تکنولوژی

چرا سايت ما در موتورهاى جستجو ثبت نمى شود؟

وب راه – اگر متوجه شده ايد که هرکارى ميکنيدنمى توانيد سايت خودتان را در موتورهاى جستحو ثبت کنيد، اين مطلب را حتما بخوانيد.

بهترين روش براى براى جلوگيرى از بروز اين مشکل، عدم استفاده از روشهاى سوال برانگيز براى موتورهاى جستجو است. البته اگر متوجه شديد که با استفاده از روشهائى که در ادامه اين مبحث ارائه شده ، بازهم سايت شما در ليست سياه نيست، بدانيد که در حال حاضر بدليل استفاده از اين روشها رتبه سايت شما پائين آمده و در آينده نه چندان دور سايت شما در اين ليست قرار خواهد گرفت. در ادامه اين مبحث از سايتهائى که نام آنها در ليست سياه قرار ميگيرد با عنوان سايتهاى بلوکه شده نام مى بريم. بلوکه شدن يک سايت مى تواند از طريق بلوکه شدن نام دامنه سايت شما يا آى پى آدرس سايت شما باشد.

اما اينکه از چه کارهائى بايد اجتناب کنيم تا سايت ما در ليست سياه موتورهاى جستجو قرار نگيرد و بلوکه نشود.

1- سايت دوقلو
سايتهاى دوقلو به سايتهائى گفته مى شوند که محتواى يکسانى دارند اما آدرس دسترسى به آنها متفاوت است. استفاده از دو آدرس با محتواى يکسان يکى از روشهائى است که تعدادى از سايتها يا مشاوران سايتها براى بالا بردن رتبه سايت (Page Ranking) استفاده مى کنند. استفاده از اين روش مى تواند باعث بلوکه شدن کل سايت شما بشود.

2- مخفى سازى
تعدادى از سايتها با استفاده از صفحاتى که براى موتورهاى جستجو بهينه شده اند ولى محتواى چندانى براى کاربارن سايت ندارند، بعنوان صفحات ورودى استفاده مى کنند. اين صفحات براى معرفى سايت به موتورهاى جستجو استفاده مى شوند در حاليکه صفحات اصلى سايت براى بازديدکنندگان متفاوت هستند. اين صفحات بطور خودکار توسط موتورهاى جستجو در سايت تشخيص داده شده و در کوتاه مدت باعث کاهش رتبه سايت وو در بلند مدت باعث بلوکه شدن سايت خواهد شد.

3- متون غير قابل مشاهده
استفاده از متون قير قابل مشاهده هم يکى از روشهاى نادرست براى بالا بردن رتبه سايت در موتورهاى جستجو است. در اين روش متونى را که از نظر محتوائى نبايد در صفحه نشان داده شود را با رنگ پس زمينه در فحه سايت قرار مى دهند. اين متون عموما به گونه اى هستند که بصورت عادى مى توانند باعث افزايش رتبه سايت در موتورهاى جستجو شوند. اما بدليل اينکه روش ارائه ( غير قابل مشاهده بودن) روش غير قابل قبول موتورهاى جستحو است، توسط روباتهاى متور جستجو تشخيص داده شده و باعث کاهش رتبه و در نهايت بلوکه شدن سايت مى شود.

4- اقدام به ثبت سايت به مقدار زياد
اقدام به ثبت يک سايت يک صفحه اى از سايت با تکرار زياد هم مى تواند دليلى بر بلوکه شدن سايت باشد. در 24 ساعت نبايد به دفعات زيادى اقدام به ثبت يک سايت کرد. بعضى از موتروهاى جستجو زمان 30 روز را براى فاصله بين دفعات ثبت سايت در نظر مى گيرند. بنابراين براى سايتهائى که اين قانون را نقض مى کنند، مشکلاتى در اين موتور جستجو پيش مى آيد. توصيه مى شود قبل از اقدام به ثب سايت خود در موتور جستجو حتما بخش مربوط به قوانين آنرا مطالعه کنيد تا با اين مشکل مواجه نشويد.

5- استفاده از کلمه هاى کليدى نامربوط
استفاده از کلمه هاى کليد نامربوط به محواى سايت نيز مى تواند دليلى بر پائين بودن رتبه سايت در موتورهاى جستجو باشد. استفاده از محتواى صفحه وب بعنوان کلمات کليدى مى تواند باعث بلوکه شدن سايت شود. منطقيترين روس اين است که تعدادى کلمه کليدى مرتبط با محتواى صفحه در بخش کلمات کليدى قرار گيرد.

6- اقدام به ثبت سايت بصورت خودکار
تعدادى از سايتهاى اينترنتى پيشنهاد ثبت سايت شما در تعداد زيادى از موتورهاى جستجو را مى دهند، استفاده از اين روش هم مى تواند تاثير منفى در رتبه سايت شما داشته باشد. در صورت تداوم اين عمل مى توان انتظار بلوکه شدن کل سايت در موتور جستجو را هم داشت.
البته اين مسئله بيشتر در مورد موتورهاى جستجوى مادر صدق مى کند.

7- صفحات ورودى
منظور صفحاتى هستند که محتواى زيادى برا بازديدکنندگان شما ندارند اما براى موتورهاى جستجو بهينه شده اند. اينص فحات به گونه اى طراحى شده اند که بصورت خودکار يا دستى بازديدکنندگان را به صفحات بعدى در سات راهنمائى مى کنند. استفاده از اين صفحات را مى توان با تکنيکهائى از ديد بازديدکنندگان پنهان کرد اما از ديد موتورهاى جستجو و روباتهاى آن پنهان نمانده و براى کل سايت ايجاد مشکل مى کند.

8- استفاده از وب سايتهاى رايگان
استفاده از وب سايتهاى رايگان مى تواند دليل بر کم بودن رتيه يک سايت عليرغم استفاده از تمام تکنيکهاى بهينه سازى باشد. زماينهائى که سايتهاى رايگان در دسترس نيستند، بدليل اينکه مثلا پهناى باند در نظر گرفته شده براى ماه مصرف شده است، ياعت کاهش رتبه سايت مى شود. التبه اين اتفاق مى تواند بر روى سرويسهاى ارزان هم رخ بدهد. اگر در زمانى که روبات موتور ستجو به سايت شما مراجعه مى کند، سايت شما در دسترس نباشد ، تاثير زيادى در کاهش رتبه سايت شما خواهد داشت. به همين دليل استفاده از سرويسهاى ارزان يا رايگان را براى سايتهاى حرفه اى ، مقرون به صرفه نيست.

9- مشکل آدرس اينترنتى
اگر از همه روشهاى گفته در طراحى سايت خود اجتناب کرديد و بازهم مشاهده کرديد که سايت شما بعد از گذشت چند ماه در موتورهاى جستجو وجود ندارد، احتمالا مشکل از سرويس هاستينگ شماست. گاهى اتفاق مى افتد که يک موتور جستجو يک آدرس آى پى را بلوکه مى کند. در اين حالت کليه سايتهائى که از آن آى پى استفاده مى کنند هم دچار مشکل مى شوند. اين اتفاق بيشتر براى استينگهائى مى افتد که با استفاده از برنامه هاى خودکار سايتهاى خود را در موتورهاى جستجو و با روشهاى غير مجاز ثبت مى کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا