تکنولوژی

مايكروسافت، گوگل و ياهو دست‌بردار نيستند

شركت رايانه‌اى مايكروسافت پايگاه اختصاصى جست‌وجوگر اينترنتى جديدى ايجاد و آ‌ن‌را به طور آزمايشى راه‌اندازى كرد.

به گزارش پايگاه اينترنتى بى‌بى‌سى، اين پايگاه ام اس ان سرچ (Search msn) نام دارد.

اطلاعات راجع به اين سيستم در نوامبر سال2003 منتشر شده بود.

اين سايت همانند ساير سايت‌هاى جست‌وجوگر فعلى همچون google و yahoo عمل مى‌كند و كاربر اينترنت مى‌تواند با مراجعه مستقيم به آن به هر اطلاعاتى كه مايل باشد، دسترسى يابد.

اين شركت براى وليد داده‌ها پنج ميليون صفحه اينترنتى وب پيج ايجاد كرده و هر دو روز يك بار خزانه اطلاعاتى‌اش را روزآمد خواهد كرد كه بالاتر از ميزان فعلى ساير سايت‌هاى اينترنتى است.

سايت مايكروسافت داراى يك دائره‌المعارف به نام انكارتا خواهد بود كه در مورد هر واژه‌اى كه كاربر خواستار اطلاعات آن باشد، كليه اطلاعات لازم شامل تعريف واژه، صورت آمارى و حسابى واژه، صورت‌هاى تبديلى مختلف آن و راه حل معادلات را ارائه مى‌كند.

يك همسان كننده گرافيكى هم براى همسان‌سازى واژه‌ها با كاربردهاى روز در اين سايت موجود خواهد بود.

در حال حاضر در ميان سايت‌هاى جست‌وجوگر اينرنتى گوگل بيشترين شمار كاربران را در جهان به خود اختصاص داده كه از آن هم استفاده خبرى و هم استفاده تصويرى مى‌شود.

گوگل سال پيش با رقابت تنگاتنگ و بسيار نزديك سايت‌هايى همچون ياهو، مايكروسافت و نيز سايت‌هاى جديد آمازون و بلينكس روبه‌رو بود.

مايكروسافت در نظر دارد در آينده نزديك بازار رقابت را از گوگل بربايد.

در عين حال بررسى‌ها نشان مى‌دهند رقابت سرسختانه براى جلب كاربران بيشتر از سوى موتورهاى جست‌وجوى اينترنتى همچنان ادامه دارد و شركت‌هاى ارائه دهنده اين خدمات تقريبا هر هفته، امكانات جديدى را به موتورهاى جست‌وجوى اينترنتى خود مى‌افزايند.

به گزارش سايت اينترنتى نيوزفكتور، هفته گشته شركت گوگل كه مدتها‌است نام خود را در صدر فهرست قدرتمندترين موتورهاى جست‌وجوى اينترنتى حفظ كرده، خدمات جديدى به نام گوگل تيوى (Google TV) ارائه كرد كه كاربران مى‌توانند با استفاده از آن در ميان موضوعات برنامه‌هاى شبكه‌هاى مهم تلويزيونى جست‌وجو كرده و زمان پخش برنامه‌هاى مورد نظر خود را استخراج كنند.

شركت ياهو، به عنوان دومين موتور جست‌وجوى محبوب در اينترنت، بلافاصله پس از اقدام شركت گوگل، خدمات مشابه ياهو تيوى را معرفى كرد با اين تفاوت كه كاربران با استفاده از اين خدمات مى‌توانند علاوه بر جست‌وجو در ميان برنامه‌هاى شبكه‌هاى تلويزيونى، نمونه‌هاى كوتاهى از برنامه‌هاى پخش شده از سوى اين شبكه‌ها را نيز دريافت كنند.

موتورهاى جست‌وجوى مطرح در گذشته خدمات مختلف، از امكانات جست‌و‌جوى تصاوير ديجيتالى در اينترنت گرفته تا امكانات جست‌وجوى موضوعات كتاب‌ها در كتابخانه‌هاى بزرگ را ارائه كرده‌اند و گوگل در بسيارى از موارد خدمات جديد خود را زودتر از ساير رقبا، به موتور جست‌وجوى قدرتمند خود افزوده است.

اين شركت چند روز قبل لينك دريافت رايگان نرم افزار مديريت تصاوير ديجيتالى پيكاسا2 را نيز در سايت خود قرار داد تا باز هم كاربران بيشترى را به سوى خود جلب كن.

دو شركت گوگل و ياهو به تازگى علاوه بر ارائه خدمات جست‌وجوى اينترنتى، به عرضه نرم‌افزارهاى ويژه جست‌وجوى فايل‌هاى موجود درون هارد ديسك رايانه‌ها نيز اقدام كرده‌اند.

در اين ميان، شركت مايكروسافت كه تاكنون در زمينه ارائه خدمات جست‌وجوى اينترنتى از دو رقيب اصلى خود، گوگل و ياهو، عقب مانده بود نيز امروز (سه‌شنبه)، موتور جست‌وجوى اينترنتى ام اس ان جديد خود را كه از ماه نوامبر سال2003 وعده آن را داده بود، عرضه كرد.

شركت مايكروسافت در گذشته ابراز اميدوارى كرده بود كه افزايش كيفيت و توانايى‌هاى موتور جست‌وجوى ام اس ان جديد اين شركت، كاربران بيشترى را به سوى وب سايت مايكروسافت جلب كند.

در عين حال بر طبق يك نظرسنجى صورت گرفته، پايگاه اينترنتى شبكه خبرى الجزيره قطر به عنوان پنجمين سايت تاثيرگذار در سراسر جهان معرفى شده است.

به گزارش خبرگزارى دانشجويان به نقل از خبرگزارى رويتر، در اين نظرسنجى كه از حدود 2000 مدير تبليغاتى رسانه‌اى صورت گرفته، مشخص شد كه iPod و Apple آمريكا به عنوان نخستين و دومين سايت اينترنتى و تاثيرگذار بر مخاطبان جهانى در سراسر جهان شناخته شده‌اند.

همچنين از نكات جالب توجه اين نظرسنجى و بررسى نتايج آن مى‌توان به اين نكته اشاره كرد كه موتور جست‌وجوگر گوگل (Google) ديگر در صدر فهرست پرمخاطب‌ترين سايت‌هاى اينترنتى جهان قرار ندارد.

با اين حال جايگيرى عنوان شبكه خبرى الجزيره قطر در مكان پنجم اين فهرست تعجب و حيرت بسيارى را موجب شده است.

مدير اجرايى مجله Brandchannel كه اين نظرسنجى را صورت داده است، دراين خصوص گفت: تصور مى‌كنم كه مردم بار ديگر به الجزيره و اخبار آن روى آورده‌اند و اين به دليل آن است كه اين شبكه خبرى از سراسر جهان اخبار متنوعى را با رويكردهاى گوناگون ارائه مى‌كند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بررسی و نظرات کاربران در مورد گوشی می 10 شیائومی – Xiaomi Mi 10

    شیائومی در صدد عرضه‌ی پرچمداران خود در بازار آمریکا است

    قیمت گوشی ردمی K40S شیائومی | Xiaomi Redmi K40S

    مشخصات و قیمت ایرباد بی سیم شیائومی Xiaomi ZMI PurPods Pro

    شیائومی mi 10i 5G با اسنپدراگون 750G و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل راهی بازار خواهد شد

    سوالات و پاسخ‌ های مرتبط با گوشی ردمی K50 شیائومی – Xiaomi Redmi K50

    aradcover.ir/%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%b1%d8%b3%d9%85%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا