تکنولوژی

تغيير مسير شركت‌ها از ويندوز به لينوكس با احتياط انجام می گيرد

همكاران سيستم – در حدود يك سوم از كسب و كارها قصد دارند كه دست كم برخى از ماشين‌هاى ويندوز خود را با لينوكس يكپارچه سازند، اما ا ارزيابى عوامل اقتصادى توسط شركت‌ها، اين امر به آهستگى و با احتياط صورت خواهد گرفت.

در گزارشى مربوط به هزينه‌هاى كلى مالكيت لينوكس، يونيكس و سيستم عامل‌هاى مايكروسافت ويندوز، تنها 4 درصد از كسب و كارها برنامه‌اى براى يكپارچه‌سازى سرورهاى يونيكس با لينوكس در طى دو سال آينده را خواهند داشت. 11 درصد از شركت‌ها، مايل به پيش بردن سرورهاى ويندوز به سوى لينوكس بوده، در حالى‌كه 21 در صد از شركت‌ها پيشنهاد كرده‌اند كه سرورهاى لينوكس را به محيط‌هاى ويندوز اضافه كنند.

انتظار مى‌رفته است كه 36 درصد از بنگاه‌هاى اقتصادى، داراى تعدادى از كامپيوترهاى لينوكس در كسب و كار خود باشند، اما تنها 5 درصد از آن‌ها براى يكپارچه شدن با لينوكس، برنامه‌ريزى كرده‌اند. اكثريت كسبو كارها كه 57 درصد هستند، قصد هيچ برنامه‌اى براى تغيير ويندوز كامپيوترهاى خود ندارند.

تمامى شركت‌ها مايلند كه هزينه‌هايى را كه بابت ليسانس‌هاى گران قيمت نرم‌افزارهاى لينوكى و ويندوز مى‌پردازند، كاهش دهند. آن‌ها همچنين قادر به تشخيص اين امر هستند كه در موارد خاص، عمده فروشى و يا تغيير مسير به سمت لينوكس، ممكن است هزينه‌هايى را كه براى افزايش و بهبود سرمايه به كار مى‌روند كاهش دهد، اما در نهايت به افزايش هزينه‌هاى كلى منتج خواهد شد.

موقعيتى كه شركت‌ها به دنبال آن هستند، اين است كه بدانند لينوكس و نرم‌افزارهاى open-source، داراى نقشى ماهرانه و تخصصى هستند و يا استراتژيك. آن‌ها در جست‌وجوى پلت‌فرم‌هاى استراتژيكى هستند كه به طور كامل يكپارچه بوده و از آن‌ها پشتيبانى شود.

در حال حاضر، حتى كسب و كارهايى كه از ويندوز راضى و خشنود بوده‌اند، در حال استفاده از لينوكس هستند.

منبع : CNET News

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا