تکنولوژی

آى‌بى‌ام و Borland، ابزارهاى توليد را روزآمد مى‌سازند

همكاران سيستم – شركت‌هاى Borland Software و آى‌بى‌ام، برنامه‌هاى روزآمد سازى را براى ابزارهاى توليد خود ارايه كرده‌اند كه براى پشتيبانى محيط‌هاى متفاوت و نرم‌افزار متجانس طراحى شده و نرم‌افزار توليد را با اهداف كسب و كار بيشتر مرتبط مى‌سازد.

آى‌بى‌ام، ابزارهاى توليد Rational جديد را اريه كرده و شركت Borland نسخه‌ى جديد از ابزار توليد ويندوز دلفى خود را به بازار عرضه كرده است. اين دو شركت با ارايه‌ى محصولات جديد خود، به آرامى در حال معرفى پلت‌فرم‌هاى خود به همراه كنترل و اداره‌ى فرايند كسب و كار هستند كه در ديگر بخ‌هاى عملياتى سازمان مانند طراحى هسته‌ى محصول و يا بخش ساخت و توليد مورد استفاده قرار مى‌گيرد.

آى‌بى‌ام در اين هفته اعلام كرده است كه تمامى ابزارهاى توليد Rational اين شركت بر مبناى چارچوب و سيستم 3.0 Eclipse خواهند بود.

اين اقدام از يكپارچگى طرح ريزى، آزمايش و ابزارهاى مديريت نيازمندى‌ها پشتيبانى خواهد كرد. بنابراين، تمامى روش‌ها براى توليد برنامه‌هاى كاربردى مى‌توانند به صورتى منظم و با قاعده، مورد استفاده قرار گيرند.

آى‌بى‌ام در موقعيت مناسبى براى كمك به مشتريان خود قرار دارد تا آنان را در نگرشى استرتژيك‌تر به فرايند توليد نرم‌افزار راهنمايى كد. براى پشتيبانى از توليد كنندگان جاوا و دات نت، شركت آى‌بى‌ام، ويژگى‌ها و قابليت‌ها جديدى را در ابزارهاى Rational فعلى خود معرفى كرده است.

توليدكننده‌ى وب Rational آى‌بى‌ام براى WebSphere و توليدكننده‌ى برنامه‌هاى كاربردى Rational براى WebSphere شامل عملكردهاى طراحى شده‌اى براى آسان كردن توليد جاوا از طريق خودكار كردن مهارت‌ها و كاهش كد گذارى دستى خواهد بود.

آزمايش كننده‌ى عملكردهاى Rational شامل تست سازگارى و تطابق و ديگر ويژگى‌هاى طراحى شده براى پشتيبانى از كاربران دات نت است.

شركت Borland نيز در هفته‌ى جارى، محصول دلفى 2005، جديدترين نسخه‌ى ابزار توليد ويندوز خو را ارايه كرده است كه به پشتيبانى از Win32، دات نت، دلفى و C# در يك محيط توليد كمك خواهد كرد.

منبع : ComputerWeekly Oct 14, 2004

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا