تکنولوژی

چند خبر کوتاه از جشنواره نرم افزارهای چند رسانه ای

آی تی ایران – 66ارايه خدمات آن لاين الکترونيکى طرح پليس +10 در نمايشگاه رسانه هاى ديجيتالى ارایه می شود
براى نخستين بار يک دستگاه دولتى توانسته است با استفاده از فناورى اطلاعات بخشى از خدمات خود را به صورت الکترونيکى در اختيار شهروندان و بازديدکنندگان از نمايشگاه و جشنواره نرم افزارهاى چند رسانه اى و رسانه هاى ديجيتالى انجام دهد به گزارش ستاد خبرى دومين جشنواره نرم افزارهاى چند رسانه اى و نمايشگاه رسانه هاى ديجيتالى مهندس “عليرضا چلويى” مديرعامل موسسه توسعه و تحقيقات ناجا در اين خصوص گفت: در طرح پليس + 10 تعداد 10خدمت و وظيفه نيروى انتظامى جمهورى اسلامى
گواهى عدم سوء پيشينه
صدور برگه صورت وضعيت تخلفات خودرو
صدور گواهينامه
تمديد اعتبار گواهينامه و صدور المثنى
صدور گذرنامه
درخواست دفتر چه آاده به خدمت
تعويض گذرنامه
درخواست پروانه كسب
استعلام خدمت سربازى
در خواست معافيت
به صورت الکترونيک و با واگذارى به بخش خصوصى انجام شود که در همين راستا چهار سرويس “صدور گواهى نامه”, “صدور گذرنامه” , ” صدور گواهى المثنى” و صدور علام خلافى ” به صورت رايگان در ايام برگزارى نمايشگاه ارايه مى شود
به گفته وى هدف اساسى و اوليه طرح پليس + 10 تکريم ارباب رجوع و ارايه خدمات ادارى – انتظامى است که براى تحقق آن سعى شده است با استفاده از آخرين فناوريهاى نرم افزارى و سخت افزارى اين خدمات با سهولت تمام در دسترس شهروندان و هموطنان قرار گيرد.

استقبال گر متخصصين در هواى برفى از جشنواره نرم افزارهاى چندرسانه اى
روز سوم جشنواره نرم افزارهاى چندرسانه اى در حالى آغاز به کار کرد که هواى برفى فضايى دلنشين و مطبوع در فضاى خارج از نمايشگاه ايجاد نموده و زيباتر از آن حضور پررنگ جوانان و متخصصين اين حوزه در هواى سرد زمستانى بود، که سردى هوا را به دلگرمى و اشتياق به حضور و تلاش براى هرچه مطلوب تر نمودن پروژه ها و نرم افزارهاى توليد شده توسط فعالان اين حوزه که اکثر آنها جوان هستند، دلگرم نموده است.

نظر تعدادى از بازديد کنندگان را جويا شديم که جشنواره را به چه نحو ارزيابى مى کنند؟ بيشتر آنها معتقدند که کمکهاى مادى معنوى دولت به اين بخش کافى نيست، چرا که اکثر اين شرکت ها با سرمايه اندکى شروع به کار نموده و وضع موجود نيز خود باعث گرديده که اين شرکت ها توان ادامه کار را با هزينه هاى موجود نداشته باشند.

يکى از فعالان اين حوزه مى گويد اين صحيح است که هزينه ها در ايران زياد است ولى اگر جلوى تخلفات کپى گرفته شود بازار نرم افزارى توانايى در آوردن هزينه هاى جارى خودرا براى توليد نرم افزار دارد ، اما …؟!

حضور پررنگ انفورماتيک معاونت سيما در جشنواره نرم افزارهاى چندرسانه اى
انفورماتيک معاونت سيما با همکارى روابط عمومى هاى معاونت سيما در دومين جشنواره نرم افزارهاى چندرسانه اى و نمايشگاه رسانه هاى ديجيتالى حضورى جدى داشته و فعاليتهاى حوزه سيما را در زمينه فناورى اطلاعات و ارتباطات در قالب بروشور ، CD ، هداياى تبليغاتى ، پوستر و چندرسانه اى ارائه ميدهد. همچنين به همين منظور homepage ويژه اى به نشانى www.irib.ir/tv/sid.htm راه اندازى شده است . در غرفه انفورماتيک معاونت سيما به بازديدکنندگان کد ويژه اى ارائه ميشود که در روز پايانى نمايشگاه ساعت 3 بعداز ظهر پس از قرعه کشى جوايز ويژه داده خواهد شد.

اينترانت سازمان صدا و سيما در جشنواره نرم افزارهاى چندرسانه اى افتتاح شد
اينترانت معاونت سيما سازمان صدا و سيما راه اندازى شد. اين پايگاه اطلاع رسانى داراى 88 عنوان اصلى بوده و با دو رويکرد موضوعى و ساختارى اطلاعات بخشهاى مختلف معاونت را ارائه ميدهد و کليه ساختارهاى فعال در معاونت سيما ميتوانند علاوه بر تکميل اطلاعات بخش خاص خود مسوليت بخشهاى ويژه محتوايى را بعهده بگيرند.
نشانى اين سايت براى دسترسى کاربران داخل سازمان http://tv.irib.ir ميباشد.

داداش سيا در جشنواره نرم افزارهاى چندرسانه اى ايفاى نقش کرد
داداش سيا بازيگر کارتونى معروف که هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور به خصوص کشورهاى عربى حوزه خليج فارس از محبوبيت زيادى در بين جوانان و نجوانان برخوردار است، در جشنواره نرم افزارهاى چندرسانه اى و نمايشگاه رسانه هاى ديجيتالى در سالن 41 نيز در غرفه پليس +10 ايفاى نقش ميکند.

اين شخصيت کارتونى که توسط کارشناسان پليس راهنمايى و رانندگى خلق شده توانسته با به خدمت گرفتن صوت، گرافيک و ابزارهاى انيميشن رابطه اى بسيار خوب با مخاطب برقرار کند به طورى که کودکان نيز گاها ديده شده که در روابط خود با بزرگترها آنها را از طريق استفاده از اين شخصيت کارتونى امر به معروف کنند. تمام اينها را گفتيم تا خود بتوانيد با کمى دقت مقايسه کنيد که چرا کشورهاى عربى نيز اين تيزرهاى تبليغاتى پليس راهنمايى و رانندگى ايران را غيرقانونى کپى کرده و به عربى ترجمه کرده اند و به عنوان کارتن در بازارهاى خود با قيمت هاى بالا به فروش برسانند.

هدف اصلى برگزارکنندگان اين جشنواره اين است که اولا نگاه مسوولان را به اين موضوع که چه استفاده هايى ميتوان از ابزارهاى مالتى مديا براى فرهنگ سازى در بين جوانان که يکى از معضلات اجتماعى امروز به شمار مى آيد جلب کند و دوم اينکه بدانند که ميتوان با سرمايه گذارى اندک در بخش نرم افزارى بالاترين سوددهى را چه در عرصه داخلى و چه در عرصه بين المللى براى کشور به ارمغان آورند.

اگر نگاهى گذرا به درآمد شرکتهاى نرم افزارى کشورهند داشته باشيم که چرا و چگونه اين کشر تنها از اين بخش 6 ميليارد دلار در سال گذشته در آمد کسب کرده اند؟ اين سوالى است که ما نيز هنوز جواب قانع کننده اى براى آن نيافته ايم! اميدواريم با برپايى اين جشنواره بتوانيم نگاه مسوولين به اين بخش که ميتوان گفت با برنامه ريزى صحيح دور از دسترس نيست که چند برابر گنجينه هاى نفتى نهفته در زير خاک را از بين جوانان متخصص و مستعد ايرانى پالايش نمود و اين نعمت الهى را براى کسب درآمد به فروش نرسانيم.

سايت اينترنتى شبکه تهران در جشنواره نرم افزارهاى چندرسانه اى افتتاح شد.
به همت روابط عمومى شبکه 5 سايت اينترنتى “شبکه تهران” صدا و سيماى جمهورى اسلامى ايران به نشانى http://tv5.irib.ir راه اندازى شد. در اين سايت علاوه بر عناوين متداول مطرح شده در سايتهاى شبکه هاى سيما رويکرد خاصى به موضوع شهر تهران و برنامه هاى ويژه شبکه شده است و براى برنامه هايى مانند : تهران 20، مسابقه تلفنى، رنگين کمان، به خانه برميگرديم ، پلاک 5 و چراغ جادو شده است.

سايت رسانه بين الملل سيما راه اندازى شد.
سايت رسانه بين الملل سيما به نشانى www.cmi.ir به زبان انگليسى راه اندازى شد
اين سايت با هدف کلى معرفى محصولات مطرح سازمان در عرصه جهانى و بازاريابى و فروش آنها طراحى و راه اندازى شده است. به اين منظور براى 17 فيم و سريال برتز سالهاى اخير سايتهاى ويژه اى طراحى شده است

سايت اينترنتى شبکه 2 سيما در جشنواره و نمايشگاه رسانه هاى ديجيتالى افتتاح شد.
سايت اينترنتى شبکه دو سيما به نشانى http://tv2.irib.ir با ساختار طراحى و موضوعاتى جديد در سايت جديد بخشهاى ويژه اى براى مخاطبان اينترنتى و تلويزيونى در نظر گرفته شده است و homepage هاى خاصى براى برنامه ها و شبکه مانند بيدارشو آفتاب شد، صندلى داغ، با شبنم و مريم مقدس و …. طراحى و ارائه شده است.

پايگاه اطلاع رسانى مرکز سيما فيلم راه اندازى شد
پايگاه اطلاع رسانى مرکز سيما فيلم در اينترنت به نشانى www.irib.ir/cimafilm بصورت آزمايشى راه اندازى شد.
در اين سايت عناوينى مانند درباره مرکز، محصولات ، خدمات ، جشنواره ها، فيلمنامه ها، گالرى عکس و … به چشم مى خورد.

پايگاه اطلاع رسانى مرکز سيما فيلم راه اندازى شد
پايگاه اطلاع رسانى مرکز سيما فيلم در اينترنت به نشانى www.irib.ir/cimafilm بصورت آزمايشى راه اندازى شد.
در اين سايت عناوينى مانند درباره مرکز، محصولات ، خدمات ، جشنواره ها، فيلمنامه ها، گالرى عکس و … به چشم مى خورد.

نسخه جديد سايت اينترنتى قرآن روى اينترنت قرار گرفت

نسخه جديد سايت اينترنتى شبکه قرآن سيما به نشانى http:// qurantv.irib.ir روى اينترنت قرار گرفت.
در اين نسخه علاوه بر اطلاعات و خدمات ارائه شده در نسخه گذشته سايت بخشهاى جديدى مانند بانک صوتى( تواشيح ، سخنرانى ، قرائت ،ترتيل خوانى و …) پرسش از کارشناسان ، تجلى عواطف و … ارائه شده است .

سايت اينترنتى شبکه 3 سيما با تغييرات جديد در جشنواره چندرسانه اى افتتاح شد
سايت اينترنتى شبکه سه سيما متحول گرديد . در ساختار جديد سايت شبکه سه با رويکرد خاص به جوانان و ورزش، بخشهاى جديدى مانند : بخش موسيقى، آلبوم عکس، مسابقات فوتبال برتر و … در نظر گرفته شده و براى برنامه هاى خاص شبکه مانند : قهرمانان برتر، صبح آم، فنون شرقى و سلامت باشيد، homepage هاى ويژه طراحى شده است. نشانى سايت مذکور http:// tv3.irib.ir ميباشد.

پايگاه اطلاع رسانى شبکه 4 افتتاح شد
پايگاه اطلاع رسانى شبکه 4 به نشانى http://ty4.irib.ir با ساختار و محتوى جديد راه اندازى شد. اين سايت علاوه بر اطلاعات و عناوين گذشته داراى بخشهاى جديدى مانند دفتر يادبود، منتقدان ، اخبار روز، همايشهاى علمى، فرهنگى وشرکت در نظرخواهى ميباشد و براى برنامه هايى مانند : الهى قمشه اى ، سينما چهار، آواى ايرانى و پرتو homepage هاى خاص در نظر گرفته شده است.

پايگاه اطلاع رسانى معاونت سيما در اينترنت
پايگاه اطلاع رسانى معاونت سيما در اينترنت با عنوان سايت پرتال تلويزيون با ساختار گرافيک ، و محتواى جديد راه اندازى شد .
در اين سايت کليه اطلاعات و خدمات سايتهاى معاونت بصورت متمرکز ارائه مى گردد و بخشهايى مانند بانک صوتى ، مقالات، گالرى فيلم ، گالرى عکس، آموزش در سيما ، پژوهش درسيما ، کودک و نوجوان ، بانک اطلاعات عوامل توليد ، برنامه ها و …. ارائه شده است.
نشانى سايت مذکور www.irib.ir ميباشد.

افتتاح پايگاه اطلاع رسانى تخصصى آموزش سيما در جشنواره چندرسانه اى
پايگاه اطلاع رسانى تخصصى “آموزش در سيما” سازمان صدا و سيما راه اندازى شد در اين سايت موضوعات تخصصى در زمينه آموزشهاى تلويزيونى ارائه شده که برخى عناوين آن ، طرحهاى آموزشى، ارزشيابى دوره ها، جزوات فارسى و لاتين، نمونه محصولات آموزشى، فيلم ، عکس و … مى باشد.
کاربران مى توانند براى استفاده از اين سايت به نشانى www.iirib.ir/educationtv مراجعه نمايند.

بانک جامع اينترنتى برنامه هاى تلويزيونى صداوسيما شروع به کار کرد.

بانک جامع اينترنتى برنامه هاى تلويزيونى صدا و سيما بمدت سه ماه تحت تست قرار گرفت . اين بانک جامع اطلاعاتى که بصورت تحت وب طراحى شده است بگونه اى پياده سازى گرديده که کليه شبکه هاى تلويزيونى مى توانند اطلاعا برنامه هاى توليدى ، آرشيوى ، در دست ساخت و آماده پخش خودرا بصورت غير متمرکز در آن وارد نموده و بصورت متمرکزاز اطلاعات آن بهره بردارى نمايند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا