تکنولوژی

الكامپ را چطور مى‌توان بهتر برگزار كرد

نام نویسنده: مرجان ربانى‌

دنياى اقتصاد: با آغاز نمايشگاه الكامپ 83 بيشتر از 300 شركت انفورماتيكى فعال در زمينه‌هاى سخت افزار، نرم افزار، شبكه، خدمات اينترنتى به ارائه توانمندى‌ها ومحصولات خود در اين نمايشگاه پرداخته‌اند.

با توجه به اينكه انجمن شركت‌هاى انفورماتيك به عنوان مجرى، دهمين نمايشگاه را با رفع كاستى‌ها و نقص‌هاى سال گذشته و ارائه سرويس‌هاى جديد نظير اينترنت پرسرعت، نصب دروازه‌هاى الكترونيكى و ثبت نام الكترونيكى برگزار كرده است، برخى از غرفه‌داران و كارشناسان ضمن اعلام رضايت از روند روبه رشد دو دوره اخير معتقدند الكامپ را مى‌توان با تغييراتى به مراتب برگزار كرد.

نكويى مدير فروش شركت بريد سامانه نوين نحوه ثبت نام متقاضيان را براى شركت در الكامپ 83 يكى از پيشرفت‌هاى انجمن شركت‌هاى انفورماتيك در جهت برپايى مطلوب اين نمايشگاه مى‌داند و معتقد است: اگر امتياز انجمن در نحوه ثبت نام در سال گذشته 10 بود امسال اين امتياز به 80 افزايش پيدا كرده البته هنوز بايد براى مطلوب‌تر شدن اين سرويس با زمان كمتر و حجم بيشتر فعاليت بيشترى صورت گيرد و ايده‌هاى نوين از سوى انجمن اتخاذ شود.

كارت‌هاى دعوت بدون استفاده‌

نكويى خالى نبودن كارت‌هاى دعوت ارائه شده از سوى انجمن‌ به شركت‌ها را يكى از مشكلات شركت‌ها عنوان مى‌كند و مى‌گويد:

داخل اين كارت‌ها متن انتخابى انجمن درج شده كه در محل امضا نيز نام انجمن است و اين امر موجب شده تا به چاپ مجدد كارت‌هاى دعوت اقدام كنيم كه موجب صرف هزينه‌ مجدد شده است.

همچنين رضا اخلاقى مسوول يكى از شركت‌هاى حاضر در الكامپ معتقد است: نحوه ارائه كارت‌هاى دعوت از سوى انجمن شركت‌هاى انفورماتيك داراى اشكال است، زيرا بر خلاف سال‌هاى گذشته داخل كارت‌ها متن انتخابى انجمن چاپ شده و امضا و نام انجمن كارت درج شده است وشركت‌ها نمى‌توانند نام خود و متن دلخواه خود را براى مدعوين خود در كارت دعوت بنويسند.

به گفته اخلاقى شركت وسان رايانه از كارت‌هاى انجمن براى دعوت از مشتريان خود استفاده نكرده است و از طريق پست الكترونيكى اقدام به دعوت كرده است.

عليرضا عابدى نژاد مدير عامل شركت داده پردازى دوران با اشاره به حجم زياد نمايشگاه‌هاى داخلى و خارجى IT در فصل پائيز و زمستان مى‌گويد: تغيير زمان نمايشگاه به ماه خرداد از ديگر برنامه‌هاى مثبت انجمن شركت‌هاى انفورماتيك براى برگزارى مطلوب نمايشگاه به شمار مى‌رود، زيرا در خرداد ماه مجموعه‌هاى دولتى نيز بودجه دريافت كرده‌اند و برپايى نمايشگاه به تصميم‌گيرى آنها براى خريد كمك مى‌كند.

فيلتر هزار تومانى بازديدكنندگان‌ عابدى نژاد دريافت هزينه‌ ورودى از بازديد كنندگان را حركتى مثبت جهت فيلتر كردن افراد مى‌داند و مى‌گويد: شايد اين امر موجب كاهش تعداد بازديدكنندگان شود اما باعث بازديد متخصصان ايجاد و فضاى مطلوب براى نمايشگاه مى‌شود.

به گفته رضا اخلاقى نيز تهيه بليت از تبديل شدن نمايشگاه به تفريحگاه مردم جلوگيرى مى‌كند.

در اين ميان رفيع‌زاده مدير روابط عمومى شركت فهيم مشاور فروش بليت را موجب كاهش تعداد بازديدكننده مى‌داند و به حذف اين ايده براى بازديد بهتر از نمايشگاه تاكيد دارد.

رفيع‌زاده الكامپ 83 را منظم‌تر و سازماندهى‌تر شده از سال‌هاى گذشته اعلام مى‌كند ومعتقد است: از زمانى كه نمايشگاه الكامپ توسط انجمن برگزار مى‌شود شاهد رشد اين نمايشگاه بوده‌ايم همچنين انجمن با توجه به منافع ضعف انفورماتيك الكامپ را برگزار مى‌كند چنانچه مشكل محاسبه ارزى- ريالى كه در سال‌هاى گذشته از مشكلا غرفه‌داران يا برپاكننده نمايشگاه بود در دو سال اخير توسط انجمن رفع شده است.

پشنهاد براى الكامپ يازدهم‌

رفيع‌زاده كاهش قيمت غرفه‌ها را براى حضور بيشتر شركت‌هاى فعال در حوزه الكترونيك و كامپيوتر پيشنهاد مى‌كند و ايجاد ارتباط بيشتر با رسانه‌ها براى پوشش خبرى و نيز اطلاع رسانى گسترده‌تر را براى الكامپ لازم مى‌داند.

اخلاقى اشاره به تجربه امسال رايانه از حضور در نمايشگاه‌هاى خارجى مى‌گويد: علاوه بر ثبت نام اينترنتى كاربران بهتر است تا مانند ساير نمايشگاه‌هاى خارجى، غرفه‌داران نيز بتوانند ميزان بازديدكنندگان خود را از طريق كد چند رقمى كه هنگام ثبت نام به كاربران ارائه شده آمارگيرى كنند، بدين ترتيب كه برپاكننده نمايشگاه دستگاه‌هاى كدخوان را به صورت امانت در اختيار غرفه‌داران قرار دهد تا بازديدكنندگان بعد از ورود كد خود بتوانند اطلاعات لازم را از هر غرفه دريافت كنند و اين امر موجب ثبت ميزان دقيق بازديد كننده از غرفه‌ها مى‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا