تکنولوژی

نقش ارتباطات نوين در شهرسازی آينده مورد بررسی قرار می گيرد

آی تی ایران – با اجرای یک طرح تحقیقاتی نقش ارتباطات نوین ( اینترنتی) در شهر و شهرسازی آینده مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

منصور نجفی مجری این طرح در این باره گفت: با توجه به توسعه و گسترش روزافزون امکانات و قابليت ها و کاربردهاى فناورى هاى نوين اطلاعاتى و ارتبـاطاتى و تغييرات و تحولات ناشى از عملکرد اين دستاورد مهم در بخشهاى مختلف جامعه بخصوص در بخش شهرسازى و معمارى کشور و لزوم توجه به تاثير اين ارتباطات نوين در ساختار شهرها و شهرسازى آينده ، زمينه انجام طرح تحقيقاتى با عنوان “نقش ارتباطات نوين (اينترنتى) در شهر و شهرسازى آينده” فراهم شد .

وی افزود: در اين طرح ، تحولات ناشى از اين رتباطات نوين (فناورى اطلاعات و ارتباطات) در شهرسازى و معمارى و بررسى جوانب مختلف ( مزايا و معايب ) و نحوه تطبيق زندگى امروزى با زندگى در شهرهاى آينده مورد بررسى و مطالعه قرارمى گيرد .

نجفی خاطرنشان کرد: ارائه توصيه ها و چگونگى برخورد با فناورى اطلاعات و ارتباطات نوين و دستاوردهاى آن جهت طراحى شهرهاى آينده و ارائه راهكارهاى مناسب از اهداف اصلى طرح است . نقش فناورى اطلاعات و ارتباطات در مديريت شهرى ، برنامه ريزى شهرى ، طراحى شهرى و خدمات شهرى و زندگى در عصر ديجيتال ، بررسى ساختمانها و شهرهاى هوشمند و شهرهاى آينده (از تخيل تا واقعيت) بخشهايى از موضوعات اين تحقيق را تشکيل مى دهند .

به گفته نجفی با توجه به اهميت موضوع و نياز به اطلاع رسانى ، توجه بيشتر ، تبادل انديشه ها ، نظرسنجى ها و دريافت انتقادات و پيشنهادات سازنده ، سايت اينترنتى شهرهاى آينده با آدرس : www.FutureCities.ir فعاليت خود را (که بصورت خصوصى اداره مى شود) آغاز نموده و سعى بر آن دارد تا جديدترين خبرها ، مقالات و اطلاعات قابل توجه و مطالب مرتبط با موضوع تحقيق را جمع آورى و بر روى سايت منتشر گرداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا