تکنولوژی

معاون اجرايى قوه‌ى قضاييه:قوانين كپى‌رايت جهانى مغاير با قوانين داخلى ما است

ایسنا- معاون اجرايى قوه‌ى قضاييه، گفت: تصويب قانون جرايم اينترنتى در مجلس شوراى اسلامى سبب مى‌شود اجراى قوانين كپى‌رايت در كشور آسان‌تر شود.

“اميرعباس سهراب بيگ“ در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناورى اطلاعات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ى جرايم رايانه‌يى، اظهار داشت: جرايم رايانه‌يى عنوان جديدى است كه وارد عرصه‌ى حقوقى كشور شده از اين رو جرايمى كه در اين حوزه اتفاق مى‌افتد با قوانين قبلى تطبيق داده مى‌شود.

وى درباره‌ى قانون پيش نويس جرايم اينترنتى كه توسط برخى متخصصان تهيه شده بود، گفت: شورايى با رياست رئيس قوه‌ى قضاييه برگزار شد كه در اين نشست طراحان اين قوانين اشكالات و شبهات موجود در اين قانون را برطرف كردند.

وى،‌ افزود: پس از اين جلسه، اين امر به كميسيون تخصصى ارجاع داده شد كه اميدواريم براساس قوانين موجود قضايى، مشكلات آن برطرف شده و در مجلس به تصويب برسد.

سهراب بيگ، درباره‌ى قانون كپى‌رايت در كشور،‌ گفت: قانون كپى‌رايت در هر كشورى كه اجرا شود نشان دهنده‌ى حمايت دولت از پديدآورندگان و خلاقان اثر و رشد بيشتر فعاليت نرم‌افزارى مى‌شود اما قوانين كپى‌رايت جهانى مغاير با قوانين داخلى ما است به همين خاطر قانون كپى‌رايت كه در كشو وجود دارد در ايران معتبر است ولى درعرصه‌ى بين‌المللى اعتبارى ندارد.

وى، افزود: مواردى از قانون كپى رايت سازمان جهانى مالكيت معنوى از سوى برخى مراجع، متضاد با موزاين شرعى شناخته شده است و اين امر مانعى است تا به عضويت اين سازمان بپيونديم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا