تکنولوژی

پایانه منازعه مایکروسافت با ناول

آى تى ايران – کمپانى مایکروسافت بزرگترين کمپانى توليد کننده نرم ا فزار اعلام کرد که به رقيب کوچک خود 536 ميليون دلار پرداخت خواهد کرد تا به اين منازعه دهساله با يک گروه تجارى کامييوتر پايان دهد.

به گزارش رويتر از نيويورک کمپانى ناول که سهام آن در روزدوشنبه به همین دلیل ده درصد افزايش يافت ادعا کرده بود که مايکروسافت از تسلط سيستم عامل ويندوز بر کامپيوترهاى شخصى براى آسيب رياندن به کمپانى Netware يک کمپانى نرم افزار شبکه استفاده کرده است.

کمپانى مايکروسافت همچنين به توافق ديگرى با شرکت Computer & Communications Industryدست یافته است.

به موجب اين توافق اين شرکت ازپيگيرى شکايت خود در دادگاه عليه مايکروسافت در باره اقدامات انحصار طلبانه اين کمپانى بزرگ دست برمى دارد.

براد اسميت مشاور مايکروسافت در پى اين توافقات گفت اين اقدامات پايان يک دوره مبارزات ضد تراست در ايالات متحده را نويد مى دهد.

اسميت اضافه کرد، مايکروسافت اميدوار است که کل اين غرامات قانونى عليه کمپانى به 950 ميليون دلار بالغ شود.

مايکرو سافت در تازه ترين گزارش خود در باره درآمد خود اعلام کرده است که در سه ماهه مالى اول 13 درصد سود يعنى 2 ميليارد و53 ميليون دلار به دست آورده است. اين ميزان سود به معناى 23 سنت افزايش براى هر سهم اين کمپانى است.

مايکرسافت همچنين اعلام کرد که احتمال دارد با اتحاديه اروپا هم به توافقى مانند انچه با ناول به دست آورده است برسد.مايکرسافت از سال گذشته درگير شکايتى از جانب اتحاديه اروپا بر اساس قوانين ضد تراست مى باشد. اما در همين حال اتحاديه اروپا اعلام کرد که فيصله يافتن شکايات ناول و CCIA هيچ چيزى را درباره رفتار مايکروسافت در بازار تغيير نمى دهد.

مايکروسافت تاکنون يک جريمه 500 ميليون يورويى(646 ميليون دلار) را پردخت کرده است.

اتحادیه اروپا همچنين مايکروسافت رامجبورکرده است که نسخه هاى سيستم عامل ويندوزرا بدون مديا پلى ير بفروشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا