تکنولوژی

دبير شوراى عالى اطلاع رسانى:فناورى اطلاعات جزو دروس پايه‌ى دانشگاهى مى‌شود

ایسنا – دبير شوراى عالى اطلاع رسانى، گفت: مهارت فناورى اطلاعات در تمامى رشته‌هاى دانشگاهى جزو دروس پايه قرار مى‌گيرد.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، “مهندس نصرالله جهانگرد“ در حاشيه‌ى افتتاح پروژه‌هاى سازمان فنى و حرفه‌يى در جمع خبرنگاران افزود: در موافقت‌نامه‌اى كه با وزارت علوم داشتيم قرار شد علاوه بر دوره‌ى فوق ليسانس و رشته‌هاى جديد استفاده از مهارت فناورى اطلاعات و ارتباطات فراهم گردد و اين رشته به عنوان يك درس ضرورى و پايه در كليه‌ى دروس دانشگاهى جاى گيرد همچنين اين حركت در بسيارى از رشته‌ها شروع شده است.

وى افزود: مهمترين اقدامى كه دنبال مى‌كنيم تحقق پول الكترونيك در بحث به كار‌گيرى انواع كارت پول و خدمات تجارى و اقتصادى است.

جهانگرد ادامه داد: كميته‌ى كارى زير نظر وزير اقتصاد و دارايى و مسؤولان بانكى كشور پيگيرى موضوع را بر عهده دارد و تا كنون استانداردهاى بخش‌هاى مختلف كارتى، انواع آن ماشين‌ها و مشاركت بخش خصوصى از سوى بانك مركزى تهيه و ابلاغ شده است.

وى گفت: برخى از بانك‌هاى خصوصى اين خدمات را شروع كرده‌اند و اميدواريم تا پايان سال و ايام دهه‌ى فجر اين عمليات پايان يابد.

وى تعداد مراكز IT سازمان فنى و حرفه‌يى را در كل كشور 70 مركز اعلام كرد و گفت: تحقق اين تعداد بستگى به فعاليت سازمان فنى و حرفه‌يى دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا