تکنولوژی

آمستردام می خواهد شهر اینترنت بی سیم باشد

آی تی ایران – به زودی آمستردام به شهری تبدیل می شود که کاربران می توانند از هر نقطه آن به اینترنت متصل شوند.

به گفته مقامات این شهر به زودی با نصب ۳۰ – ۴۰ آنتن تعداد نقاطی که به وسیله تکنولوژی WiFi کاربران را به اینترنت متصل می کند افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

برای مقامات آمستردام در مرحله نخست ایجاد نقاط اتصال HotSpot در مراکز تاریخی شهر آمستردام در اولویت خواهد بود.

بر این اساس با ایجاد ۱۲۰ ایستگاه مرکزی عملا بخش عمده این شهر تحت پوشش شبکه بی سیم قرار خواهد گرفت که از این طریق کامپیوترهای قابل حمل و تلفن های همراه را به اینترنت متصل خواهد کرد.

هم اکنون کمپانی های تولید کننده تلفن همراه مثل نوکیا نیز با درک بازار اینترنت بی سیم در حال اضافه کردن تکنولوژی WiFi به گوشی های جدید خود هستند که امکان اتصال سریعتری را به اینترنت فراهم می آورد.

پیش از این تلفن های همراه از طریق استانداردهایی چون GPRS یا UMTS قابلیت اتصال به اینترنت را داشتند.

قیمت استفاده از اینترنت بی سیم در آمستردام هم اکنون ۴.۹۵ یورو برای یک روز یا ۱۴.۹۵ یورو برای یک ماه استفاده از اینترنت با سرعت ۲۵۶ کیلوبیت در ثانیه است.

این قیمت در مقایسه با قیمت اینترنت پرسرعت برای مصارف خانگی بسیار کمتر اس چراکه در نوع مصرف خانگی قیمت اینترنت ۲۴.۹۵ یورو برای یک ماه استفاده است.

مهمترین نقص تکنولوژی WiFi محدودیت نقاط اتصال به اینترنت است به طوری که فقط در یک محدوده چند ده متری قابل استفاده است اما نسخه های جدید این استاندارد که از امواج رادیویی بهره می گیرد امکان اتصال برای فضای بیشتری را فراهم می آورد.

منبع : رویتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا