تکنولوژی

دومین همایش آموزش الکترونیکی ۲۰ و ۲۱ دی ماه سال جاری برگزار می شود

دنياى اقتصاد: دومين همايش آموزش الكترونيكى با برنامه‌ريزى كار گروه آموزش الكترونيكى تكفا و به منظور نماياندن جايگاه آموزش لكترونيكى در توسعه پايدار ملى 20 و 21 دى ماه سال‌جارى برگزار مى‌شود.

به گزارش خبرنگار ما داوود كريم‌زادگان دبير اجرايى اين همايش طى يك نشست خبرى در خصوص دومين همايش آموزش الكترونيكى گفت: به دنبال استقبال از نخستين همايش در خردادماه سال گذشته دبيرخانه شورايعالى اطلاع‌رسانى با هدف بررسى راهكارهاى جهانى و نيز مرورى بر تجربيات موفق داخلى در توسعه و كاربرى IT در سطوح مختلف آموزش اقدام به برپايى اولين همايش e-learning كرده است.

وى در خصوص محورهاى اصلى اين همايش گفت: قوانين و مقررات، مالكيت معنوى، امنيت براى آموزش الكترونيكى، محيط يادگيرى، استانداردهاى آموزش الكترونيكى، سيستم‌هاى آموزش هوشمند و شيوه‌هاى نوين يادگيرى در آموزش مجازى از محورها و موضوعات مورد توجه اين همايش برشمرده مى‌شوند.

دبير اجرايى اين همايش در ادامه گفت: ساختار محتوايى دومين همايش نيز شامل ارائه‌هاى راهبردى، مقالات تخصصى، ميزگردها، كارگاه‌هاى آموزشى و نمايشگاه دستاوردها است.

كريم‌زادگان مخاطبان اين همايش را سازمان‌ها و نهادهاى دولتى فعال در بخش آموزش و پژوهشگران و محققان در زمينه فناورى‌هاى مورد نياز e-learning عنوان كرد و افزود: متخصصان علوم اجتماعى و تربيتى، شركت‌‌‌‌هاى داراى محصولات و ارائه دهنده خدمات مرتبط، اساتيد دانشگاه‌‌ها و آموزگاران مدارس و دانشجويان مشغول به تحصيل در رشته‌هاى مرتبط از ديگر مخاطبان اين همايش هستند.

مهلت و نحوه ثبت نام در همايش

وى در خصوص نحوه ثبت‌نام و ارائه مقالات گفت: ثبت نام براى ارائه مقاله، برگزارى كارگاه‌هاى آموزشى، درخواست غرفه در نمايشگاه و حضور در كارگاه‌هاى آموزشى از طريق پايگاه اينترنتى همايش به نشانى www.elearning.ir انجام مى‌شود.

وى افزود: ثبت نام جهت شركت در همايش براى متقاضيان عادى 30 هزار تومان است كه اساتيد دانشگاه، آموزگاران مدارس و دانشجويان از 50 درصد تخفيف برخوردار هستند.

كريم‌زادگان در خصوص مهلت ثبت‌نام گفت: ثبت نام جهت شركت در همايش از 18 مهر آغاز شده و تا 25 آذر ماه ادامه خواهد داشت و ثبت نام اضطرارى 28 آذر تا 9 دى ماه است كه در مهلت اضطرارى هزينه ثبت‌نام 40 هزار تومان مى‌شود.

وى مهلت ارسال مقاله را حداكثر 15 آذر ماه زمان اعلام نتايج داورى مقالات را 28 آذر ماه اعلام كرد و افزود: مهلت ارسال درخواست كارگاه آموزشى حداكثر تا 15 آذر است و نتايج بررسى درخواست‌هاى ارائه كارگاه در 20 آذر ماه اعلام خواهد شد، همچنين مهلت ثبت‌نام جهت حضور در كارگاه‌هاى آموزشى از 20 آذر تا 9 دى ماه است.

جبران نواقص اولين همايش‌

كريم ‌زادگان با اشاره به جبران كاستى‌هاى نخستين همايش گفت: در نخستين همايش بيشترين كاستى در كيفيت مقالات ارائه شده بود كه در اين همايش سعى شده توجه بيشترى به كيفيت شود. وى يكى ديگر از نقايص اولين همايش را عدم مشاركت بين‌المللى و ميهمانان خارجى بر شمرد و گفت: در اين همايش به منظور تبادل تجربيات آموزش الكترونيكى از كارشناسان خارجى نيز دعوت شده است.

كريم زادگان در خصوص هزينه‌هاى اين همايش گفت: 40 درصد از هزينه توسط شوراى عالى اطلاع‌رسانى و 60 درصد آن توسط وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم تحقيقات و فناورى، وزارت بهداشت و آموزش پزشكى و سازمان فنى و حرفه‌اى كشور تامين شده است.

تاكيد اين همايش بر كيفيت مقالات‌

دكتر ربيعى دبير علمى اين همايش با اشاره به تاكيد دومين همايش بر كيفيت مقالات ارائه شده گفت: مقالات و گزارش‌هاى علمى مورد تاييد كميته علمى از سوى اين همايش مورد حمايت‌ مادى و معنوى قرار خواهند گرفت كه در اين رابطه مولفان و محققان مى‌توانند همزمان با انجام تحقيق و تحرير اثر خود با دبيرخانه كميته علمى همايش تماس حاصل كرده و مراحل سفارش اثر از سوى كميته علمى را به انجام رسانند.

وى همچنين گفت: با توجه به اينكه تا كنون اطلاع‌رسانى در خصوص اين همايش نشده است اما تعداد 6 مقاله به دبيرخانه ارسال شده است كه با توجه به زمان باقيمانده و اطلاع‌رسانى ا طريق مطبوعات و رسانه‌ها پيش‌بينى مى‌شود مقالات بيشترى ارسال شود كه امسال اين همايش به كيفيت بيشتر از 0 كميت توجه دارد.

دبير علمى دومين همايش آموزش الكترونيكى افزود: كميته علمى همايش قصد دارد در دومين همايش ميزگرد‌هاى بين‌المللى با حضور ميهمانان و كارشناسان داخلى و خارجى تشكيل دهد كه در انتقال تجارب بين‌المللى مفيد است.

دكتر ربيعى با اشاره به نامتناسب‌ بودن ضريب نفوذ اينترنت در ايران گفت: با توجه به جمعيت ايران ضريب نفوذ اينترنت در كشور كم است كه در دراز مدت موفقيت آموزش الكترونيكى با اين امر ارتباط مستقيم دارد. وى توليد محتوا، فرهنگ سازى در جهت اهميت e-learning و نقش آن در توسعه منابع انسانى و همچنين شروع فعاليت‌هاى گوناگون در زمينه‌هاى مرتبط با آموزش الكترونيكى را در كشور لازم دانست.

دومين همايش آموزش الكترونيكي0 (E-learning) 2و21 دى ماه 83 در سالن همايش‌هاى بين‌المللى رازى با حمايت وزارت علوم تحقيقات و فناورى، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان، سازمان آموزش فنى و حرفه‌اى، سازمان صدا و سيما، دانشگاه آزاد اسلامى، دانشگاه پيام نور،‌انجمن شركت‌هاى انفورماتيك و مركز IT پيشرفته دانشگاه صنعتى شريف برگزار مى‌شود.

علاقه‌مندان براى كسب اطلاعات بيشتر و حضور در اين همايش مى‌توانند به نشانى www.elearning.ir مراجعه كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا