تکنولوژی

درآمد هند از صنعت نرم‌افزار 5/2برابر درآمد ايران از نفت است‌

ایرنا – مدير مركز فناورى اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شهيد بهشتى با اشاره به وجود متخصصان تعهد ايرانى، خواستار محدود شدن واردات برنامه‌هاى نرم‌افزارى در كشور شد.

دكتر روز پنجشنبه در حاشيه برگزارى نخستين كارگاه آموزشى در جزيره قشم در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: فقط پنج درصد از بازار كامپيوتر در ايران اختصاص به سخت‌افزار دارد و 95درصد نرم‌افزار است.

عشقى توضيح داد: اگر ما بتوانيم وارد صنعت نرم‌افزار شويم آنچنان كه هند شد، بدون اينكه نياز به آموزش‌هاى زياد براى تكنولوژى مواد، فلزات و ديگر وسايلى كه در صنايع مورد نياز است باشد، در اين صنعت حرف‌هاى زيادى براى گفتن داريم.

وى تاكيد كرد: ما به جاى آنكه نفت را عامل درآمد كشور كني، بايد از مغزهاى جوانان متخصصمان كه از ضريب هوشى بالايى در جهان برخوردار هستند، استفاده كنيم.

به گفته عشقى، هم اينك هند با استفاده از IT و صادرات نرم‌افزار، 5/2برابر درآمد ناشى از صادرات نفت ما، درآمد دارد.

اين مسوول دليل اينكه صنعت نرم‌افزارى تاكنون در كشور شكل نگرفته است را نبود حمايت‌هاى جدى مسوولان از اين صنعت عنوان كرد و افزود: ما قادر هستيم در اين صنعت با كمترين سرمايه‌گذارى بيشترين دستاوردها را براى كشور ايجاد كنيم.

استاد دانشگاه شهيد بهشتى با اشاره به جايگاه دانشگاه مجازى يا آموزش الكترونيكى در جهان، اظهار داشت: دانشگاه مجازى موضوعى است ك در جهان تجربه شده و زمينه مناسبى است كه از طريق آن بتوانيم جوانان و ديگر اقشار جامعه را كه تمايل به كسب تحصيلات عاليه دارند، آموزش دهيم.

عشقى، گفت: با گسترش دانشگاه مجازى در كشور زمينه‌هاى ايجاد اشتغال براى جوانان و صادرات فكرى به خارج از كشور در عصر ارتباطات فراهم مى‌شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا