تکنولوژی

سيليکون کاربايد – تحولى جديد در صنعت الکترونيک

کامتونت – به گزارش رجيستر، تحقيقات ژاپنى ها در زمينه رشد سيليکون کاربايد Silicon Carbide ، ميتواند انقلابى در صنعت الکترونيک دنيا ايجاد کند. يک تيم از دانشمندان به روشى براى ساخت کريستالهاى تا حد کامل، از سيليکون کاربايد دست يافته اند که امکانات جديدى پيش روى چيپهاى کامپيوترى هم مي گشايد.

مدتهاست که سيليکون کاربايد بعنوان جايگزينى براى سيليکون خالص در الکترونيک مورد توجه است. اين نوع کريستال جريان را بسيار بهتر از سيليکون خالص هدايت ميکند و ميتواند در حرارت بالا و تشعشات راديويى هم بخوبى کار کند.

اما تا امروز ساخت کريستالهايى که به حد کافى بزرگ باشد و عيب هم نداشته باشد، امکان پذير نشده بود. امروزه با عبور از اين سد، راهى براى دستيابى به دستگاههاى الکترونيکى به مراتب بهتر و وسايلى که در شرايطى سخت بخوبى کار ميکنند، هموار شده است. نمونه چنين مصرفى استفاده از رگولاتور سوخت داخل موتورهاى جت و مصرف در وسايلى است که به فضا ارسال ميشود.

اين خبر مى افزايد که تيمى متشکل از آزمايشگاههاى تحقيق و توسعه مرکز تويوتا در ناکاکوتا ه رهبرى کازوماسا تاکاتورى، راهى يافته اند که ميتوانند کريستال بدون عيب توليد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا