تکنولوژی

ارسال هرزنامه با توافق دادگاه آزاد است

مشورت همکاران – يكى از ساكنان لوس آنجلس كه به استفاده از شبكه Wi-Fiى افراد براى رسال نامه‌هاى ناخواسته، متهم شده بود، با وكلاى دادگاه به توافق رسيده‌ و اكنون آزاد است.

قرار بود روز جمعه به اتهام «نيكولاس تامبروس» در دادگاه فدرال لوس‌آنجلس، رسيدگى شود.

«تامبروس»، ماه گذشته به علت ارتكاب جرمى و بر اساس يكى از قانون‌هاى‌ CAN SPAM Act، متهم شناخته شده است. اين طور كه ادعا شده، اين مجرم الكترونيكى با laptop و آنتن Wi-Fi در شهر حركت مى‌كرده و با استفاده از نقاط دسترسى قابل نفوذ ساكنان، هزاران هرزنامه از تبليغات سايت‌هاى نامشروع ارسال مى‌كرده است. يكى از سخن‌گويان FBI گفته است كه تامبروس نشانى‌ ايميل‌ها را محل از كار خود، به دست آورده است.

CAN-SPAM Act، كه از اول ژانويه آغاز به كار كرده است، ايميل‌هاى تجارى ناخواسته را غير قانونى نمى‌داند، اما بر اساس قانون‌هاى تصويب شده، هرزنامه‌هايى كه براى فريب دادن مردم باشد، غير قانونى در نظر گرفته‌ شده‌اند.

گفتى‌ست كه تامبروس، بر اساس قانونى كه استفاده از كامپيوتر ديگران براى ارسال هرزنامه را ممنوع كرده، متهم شناخته شده است.

بر اساس قانون يادشده، افرادى كه براى نخستين بار هرزنامه ا رسال كرده‌ و هرزنامه‌ها را در مدت طولانى و براى بيش از 2500 نفر در روز، ارسال كرده باشند، و يا از 10 نام دامين مجازى سوء استفاده كرده باشند. يك سال در زندان فدرال خواهند بود.

اما اكنون تامبرس با دادگاه به توافق رسيده و آزاد است و دادگاه آينده‌ى تامبروس در 17 سپتامبر برگزار خواهد شد.

قانون‌هاى جنايى Act در آوريل گذشته، هنگامى كه مقامات، چهار مجرم را براى ارسال نيم ميليون پيام، مقصر دانسته بودند، به طور آزمايشى آغاز به كار كرده است.

«اندرو كريچ»، راهبر امنيتى در شركت Abusive Hosts Blocking Listدر اين باره گفته است كه در آن هنگام ارسال كنندگان هرزنامه ثابت كرده بودند كه آنان از هر روش ممكن كمك خواهند گرفت تا پيام‌هاى خود را بفرستند.

منبع : : theregister

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا