تکنولوژی

آقاى مظلوم. هنوز هم فکر مى کنيد الکامپ قادر به رقابت با جى تکس است؟

نام نویسنده: محمد ميثاقى – [email protected]

آی تی ایران – جناب آقاى مظلوم؛رئيس محترم هيات مديره انجمن ۷۰۰ شرکت انفورماتيکى ايران،فکر کنم که قضيه اختلاف انجمن با شرکت نمايشگاه ها بر سر محاسبه نرخ ارزى و ريالى الکامپ دهم بايد کارد را به استخوانتان رسانده باشد!

اين بار ديگر نمى توان از پيگيرى آن چشم پوشى کرد اگر با ديده اغماض از همه جفاهايى که در ايام برگزارى نمايشگاه بر شما و غرفه داران رفت نگريستيد.

دهمين نمايشگاه الکامپ، به خاطر اختلاف شهردارى و شرکت نمايشگاه ها با تاخير برگزار شد و نتيجه آن نيامدن تعداد زيادى شرکت خوب و معتبر خارجى بود که حضورشان مى توانست براى صنعت انفورماتيک ما مفيد باشد و حالا نحوه محاسبه هزينه هاى ارزى و ريالى نمايشگاه قوز بالا قوز شده است.

آيا فکر مى کنيد با اين وضع، سال بعد شرکت خارجيى علاقمند به حضورى پر ريسک ودردسرساز در ايران ما باشد؟

آيا فکر مى کنيد تبعات اين اختلاف تاثير خود را بر نمايشگاه بعدى که چندماهى نيز به زمان آن نمانده است نخواهد گذاشت؟

جناب آقاى مظلوم،
روى سخن من در خصوص موانع نيامدن شرکت هاى خارجى به ايران با شما نيست! سخن من چيز ديگرى است که در ادامه اشارتى به آن کرده ام.

آيا به ياد مى آوريد چند ماه قبل و بعد از برگزارى نمايشگاه جى تکس دوبى در پاسخ به سئوالى درباره مقايسه اين دو نمايشگاه گفتيد که مشکل الکامپ نيامدن شرکت هاى بزرگ خارجى و معتبرى مانند ى بى ام و مايکروسافت و اوراکل است و اگر آن ها بيايند همه چيز حل خواهد شد و ما چيزى براى رقابت کردن کم نداريم؟

آيا هنوز هم بر همان عقيده ايد؟

آيا هنوز هم در آرزوهايتان روزى را مى بينيد که شرکت هاى بزرگ خارجى در الکامپ ايران غرفه زده اند و محصولاتشان را عرضه مى کنند، در حالى که ما در اين جا- ايران – هنوز هم براى محاسبه نرخ غرفه و زدن کراوات و گذاشتن موسيقى ملايم و اين جور چيزها مشکلات اساسى و شايد غير قابل حل داريم؟

آيا وقتى ما در ايران هنوز نمى دانيم چند ماه ديگر نمايشگاه داريم يا نه و اگر داريم در کجاست و با چه ويژگى هايى و همزمان رقيب ما در دوبى براى نمايشگاه جى تکس خود تا چند سال آينده برنامه ريزى کرده و در عين حال در تکاپوى گسترش شعبات خود در ديگر کشورهاى منطقه است، باز هم مى شود از رقابت و همترازى سخنى گفت؟

جناب آقاى مظلوم،
باور کنيد مشکل ما نيامدن شرکت هاى خارجى نيست. مشکل ما عدم دسترسى به تکنولوژى هاى روز نيست در حالى که مزيت ما نيز متراژ زياد نمايشگاه با دکوراسيون هاى هم سطح جى تکس و بازديد کنندگانى به مراتب بيشتر از آن و شرکت هاى فراوان و بازار بالفعل و نيروهاى خلاق و جوان نيست!

مشکل ما زيرساخت هايى است که نداريم. عدم امکان برنامه ريزى براى آينده اى است که خارجى ها براى آن فکر ها کرده اند و خواب ها ديد اند و ما هنوز اندر خم يک کوچه ايم!
مشکل ما عدم درک تعامل با دنيايى است که به سرعت در حال حرکت است و ما مى خواهيم با چرخ هايى که خودى ها چوب لاى چرخش مى گذارند وارد ميدان رقابت شويم.
مشکل ما کوته فکرى ها و کج سليقگى هايى است که در گوشه و کنار اين کشور به وضوح مشاهده مى شود.

مشکل ما نگاه کردن به پول هاى کوچکى است که براى بدست آوردن آن از درآمدهاى بسيار هنگفتى کشور را محوم مى کنند.

جناب آقاى مظلوم،
مشکل انجمن و نمايشگاه تهران بايد به طور اساسى حل شود. استخوانى که لاى زخم است روزى ديگر از جايى ديگر سرباز مى کند.

وبلاگ محمد میثاقی: www.iranict.blogfa.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا