تکنولوژی

احمد توکلی:با استفاده از ICT امر به معروف و نهی از منکر تسهیل می شود

ستاد خبری الکامپ – يكى از الزامات جهانى‌سازى، پيوستن به WTO است. براى ايران نيز پيوستن به اين سازمان، بيش از جداماندن از آن اهميت دارد. به گزارش ستاد خبرى الكامپ، دكتر سيداحمد توكلى نماينده و رييس مركز پژوهش‌هاى مجلس شوراى اسلامى، ضمن بيان اين مطلب در نشست عصر روز پنج‌شنبه “تكفا و توسعه ملى” با اشاره به ضرورت معرفى دين اسلام به‌عنوان دينى جهان‌شمول به جهانيان گفت: ارتباط با جهان اصلى قطعى و حتمى است و نيكى و عدالت حتى با كارفران توصيه‌اى قرآنى است.

وى افزود: انزواطلبى امرى نامطلوب و مطرود است و كشور بدون ارتباط نخواهد توانست به حيات روبه‌رشد ادامه دهد. توكلى با اشاره به اينكه شيعيان بيش از 1200 سال است كه منتظر تحقق جهان يكپارچه با يك روش حكمرانى واحد تحت پرچم امام زمان (عج) هستند، گفت: اين موضوه مويد نظريه جهانى شدن به معناى نياز به مركز مدبر و صاحب اختيار جهانى و مورد تاييد ما شيعيان است كه مقدمه‌اى است بر ظهور حضرت مهدى(عج).

وى ادامه داد: اما آنچه مورد ترديد و اختلاف نظر است، پروژه جهانى‌سازى با جهت‌دهى نظام سلطه است. رييس مركز پژوهش‌هاى مجلس گفت: گسترش ICT يكى از مقدمات رشد جهشى مفهوم جهانى‌شدن در دهه‌هاى اخير است.

وى سپس به تشريح رابطه متقابل ملت و دولت پرداخت و گفت: با استفاده از ICT اجراى وظيفه الهى امر به معروف و نهى از منكر نيز تسهيل مى‌شود. توكلى گفت: وظيفه حكومت، ارايه خدمات مورد نياز به سهل‌ترين روش، با بالاترين و ارزان‌ترين قيمت است و از اين جهت نيز ICT نقش روشنى دارد. وى با اشاره به اينكه فوايد الحاق به WTO براى ايران مهم است، گفت: در اين مسير ضررهايى هم متوجه ما هست كه بايد سعى كنيم اين خطرات را به حداقل برسانيم.

توكلى ادامه داد: بايد به اين بيانديشيم كه پس از الحاق، مشخصه‌هاى فرهنگى خود را داشته باشيم و دچار انحطاط نشويم و قادر به گزينش باشيم. وى افود: در اين عصر پرشتاب به منظور معرفى و شناخت اسام و اعتلاى زندگى در سايه اسلام و داشتن يك حكومت عادل و پاك محتاج به گسترش ICT در تمامى جنبه‌هاى سياسى، اقتصادى، فرهنگى و اجتماعى هستيم. از اين منظر ICT ابزارى بسيار موثر است و قابل صرف‌نظر كردن نيست. وى گفت: بنابراين ايت ادعاى تكفا كه ICT موجد توسعه است، پذيرفتنى مى‌نمايد.

توكلى ادامه داد: اما براى اينكه دولت و ملت هر دو الكترونيكى بشود بايد اتفاقاتى بيفتد و ملت به‌عنوان كاربر توانايى بهره‌گيرى از امكانات را داشته باشند. وى توضيح داد: در صورت شكل نگرفتن اين موضوع، شكافى عظيم و خطرناك بين طبقه دارا و ندار (از نظر بهره‌مندى از اطلاعات به‌عنوان مولد قدرت و ثروت) شكل مى‌گيرد.

توكلى همچنين عمل به راهبردهاى مقام معظم رهبرى در مبارزه با فقر، فساد و تبعيض را نيازمند به‌كارگيرى ICT دانست. رييس مركز پژوهش‌هاى مجلس در پايان يادآور شد كه مجلس در كمك به توسعه ICT جدى است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا