تکنولوژی

معاون مرکز صنايع نوين وزارت صنايع و معادن:دولت بايد در مسير تشويق شرکت ها براى حضور در بازارهاى بين المللى قرار گيرد

آی تی ایران – جمهورى اسلامى ايران براى دومين دوره متوالى با 13 محصول نرم افزارى از 12 شرکت به طور متمرکز در نمايشگاه جيتکس 2004 دوبى شرکت مى کند.

به گزارش روابط عمومى مرکز صنايع نوين وزارت صنايع، غرفه ايران درنمايشگاه جيتکس امسال در حالى محصولات 12 شرکت ايرانى را به معرض نمايش مى گذارد که سال گذشته 10 شرکت را در خود جاى داده بود.

مرکز صنايع نوين به عنوان کارفرماى اصلى و حمايت کننده و شرکت ثناراى به عنوان مجرى و هماهنگ کننده پروژه حضور ايران در نمايشگاه جيتکس 2004 فعاليت دارند.

به گفته مهندس محمد ثروتى معاون مرکز صنايع نوين، نمايشگاه جيتکس هم اکنون يکى از مهمترين رويدادهاى ICT در منطقه به حساب مى آيد و از اين رو جيگاه مناسبى براى حضور شرکت هاى ايرانى ، معرفى محصولات ، يافتن مشتريان جديد و برقرارى ارتباط تجارى با ديگر شرکت هاى بين المللى است.

ثروتى با بيان اين نکته که جامعه بين المللى هيچ گونه شناختى نسبت به مقوله فناورى اطلاعات و ارتباطات در ايران ندارد و شناخت تجارى آنها بيشتر در خصوص صنايعى مانند نفت، سنگ هاى معدنى، فرش ، پسته و مواردى از اين قبيل محدود مى شود اظهار داشت:

اين نوع حضور در رويدادهاى معتبر بين المللى که همراه با برنامه و طرح است مى تواند کمک شايان توجهى به معرفى توانمندى ها و پتانسيل هاى بالقوه شرکت هاى ايرانى در سطح بين المللى نموده و در قرارداد نام ايران در ليست کشورهايى که داراى فعاليت هاى خوب در حوزه فناورى اطلاعات و ارتباطات هستند کمک نمايد.

وى بيان داشت: تجربه حضور ايران در نمايشگاه سال قبل جيتکس و دوبار حضور در سبيت آلمان نشان داد که ايرانى ها کارهاى خوبى براى ارائه دارند و در صورت توجه دولت و اهتمام شرکت ها به شناخت و رعايت نيازهاى بازار خارجى خواهند توانست در سال هاى آينده بسيار قدرتمندتر و پررنگتر شرکت نمايند.

معاون مرکز صنايع نوين در ادامه اضافه کرد: در نمايشگاه هاى قبلى شرکت هاى ايرانى توانستند همکارى هايى متنوعى را با شرکت هاى خارجى ايجاد نمايندکه بعضى از آن ها منجر به فروش محصول شده و در بعضى موارد ديگر به اعطاى نمايندگى، دريافت پروژه هاى برون سپارى و همکارى هاى علمى و بازرگانى شده است که همه اين ها برکاتى را براى صنعت آى تى ايران به ارمغان آورده و خواهد آورد.

به گفته ثروتى، از دو سال قبل که مرکز صنايع نوين براى حضور در نمايشگاه هاى خارجى برنامه ريزى کرده و حمايت هايى را تدارک ديده است شاهد آن هستيم که درشرکت ها جنب و جوش خاصى براى تلاش در جهت حضور در بازار هاى بين المللى ايجاد شده است.

معاون مرکز صنايع نوين با اشاره به ظرفيت ها و پتانسيل هاى ايران براى ارايه محصولات نرم افزارى در بازارهاى بين المللى خاطر نشان کرد: بازار نرم افزارى ايرن گردش مالى بالغ بر 300 ميليون دلار دارد که از اين ميان موضوع صادرات نرم افزار بخش کمى را در بر مى گيرد و اين نشان مى دهد که دولت بايد در مسير تشويق شرکت ها براى حضور در بازارهاى بين المللى قرار گيرد.

به گفته ثروتى برخى معيارهايى که براى حضور در نمايشگاه در نظر گرفته شده است شامل داشتن برنامه مناسبى براى بازاريابى و فروش در سطح بين المللى، رعايت کپى رايت نرم افزار ها،دارا بودن وب سايت به زبان انگليسى، محصول دو يا چند زبانه و بروشور مناسب براى معرفى محصول و شرکت به زبان انگليسى بود.

وى با اشاره به استقبال خوب شرکت ها گفت: سال گذشته 15 شرکت و امسال 26 شرکت متقاضى ضور در نمايشگاه جيتکس بودند و اين نشان دهنده رشد 73 درصدى تقاضا براى حضور در اين رويداد منطقه اى و بين المللى است که اميدواريم در سال هاى آينده نيز اين رشد ادامه داشته باشد ضمن آن که شرکت هاى نرم افزارى براى حضور در نمايشگاه هاى بعدى از هم اکنون بايد برنامه ريزى مناسبى داشته باشند.

ثروتى در عين حال افزود: شرکت هاى ايرانى حاضر در نمايشگاه محدود به دوازده شرکت حاضر در غرفه ايران نيستند و برخى شرکت ها نيز به طور مستقل در نمايشگاه شرکت کرده اند.

همچنين امسال يک غرفه نيز براى نمايشگاه الکامپ در نظر گرفته شده و اين فرصت مناسبى است تا شرکت هاى خارجى حاضر در نمايشگاه جيتکس علاوه بر آشنايى با توانايى ها و ظرفيت هاى ايران در صورت تمايل به حضور در نمايشگاه الکامپ به اين کار اقدام کنند.

ثروتى اظهار داشت امسال يک گردهم آيى نيز روز چهارشنبه 15 مهر به دعوت غرفه ايران در باشگاه ايرانيان دوبى برگزار مى شود و دستاوردهاى جيتکس با حضور کارشناسان و مسئولان شرکت هاى کامپيوترى بررسى و مورد بحث قرار گرفته و ايرانيان متخصص مقيم داخل و خارج کشور مى توانند نسبت به يکديگر آشنايى بيشترى بيابند.

از ديگر ويژگى هاى امسال غرفه ايران همراهى خبرنگارانى از خبرگزارى ايسنا و مطبوعات تخصصى است که قرار است پوشش خبرى مناسبى را از نمايشگاه و رويدادهاى آن و همچنين غرفه ايران داشته باشند.

گفتنى است نمايشگاه جيتکس از 2 تا 8 اکتبر ( 12 تا 17 مهرماه جارى) در محل مرکز تجارت جهانى دوبى برگزار مى شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا