تکنولوژی

ايران با 12 شركت در نمايشگاه جيتكس 2004 شركت مى‌كند

دنياى اقتصاد- زمينه حضور 12 شركت ايرانى به منظور عرضه توانمندى‌هاى صنعتIT كشور، در نمايشگاه Gitex2004 دبى توسط شركت تحقيقات و توسعه صادرات نرم افزار ثناراى با حمايت مركز صنايع نوين فراهم شده است.

اشكان تربيت جويى مدير اور بين‌الملل شركت ثناراى در گفت‌وگو با خبرنگار گروه كامپيوتر ضمن بيان اين مطلب گفت: حضور در نمايشگاه‌هاى بين‌المللى و كنفرانس‌هاى خارج از كشور موجب معرفى پتانسيل نيروى انسانى كارشناس و محصولات ايران در بازارهاى جهانى مى‌شود.

وى افزود: تا كنون 26 شركت نرم افزارى و 2 شركت سخت‌افزارى درخواست حضور در غرفه ايران را كرده‌اند كه از اين ميان حضور هشت شركت در نمايشگاه جيتكس قطعى شده است.

تربيت جويى در ادامه گفت: پس از بررس محصولات و خدمات ديگر متقاضيان شركت‌هايى كه توليداتى با قابليت جذب در عرصه جهانى دارند انتخاب مى‌شوند. وى با اشاره به حضور انجمن شركت‌هاى انفورماتيك در جيتكس امسال گفت: انجمن شركت‌هاى انفورماتيك نيز با هدف معرفى نمايشگاه اله كامپ ايران و جذب شركت‌هاى خارجى به منظور حضور در اله كامپ، شركت مى‌كند.

مدير امور بين‌الملل ثناراى افزود: شركت‌هاى ايران رايانه، علم و صنعت، شهر پرداز، امن افزار گستر شريف نظام انديشه، بريد سامانه نوين و صداى بهار در جيتكس 2004 حضور دارند و 4 شركت ديگر نيز طى چند روز آينده انتخاب خواهند شد.

وى همچنين گفت: شركت‌هايى كه توليدات قابل عرضه در بازار جهانى دارند و عضو ثناراى هم هستند در اولويت براى انتخاب قرار دارند همچنين امسال از شركت‌هاى جوان و تازه كار نيز براى حضو در جيتكس استقبال شده است.

تربيت جويى در خصوص دستاوردهاى جيتكس 2003 گفت: حضور در نمايشگاه‌هاى بين‌المللى اولين قدم جهت رسيدن به فروش در سطح بين‌الملل است و از مجموع شركت‌هايى كه در سال گذشته حضور داشتند اكثرا توانستند ليسانس نرم افزار خود را فروخته و برخى نيز محصولات نرم‌افزارى خود را به تايلند صادر كردند همچنين يكى از شركت‌هاى قراردادى با وزارت علوم ابوظبى منعقد كرد.

وى همچنين گفت: شركت ثناراى در حال بررسى پروژه‌اى به منظور تعيين حجم صادرات نرم‌افزار سال 82 و اعلام آمار آن است.

تربيت جويى افزود: شركت ثناراى به عنوان يك كنسرسيوم كه از شركت‌هاى نرم‌افزارى تشكيل شده در حال مذاكره با يك شركت نرم‌افزارى در تركيه با نام erdem soft است تا بتواند قراردادهاى مشترك كارى در خصوص توليد نرم‌افزارهاى انرژى و موبايل منعقد كند.

وى تصريح كرد: تا آخر هفته جارى نتيجه مذاكره با شركت‌ تركيه‌اى اعلام مى‌شود و در صورت انعقاد اين قرارداد زمينه توسعه صادرات نرم‌افزار در كشور فراهم مى‌شود.

وى همچنين گفت: شركت ثناراى به منظور ايجاد ارتباط نزديك ميان متخصصان ايرانى مقيم در خارج از كشور و متخصصان داخلى در حوزه فناورى اطلاعات و ارتباطات، در حاشيه برپايى جيتكس مراسمى در باشگاه ايرانيان دبى برپا مى‌كند.

مهندس ثروتى معاون مركز صنايع نوين نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: استقبال شركت‌ها براى حضور در نمايشگاه جيتكس امسال نسبت به سال گذشته بيشتر است و ظرفيت‌ غرفه ايران امسال از 8 شركت به 12 شركت افزايش پيدا كرده است.

وى همچنين گفت: حضور در سه نمايشگاه بين‌المللى خارج از كشور موجب معرفى ايران به عنوان مجموعه‌اى توانا در صنعت نرم‌افزار شده است و مركز صنايع نوين از طريق تماس با نهادهاى معتبر بين‌المللى توانسته جايگاه ايران را در بازارهاى خارجى مشخص و معرفى كند.

وى در خصوص دستاوردهاى حضور ايران در جيتكس 2003 گفت: تحريك و محك زدن بازار بين‌المللى و عقد قرارداد شركت‌هاى داخلى با عنوان يك شركت ايرانى با شركت‌هاى خارجى از جمله دستاوردهاى سال گذشته به شمار مى‌آيند.

بر اساس اعلام مركز صنايع نوين در سال 82 حجم صادرات نرم‌افزار ايران 10 ميليون و 907 هزار دلار بوده كه با تشويق‌هاى صادراتى و برداشتن موانع مالياتى، افزايش اين رقم به 30 ميليون دلار پيش‌بينى شده است.

جيتكس 2004 از 12 تا 16 مهرماه جارى در شهر دبى برگزار مى‌شود و ايران با يك غرفه به مساحت 85 مترمربع در سالن 5 حضور دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا