دوم جامعه اطلاعاتى در قاره آفريقا آن را به معنى تمرکز نزديک تر اين قاره به موضوع آى سى تى خواند که به استفاده از ظرفيت ها براى شتاب بخشيدن به توسعه جامعه اطلاعاتى در اين قاره کمک مى کند.
اتسومى گفت: اين يک رويداد سياسى بزرگ خواهد بود در جايى که روساى حکومت ها ، صاحبان صنايع و ديگر ذينفعان تما توجه خود را روى اجراى برنامه اصول متمرکز خواهند کرد برنامه اى که توسط 175 کشور در دسامبر 2003 در ژنو به امضا رسيد.

وى با اشاره به اين که مهمترين ماموريت دومين اجلاس مقدماتى جامعه اطلاعاتى PrepCom-2 توافق بر سر آن است که اجلاس WSIS چه خروجى بايد داشته باشد گفت: در اين زمينه رياست PrepCom-2 پيش نويسى از التزامات سياسى و دستورجلسات عملياتى براى بحث و رايزنى شرکت کنندگان تهيه کرده که اين اسناد در حقيقت پايه بحث و مذاکره در PrepCom-2 خواهد بود.
اتسومى يکى از موضوعات اصلى مرحله دوم اجلاس جامعه اطلاعاتى را توجه به مکانيسم هاى اقتصادى دانست و خاطر نشان کرد: گروه عملياتى مکانيس هاى اقتصادى به درخواست شرکت کنندگان در WSIS ژنو توسط دبير کل سازمان ملل تشکيل شد. اين گروه گزارش خود را در ماه دسامبر سال گذشته به اتمام رساند که در PrepCom-2 آن را ارايه خواهد کرد. عناصر کليدى اين گزارش يکى از خروجى هاى اجلاس تونس خواهد بود .

وى افزود: راهبرى اينترنت گزارش ديگرى است که توسط گروه کارى راهبرى اينترنت تهيه مى شود که مذاکرات آن هم اکنون ادامه دارد. گزارشى که آنها به PrepCom-2 ارايه خواهند داد گزارش نهايى نيست و آنها اين گزارش را تا تابستان آينده کامل خواهند کرد و در PrepCom-3 آخرين گزارش را ارايه خواهد داد که اين موضوع نيز يکى از موارد خروجى اجلاس تونس خواهد بود.

دبير کل اتحاديه جهانى مخابرات همچنين خاطر نشان کرد: توسعه تکنولوژى و سرمايه گذارى هاى بازرگانى کمک کرده اند تا بيش از يک ميليارد نفر طى 15 سال گذشته ارتباطات راحت ترى با هم برقرار کنند اما اين پيشرفت ها براى کاهش فاصله ديجيتالى کافى نبوده است. دسترسى به اطلاعات و دانش مى تواند به مردم قدرت مجددى براى استنشاق بدهد، بهره ورى را افزايش مى دهد و موجب کاهش فقر و تنگدستى مى شود. اين مهمترين هدف جامعه اطلاعاتى است .

با اشاره به برگزارى جلسات مختلف در سوريه ، غنا خاطر نشان کرد که در اين جلسات در مورد اسپم، راهبرى اينترنت ، آزادى بيان در فضاى مجازى، اقتصاد و مفاهم اجتماعى آى سى تى مورد بحث قرار گرفته است.
.
اتسومى همچنين افزود: جهان طى واقعه سونامى متوجه شد که از نظر ابزارهاى اطلاع رسانى و ارتباطى دچار مشکل بوده در حدود 250 هزار نفر جان خود را از دست دادند و ميليون ها نفر در حال تحمل تبعات آ« هستند. ارتباطات بهتر و هشدار به موقع مى توانست جان بسيارى از در اين بلاى طبيعى نجات دهد. بسيارى از کشورها در حال حاضر تلاش مى نند که سيستم هشدار دهنده اى را ايجاد کنند به عنوان يک سازمان فنى اتحاديه جهانى مخابرات مسئول کمک به اين کشورها براى انجام اين کار ات . متخصصان ITU مشورت هاى خود را در زمينه استفاده از تکنولوژى هاى ارتباطى و اطاعاتى به کشورهاى مربوطه ارايه خواهند داد.
절ч젇ӊ䔇ޠȏ叡 ȥѥ 摬 Ѽ/textarea>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا