تکنولوژی

مشاور وزير ارتباطات: با افتتاح شارع 2 مشکل قطع سرویس دهی شرکت های آمریکایی را ل می کنیم

ایسنا – مشاور وزير ارتباطات و فناورى اطلاعات تصريح كرد: در هفته‌ى جارى مصوبه‌ى كاهش تعرفه‌هاى اينترنتى به استان‌ها ابلاغ مى‌شود.

“مهندس مسعود مقدس“ رييس هيات مديره‌ى شركت مخابرات ايران در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا) كاهش تعرفه‌هاى مخابراتى را در غالب شركت‌هاى PAP و تعرفه‌هاى نقطه به نقطه و همچنين بحث اينترنت اعلام كرده و اظهار داشت: از اين هفته استان‌ها مى‌توانند اين دستور‌العمل را اجرا كنند و مصوبه مى‌تواند در زمينه‌ى كاهش هزينه‌ها مفيد واقع شود.

مقدس در ادامه با اشاره به وضعيت امتياز دهى تلفن اينترنتى اظهار داشت: در اين خصوص هنوز به جمع‌بندى نهايى نرسيده‌ايم ولى قرار است تحت عنوان يك مناقصه اين امتياز واگذار شود.

وى افزود: فعلا در حال تهيه‌ى شرايط و RFP مناقصه هستيم و درصدد هستيم اين امر تا پايان سال محقق شده و بحث ترمينيشن و ارجينيشين عملى شود.

عضو هيات مديره‌ى شركت مخابرات ايران اضافه كرد: در داخل كه بحث اريجينيشن مطرح است قصد ساماندهى داريم و مى‌خواهيم فعاليت‌هاى اين بخش را تقويت كنيم اما در بحث ترمينيشن، بايد اين بحث ساماندهى شود و به صورت حجمى به مناقصه گذارده شده و در خصوص آن مانند مناقصه‌ى اپراتور دوم عمل گردد.

مشاور وزير ارتبطات و فناورى اطلاعات در پاسخ به سوالى در خصوص موضع‌گيرى شركت مخابرات در خصوص اقدام اخير شركت ارايه‌كننده‌ى‌ خدمات اينترنتى آمريكايى در خصوص قطع خدمات سايت‌هاى ايرانى، خاطر نشان ساخت، موضع‌گيرى ما در اين خصوص فنى است از اين رو بايد سرورهاى خودمان را در كشور ايجاد كنيم در اين راستا نيز افتتاح شارع 2 از كار‌هاى صورت گرفته‌است.

وى افزود: بايد تلاش كنيم سرورهاى اختصاصى در كشور نصب و راه اندازى شود تا مشكلاتى از اين قبيل براى سايت‌هاى داخلى پيش نيايد.

مقدس يادآور شد: در خصوص ماهواره نيز ضرورت ماهواره‌ى زهره به همين جهت بود كه تحقق يافت و اگر ماهواره‌ى اتصاصى نداشته باشيم، مرتبا در معرض قطع استفاده‌ى ماهواره‌يى قرار مى‌گيريم.
او با بيان اينكه بايد به سمتى برويم كه تملك نقطه‌مدارى داشته باشيم، تاكيد كرد: جمهورى اسلامى براى اينكه بتواند از سد چنين مشكلاتى عبور كند بايد ماهواره‌ى اختصاصى داشته باشد كه اين امر نيز محقق شده است و در بخش سرورها نيز سازمان‌ها و دستگاه‌ها بايد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا