تکنولوژی

مخابرات: به جای قاچاق مخابرات بگوييم غيرمجاز

ایسنا – در پاسخ به واكنش “رئيس انجمن شبكه‌هاى اينترنتي” در خصوص متهم كردن ارايه‌دهندگان خدمات اينترنتى به قاچاق از سوى مدير ديتا، مديركل روابط عمومى شركت مخابرات ايران، گفت: به مجموعه‌ى خودمان يادآور شديم براى ممانعت از ايجاد حساسيت از كلمه‌ى قاچاق استفاده نكرده و لفظ غيرمجاز به كار ببرند.

“دكتر داود زارعيان“ در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطا خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: شركت مخابرات ايران و وزارات ارتباطات، تكليف برنامه‌ى سوم در مورد خصوصى‌سازى را پذيرفته و در اين مورد تلاش شده تا شرايط مورد نياز براى ورود بخش خصوصى در اين بخش فراهم شود.

وى، افزود: فعاليت شركت‌هاى خصوصى در حوزه‌ى ارائه‌ى خدمات اينترنت،‌ تلفن‌همراه و انعقاد قرارداد تلفن اعتبارى با بخش خصوصى و اپراتور دوم كه مراحل نهايى خود را طى مى‌كند، هم‌چنين اقدامات مناسب صورت گرفته در بخش تلفن ثابت بيانگر اين مطلب است كه مخابرات خصوصى‌سازى را قبول كرده و از آن حمايت مى‌كند.

وى، تصريح كرد: اما اين بحث نبايد به معنى بى‌نظمى و سوء استفاده در اين بخش تلقى شود. مفهوم قاچاق از نظر هر كس خارج از ضوابط و چارچوب‌هاى قانونى تعيين شده، اما از نظر ما وارد يا صادر كردن ترافيك مخابرات قاچاق تلقى مى‌شود.

وى، تصريح كرد: فكر مى‌كنم رئيس انجمن شبكه‌هاى اينترنتى و همكارانشان حتما اين نكته را مى‌پذيرند كه كاربرد كلمه‌ى قاچاق هر چند بار منفى دارد اما مشمول كسانى كه كار سالم انجام مى‌دهند، نمى‌شود.

وى ادامه داد: ما موظفيم در چارچوب برنامه‌ى 5 ساله‌ى سوم و سياست‌هاى دولت از بخش خصوصى حمايت و با كسانى كه خارج از ضوابط موجب زيان اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى به جامعه مى‌شوند برخورد كيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا