تکنولوژی

بحث درباره کنترل خطرات اینترنت در شورای فرهنگ عمومی قم

ايرنا- آيت الله ابراهيم امينی نايب رييس مجلس خبرگان گفت: آگاه سازی جوانان به خطرات ناشی از استفاده امطلوب از شبکه جهانی اينترنت و گسترش برنامه های فرهنگی بايد در اولويت کاری مسئولان مربوطه قرار گيرد.

وی که ۵ شنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم سخن می گفت افزود: جوانان و نوجوانان را بايد نسبت به خطرات پیش پای آنان آشنا و زمینه پیشگیری از این خطرات را فراهم کرد.

امینی افزود: صدا و سیما باید فراتر از برنامه های موجود برای آموزش و افزایش آگاهی های عمومی بویژه استفاده از اینترنت و خطرات استفاده نامطلوب آن قدم های موثرتری بردارد.

وی در ادامه با اشاره به مباحث مربوط به کنترل بیش از پیش اینترنت و اهمیت آگاه سازی جوانان و نوجوانان توجه به مسایل اسلامی در سایت های اسلامی را مورد تاکید قرارداد و گفت: در این مساله نهادهای متولی تاکنون اقدام خاصی را انجام نداده اند.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت سروش رایانه نیز ابراز عقیده کرده که صدا و سیما از چند سال گذشته باوجود تاکید بر اهمیت استفاده از اینترنت نسبت به آسیب های جدی آن بر روی جوانان نیز هشدار داده بود.

مجید زاهدی وش افزود: در این چند سال به جای کنترل بیش از پیش اینترنت از سوی دولت شاخه های موازی زیادی وارد عمل شد که فعالیت های آنان باعث رها شدن گلوگاهها از سوی مسئولان شد .

وی افزود: ما اعتقاد داریم که راه مقابله با اثرات استفاده نامطلوب از اینترنت ایجاد یک اینترانت مخلی است که برنامه های مثبت و قابل استفاده را با کمترین هزینه در اختیار مشترکان قرار دهد.

همچنین محمود گلزاری کارشناس شورای فرهنگ عمومی قم نیز تنها راه مقابله با خطرات استفاده نامطلوب از اینترنت توسط جوانان و نوجوانان را برنامه های فرهنگی ذکر کرد.
وی یادآور شد: اگر چه بحث اینترانت بسیار خوب و ایده جالبی است اما تنها با این مساله مشکل حل نشده و صدا و سیما باید راهکاری فرهنگی و آموزشی را به جای راه حل های کنترلی مقدم بدارد.

وی اینترنت را شبکه ای مفید برای افزایش آگاهی ها و توانمندی های فرهنگی کشور و جامعه دانست و گفت: ما نباید به این مساله یکسویه بگریم بلکه باید با گسترش فرهنگ استفاده از اینترنت راه را برای استفاده صحیح از این شبکه فراهم کنیم.

وی یکی از از مشکلات مربوط به استفاده از سایت های غیر اخلاقی و فاسد را عدم آگاهی به زبان انگلیسی ذکر کردو گفت: بسیاری از افراد به دلیل اینکه زبان را بلد نیستند ناچارا ترجیح می دهند که با تصاویر خود را سرگرم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا