تکنولوژی

ايران در بخش برون سپاری نمایشگاه سبیت شرکت می کند

آی تی ایران – توانايى شرکت هاى نرم افزارى ايرانى در انجام پروژه هاى برون سپارى -outsourcing – طى روزهاى برگزارى نمايشکاه CeBIT2005 در يک غرفه مجزا و در سالنى که براى نخستين بار به برون سپارى اختصاص يافته، به شرکت کنندگان خارجى ارايه مى شود.

اميراشکان تربيت‌جويى مدير امور بين‌الملل شركت ثناراى و مسئول غرفه ايران در سبيت با اعلام اين خبر افزود: جمهورى اسلامى ايران امسال علاوه بر حضور گسترده در غرفه 120مترى سالن 6 ، غرفه اى را نيز در سالن 8 به خود اختصاص داد که در آن به ارايه توانمندى هاى صنعت نرم افزار کشور و شرکت هاى فعال ايرانى در زمينه برون سپارى خواهد پرداخت.

به گفته تربيت جويى شرکت هاى نرم افزارى ايران از نيروى‌هاى متخصص و کارآمد برخوردارند که اين موضوع به همراه سطح دستمزد نسبتا پايين و همچنين تجربه هاى موفق گذشته، عملا بازار مناسبى را براى برون سپارى و انجام پروژه هاى مختلف شرکت هاى خارجى در داخل کشور فراهم مى کند؛ که در صورت معرفى شدن اين توانمندى ها در بازارهاى جهانى عملا شانس برخوردارى از اين امکان توسعه بخش و رونق زا در کشور افزايش مى يابد.

تربيت جويى با اشاره به اين که شرکت ثناراى به عنوان مجرى حور ايران در نمايشگاه سبيت در يک سمينار نيز به طور اختصاصى به معرفى امکانات برون سپارى در ايران مى پردازد، اضافه کرد: برون‌سپارى محصولات نرم‌افزارى يكى از جنبه‌هاى مهم فعاليت شركت‌هاى فعال در زمينه نرم‌افزار است، اين موضوع پس از بحث صادرات محصولات نرم‌افزارى كشور به خارج، مقام دوم را از لحاظ اهميت داراست، زيرا علاوه بر ايجاد اشتغال در زمينه نرم‌افزار، كسب درآمد ريالى و ارزى، امكان ارتقاء سطح كيفى و كمى محصولات نرم‌افزارى و افزايش دانش و تجربه نيروهاى متخصص كشور را نيز فراهم مى کند.

به گفته تربيت جويى برون‌سپارى فرآيندهاى كسب‌ و كار، به ارائه‌كنندگان خدمات مربوطه در خارج از كشور مبدا روز به روز در حال افزايش است،اجبار و فشار روزافزون براى پايين نگهداشتن هزينه‌ها در حداقل ممكن و نيز هر چه بيشتر بهينه كردن فرآيندها به منظور افزايش سود و منافع شركت‌ها، راه حل ديگرى را به جز برون سپارى براى آنان باقى نگذاشته است.

گفتنى است امسال براى اولين بار در نمايش‌گاه CeBIT2005 زيرگروه خاصى در سالن 8 براى برون سپارى در نظر گرفته شده و شرکت هاى پيشرو در زمينه ICT به همراه شرکت هاى بزرگ و کوچک ديگر در فضايى به وسعت 3000 مترمربع در سالن 8 به ارايه توانايى هاى خود در اين زمينه مى پردازند.

بازديدكنندگان از شركت‌ها و بخش‌هاى مديريتى IT مى‌توانند اطلاعات مفيدى را جمع‌آورى نموده و نيز موارد و انتخاب‌هاى خوبى را براى برون‌سپارى كارهاى خود بيابند. اين بخش از نمايش‌گاه دربردارنده غرفه‌هاى ملى از كشورهاى ايران، هند، چين، مالزى، فيليپين، بنگلادش، اندونزى، تايلند، ويتنام، جمهورى چك، رومانى، بلغارستان، روسيه و بالتيك است.

بخش برون سپارى نمايشگاه سبيت امسال با برگزارى همايشى توسط BITKOM (اتحاديه شركت‌هاى ICT آلمان)، موسسه Gartner و هفته‌نامه Information Week به پايان خواهد رسيد. در اين گردهمايى در خصوص جديدترين مسائل مطرح روز در اين زمينه و نيز ديدگاه‌هاى آينده و بازار كار مرتبط بحث خواهد شد.

علاوه براين جشن ملى تعدادى از كشورها در طى روزهاى نمايش‌گاه در اين سالن برگزار خواهد شد. ضمن اين که كشورهاى هند، رومانى، روسيه، اوكراين، بلاروس و كشورهايى از جنوب شرقى اروپا همچون بلغارستان، صربستان و مقدونيه با ارائه برنامه‌هاى خاصى به معرفى قابليت هاى خود مى‌پردازند.
در اين بخش روز خاصى نيز به موسسه تحقيقاتى Gartner و فعاليت‌هاى آن اختصاص يافته است.

نمايشگاه CeBIT2005 امسال براى اين بخش جديد خود عناوينى از جمله برون‌سپارى فرآيندهاى كسب و كار،برون‌سپارى در زمينه IT ،خدمات تعمير و نگهدارى IT ،خدمات شبكه و سيستم‌‌هاى IT ،توسعه نرم‌افزار،ارائه دهندگان خدمات مربوطه به نرم‌افزارهاى كاربردى كسب و كار،ارائه دهندگان خدمات Hosting ،مراكز پردازش اطلاعات،تسهيلات كنترل شده برون مرزى،مشاوره برون‌سپارى و برون‌سپارى فرآيندهاى كسب و كار مراكز تلفن در نظر گرفته است که شرکت ها مى توانند در اين زمينه ها به فعاليت و ارايه توانمندى هاى خود بپردازند.

جمهورى اسلامى ايران امسال براى سومين سال متوالى با حمايت مرکز صنايع نوين وزارت صنايع و شرکت ثناراى در نمايشگاه سبيت حضور دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا