تکنولوژی

مجازات سنگين براى جرايم اينترنتى در چين‌

بى‌بى‌سى: براساس اقدامات جديدى كه مقامات قضايى چين اجراى آنها را اعلام كرده است، كسانى كه از امكانات اينترنت يا تلفن هراه براى توزيع مطالب خلاف اخلاق در اين كشور استفاده كنند با مجازات حبس و جريمه سنگين نقدى مواجه مى‌شوند.

اين تدابير طى بخشنامه‌اى اعلام شده كه اعضاى دادگاه عالى خلق چين و دادستان كل آن كشور صادر كرده‌اند.اين بخشنامه، شامل دستورالعمل‌هايى به دادگاه‌هاى چينى در مورد صدور احكام مجازات در مورد مرتكبين تخلفات اينترنتى و تلفن همراه مى‌شوند.

خبرگزارى رسمى‌چين گفته است كه در مورد جرايم سنگين‌تر، به دادگاه‌هاى توصيه شده است به صدور حكم زندان طولانى مدت تا حبس ابد مبادرت ورزند.اين خبرگزارى از جمله به موردى اشاره مى‌كند كه بيش از يك ميليون بار به يك سايت ينترنتى حاوى مطالب مستهجن مراجعه شد.براى جرايم سبك‌تر، دوره‌هاى كوتاه زندان و جريمه نقدى پيش بينى شده است.

در ماه ژوئيه سال جارى، دولت چين بر تلاش خود به منظور نظارت بر استفاده از اينترنت و جلوگيرى از پخش مطالب و تصاوير مستهجن جنسى از اين طريق افزود.از آن زمان، صدها سايت اينترنتى در آن كشور تعطيل و بيش از سيصد نفر در ارتباط با جرايم اينترنتى بازداشت شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا